Sarge skrev:
Alpenretter skrev:
Sarge skrev:
Jag vill minnas en diskussion för länge sedan som gällde forumet, exakt innehåll minns jag inte och det är inte heller relevant. Där kom det i alla fall fram statistik från administratören hur liten del av sidans användare som faktiskt nyttjade forumet aktivt De flesta visade sig använda de delar som går ut på att titta och rösta på bilar. Det vore intressant att se något liknande gällande bloggen, med bakgrund av denna proteststorm och de domedagsprofetior som uttalats i samband med bloggens transformation. Personligen har jag svårt att tro att en så stor del av sidans snart 140000 användare använder bloggen att det kommer leda till att Garaget.org konkar och tvingas stänga om alla bloggare skulle försvinna.
Skulle inte tro att det faktiska antalet "gorgare" är 137ooo pers, tyvärr

Faktum att många (och det är många) av kontona bara nyttjats ett fåtal ggr i olika syften,
tex för att ställa "olagliga frågor" i forumet, rösta ner motståndare, bara för att få en inloggning för stunden (dvs ghost-konton) mm mm...
Det faktiska antalet "användare" är nog hälften eller mindre, tex nu är det 23oost online.
Rekordet är visst 5818 online 2010-04-12.
Det vill säga att ca 4% av användarna varit inloggade samtidigt, hmmm...
All statistik talar för att det faktiska antalat aktiva gorgare är mkt mindre än det påståda 137ooo.
Men men, vad vet jag, jag är ju bara en dum "bloggare/bilbyggare"...
Jag tror du förstår vad jag menar, oavsett antalet faktiska aktiva användare. Om inte ska jag förtydliga igen:
Jag tror inte att det är så stor andel av Garagets aktiva användare som använder bloggen att sidan skulle tvingas lägga ner om dessa slutar använda den, vilket har påståtts ett antal gånger tidigare i tråden. Det var det påståendet jag kommenterade. Sen huruvida det är 140000 eller 14000 som är aktiva är inte det viktiga i sammanhanget.
Men där har du fel min vän.
Antalet aktiva användare är det som styr reklamintkterna,
dvs annonsörerna är ju intresserade av sajter med ett visst antal besökare.
Om annonsörerna märker av att folk lämnar "skeppet" så gör dom det oxå...
Att man från "ledningen" har en lite dryg intällning till sajtens fundamen, oss, gör inte saken bättre.
Att påstå att användarna kommer och går är x-tremt självgott och översittaraktigt.
Skulle man börja kontakta annonsörerna om deras "intressesfär" ang reklam inte alls är 137ooo
utan kanske 30ooo på sin höjd så kan dom ju kanske börja tänka om ang sina investeringar.
Observera, detta är inget hot, sånt trams sysslar inte jag med.
Kom ner från era pidestaler innan ni sågar av nåt av benen som ni stödjer er på,
fallen kan göra riktigt ont och kännas...
Men visst, regler måste det ju finnas, personliga påhopp mm accepterar inte ens jag.
Att sen inte admins gick in och bröt i bloggarna innan dom spårade ut helt innan är ju inte bloggens fel
utan "personalens".
"Det är inte bilen fel att det gick i 150km/h på motorvägen"
Så vad är lösningen, förbjud bilarna på motorvägen eller ge poliserna mer resurser att övervaka ?
Många antydde att dom kunde hjälpa till med övervakningen,
men det noterades väl inte ens...
Sen hade vi ju "fartkameran", den lilla röda "anmäl-knappen", så vad var problemet ?