Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Sarge skrev:
Jag vill minnas en diskussion för länge sedan som gällde forumet, exakt innehåll minns jag inte och det är inte heller relevant. Där kom det i alla fall fram statistik från administratören hur liten del av sidans användare som faktiskt nyttjade forumet aktivt De flesta visade sig använda de delar som går ut på att titta och rösta på bilar. Det vore intressant att se något liknande gällande bloggen, med bakgrund av denna proteststorm och de domedagsprofetior som uttalats i samband med bloggens transformation. Personligen har jag svårt att tro att en så stor del av sidans snart 140000 användare använder bloggen att det kommer leda till att Garaget.org konkar och tvingas stänga om alla bloggare skulle försvinna.

Skulle inte tro att det faktiska antalet "gorgare" är 137ooo pers, tyvärr neutral

Faktum att många (och det är många) av kontona bara nyttjats ett fåtal ggr i olika syften,
tex för att ställa "olagliga frågor" i forumet, rösta ner motståndare, bara för att få en inloggning för stunden (dvs ghost-konton) mm mm...

Det faktiska antalet "användare" är nog hälften eller mindre, tex nu är det 23oost online.
Rekordet är visst 5818 online 2010-04-12.
Det vill säga att ca 4% av användarna varit inloggade samtidigt, hmmm...
All statistik talar för att det faktiska antalat aktiva gorgare är mkt mindre än det påståda 137ooo.

Men men, vad vet jag, jag är ju bara en dum "bloggare/bilbyggare"...

Sarge
15 december 2010 · 2 337 Inlägg

Alpenretter skrev:

Sarge skrev:
Jag vill minnas en diskussion för länge sedan som gällde forumet, exakt innehåll minns jag inte och det är inte heller relevant. Där kom det i alla fall fram statistik från administratören hur liten del av sidans användare som faktiskt nyttjade forumet aktivt De flesta visade sig använda de delar som går ut på att titta och rösta på bilar. Det vore intressant att se något liknande gällande bloggen, med bakgrund av denna proteststorm och de domedagsprofetior som uttalats i samband med bloggens transformation. Personligen har jag svårt att tro att en så stor del av sidans snart 140000 användare använder bloggen att det kommer leda till att Garaget.org konkar och tvingas stänga om alla bloggare skulle försvinna.

Skulle inte tro att det faktiska antalet "gorgare" är 137ooo pers, tyvärr neutral

Faktum att många (och det är många) av kontona bara nyttjats ett fåtal ggr i olika syften,
tex för att ställa "olagliga frågor" i forumet, rösta ner motståndare, bara för att få en inloggning för stunden (dvs ghost-konton) mm mm...

Det faktiska antalet "användare" är nog hälften eller mindre, tex nu är det 23oost online.
Rekordet är visst 5818 online 2010-04-12.
Det vill säga att ca 4% av användarna varit inloggade samtidigt, hmmm...
All statistik talar för att det faktiska antalat aktiva gorgare är mkt mindre än det påståda 137ooo.

Men men, vad vet jag, jag är ju bara en dum "bloggare/bilbyggare"...

Jag tror du förstår vad jag menar, oavsett antalet faktiska aktiva användare. Om inte ska jag förtydliga igen:
Jag tror inte att det är så stor andel av Garagets aktiva användare som använder bloggen att sidan skulle tvingas lägga ner om dessa slutar använda den, vilket har påståtts ett antal gånger tidigare i tråden. Det var det påståendet jag kommenterade. Sen huruvida det är 140000 eller 14000 som är aktiva är inte det viktiga i sammanhanget.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Sarge skrev:

Alpenretter skrev:

Sarge skrev:
Jag vill minnas en diskussion för länge sedan som gällde forumet, exakt innehåll minns jag inte och det är inte heller relevant. Där kom det i alla fall fram statistik från administratören hur liten del av sidans användare som faktiskt nyttjade forumet aktivt De flesta visade sig använda de delar som går ut på att titta och rösta på bilar. Det vore intressant att se något liknande gällande bloggen, med bakgrund av denna proteststorm och de domedagsprofetior som uttalats i samband med bloggens transformation. Personligen har jag svårt att tro att en så stor del av sidans snart 140000 användare använder bloggen att det kommer leda till att Garaget.org konkar och tvingas stänga om alla bloggare skulle försvinna.

Skulle inte tro att det faktiska antalet "gorgare" är 137ooo pers, tyvärr neutral

Faktum att många (och det är många) av kontona bara nyttjats ett fåtal ggr i olika syften,
tex för att ställa "olagliga frågor" i forumet, rösta ner motståndare, bara för att få en inloggning för stunden (dvs ghost-konton) mm mm...

Det faktiska antalet "användare" är nog hälften eller mindre, tex nu är det 23oost online.
Rekordet är visst 5818 online 2010-04-12.
Det vill säga att ca 4% av användarna varit inloggade samtidigt, hmmm...
All statistik talar för att det faktiska antalat aktiva gorgare är mkt mindre än det påståda 137ooo.

Men men, vad vet jag, jag är ju bara en dum "bloggare/bilbyggare"...

Jag tror du förstår vad jag menar, oavsett antalet faktiska aktiva användare. Om inte ska jag förtydliga igen:
Jag tror inte att det är så stor andel av Garagets aktiva användare som använder bloggen att sidan skulle tvingas lägga ner om dessa slutar använda den, vilket har påståtts ett antal gånger tidigare i tråden. Det var det påståendet jag kommenterade. Sen huruvida det är 140000 eller 14000 som är aktiva är inte det viktiga i sammanhanget.

Men där har du fel min vän.

Antalet aktiva användare är det som styr reklamintkterna,
dvs annonsörerna är ju intresserade av sajter med ett visst antal besökare.

Om annonsörerna märker av att folk lämnar "skeppet" så gör dom det oxå...

Att man från "ledningen" har en lite dryg intällning till sajtens fundamen, oss, gör inte saken bättre.

Att påstå att användarna kommer och går är x-tremt självgott och översittaraktigt.

Skulle man börja kontakta annonsörerna om deras "intressesfär" ang reklam inte alls är 137ooo
utan kanske 30ooo på sin höjd så kan dom ju kanske börja tänka om ang sina investeringar.


Observera, detta är inget hot, sånt trams sysslar inte jag med.


Kom ner från era pidestaler innan ni sågar av nåt av benen som ni stödjer er på,
fallen kan göra riktigt ont och kännas...


Men visst, regler måste det ju finnas, personliga påhopp mm accepterar inte ens jag.
Att sen inte admins gick in och bröt i bloggarna innan dom spårade ut helt innan är ju inte bloggens fel
utan "personalens".

"Det är inte bilen fel att det gick i 150km/h på motorvägen"
Så vad är lösningen, förbjud bilarna på motorvägen eller ge poliserna mer resurser att övervaka ?
Många antydde att dom kunde hjälpa till med övervakningen,
men det noterades väl inte ens...
Sen hade vi ju "fartkameran", den lilla röda "anmäl-knappen", så vad var problemet ?

chrizz Administratör
15 december 2010 · 11 783 Inlägg

Jag känner att jag måste ge mig in i diskussionen igen då det åter börjar gå åt off topic-hållet. Så för att återigen försöka få tråden på rätt spår så vill jag förtydliga följande:

Det gäller annonsörer och vad dessa är intresserade av. När det gäller annonsering på webben så tittar man främst på det antalet unika besökare (webbläsare) per vecka som en webbplats har. Och då mäter man på olika sätt via fristående tjänster som t.ex. Google Analytics. Google Analytics har mer och mer blivit accepterad av mediebyråer och andra inom branschen som en bra och jämförbar mätmetod mot andra erkända mätmetoder.

Garaget har ca 200 000 unika besökare (webbläsare) varje vecka enligt Google Analytics, vilket är ordentligt mycket mer än de flesta andra, om inte alla, fordonsrelaterade bilsajter i Sverige.

Att ändringen i bloggarnas format skulle radikalt förändra detta så att vi tappar alla annonsörer är högst osannolikt och inget som oroar oss.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Sarge
15 december 2010 · 2 337 Inlägg

Alpenretter skrev:

Sarge skrev:

Alpenretter skrev:

Skulle inte tro att det faktiska antalet "gorgare" är 137ooo pers, tyvärr neutral

Faktum att många (och det är många) av kontona bara nyttjats ett fåtal ggr i olika syften,
tex för att ställa "olagliga frågor" i forumet, rösta ner motståndare, bara för att få en inloggning för stunden (dvs ghost-konton) mm mm...

Det faktiska antalet "användare" är nog hälften eller mindre, tex nu är det 23oost online.
Rekordet är visst 5818 online 2010-04-12.
Det vill säga att ca 4% av användarna varit inloggade samtidigt, hmmm...
All statistik talar för att det faktiska antalat aktiva gorgare är mkt mindre än det påståda 137ooo.

Men men, vad vet jag, jag är ju bara en dum "bloggare/bilbyggare"...

Jag tror du förstår vad jag menar, oavsett antalet faktiska aktiva användare. Om inte ska jag förtydliga igen:
Jag tror inte att det är så stor andel av Garagets aktiva användare som använder bloggen att sidan skulle tvingas lägga ner om dessa slutar använda den, vilket har påståtts ett antal gånger tidigare i tråden. Det var det påståendet jag kommenterade. Sen huruvida det är 140000 eller 14000 som är aktiva är inte det viktiga i sammanhanget.

Men där har du fel min vän.

Antalet aktiva användare är det som styr reklamintkterna,
dvs annonsörerna är ju intresserade av sajter med ett visst antal besökare.

Om annonsörerna märker av att folk lämnar "skeppet" så gör dom det oxå...

Att man från "ledningen" har en lite dryg intällning till sajtens fundamen, oss, gör inte saken bättre.

Att påstå att användarna kommer och går är x-tremt självgott och översittaraktigt.

Skulle man börja kontakta annonsörerna om deras "intressesfär" ang reklam inte alls är 137ooo
utan kanske 30ooo på sin höjd så kan dom ju kanske börja tänka om ang sina investeringar.


Observera, detta är inget hot, sånt trams sysslar inte jag med.


Kom ner från era pidestaler innan ni sågar av nåt av benen som ni stödjer er på,
fallen kan göra riktigt ont och kännas...


Men visst, regler måste det ju finnas, personliga påhopp mm accepterar inte ens jag.
Att sen inte admins gick in och bröt i bloggarna innan dom spårade ut helt innan är ju inte bloggens fel
utan "personalens".

"Det är inte bilen fel att det gick i 150km/h på motorvägen"
Så vad är lösningen, förbjud bilarna på motorvägen eller ge poliserna mer resurser att övervaka ?
Många antydde att dom kunde hjälpa till med övervakningen,
men det noterades väl inte ens...
Sen hade vi ju "fartkameran", den lilla röda "anmäl-knappen", så vad var problemet ?

Jag vet också hur förhållandet mellan aktiva användare och annonsörer ser ut. Jag vill också tro att annonsörerna har tillgång till någon form av statistik över trafiken innan de köper utrymme här. Men mitt argument är fortfarande följande:

Att påståendet att bloggandets upphörande, och om de medlemmar som bloggade aktivt skulle sluta surfa hit, skulle innebära ett sådant medlemsfall och en sådan nedgång i trafik till sidan att annonsörerna skulle uppleva det som inte längre lönt att synas här, är fel. Det är fortfarande den enskilda detaljen jag har reflekterat kring, inget annat. Bloggens vara eller icke vara, hur man eventuellt skulle hanterat situationen istället och de argument och motargument som lagts fram i tråden är inte det jag skriver om. Därmed spelar inte heller antalet faktiska aktiva användare någon roll, eftersom det är rimligt att anta annonsörerna vet på ett ungefär hur mycket trafik sidan genererar. Jag TROR som sagt inte att bloggarna står för så stor procent av den totala trafiken. Har jag uttryckt mig tillräckligt tydligt då?

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Sarge skrev:

Alpenretter skrev:

Sarge skrev:

Jag tror du förstår vad jag menar, oavsett antalet faktiska aktiva användare. Om inte ska jag förtydliga igen:
Jag tror inte att det är så stor andel av Garagets aktiva användare som använder bloggen att sidan skulle tvingas lägga ner om dessa slutar använda den, vilket har påståtts ett antal gånger tidigare i tråden. Det var det påståendet jag kommenterade. Sen huruvida det är 140000 eller 14000 som är aktiva är inte det viktiga i sammanhanget.

Men där har du fel min vän.

Antalet aktiva användare är det som styr reklamintkterna,
dvs annonsörerna är ju intresserade av sajter med ett visst antal besökare.

Om annonsörerna märker av att folk lämnar "skeppet" så gör dom det oxå...

Att man från "ledningen" har en lite dryg intällning till sajtens fundamen, oss, gör inte saken bättre.

Att påstå att användarna kommer och går är x-tremt självgott och översittaraktigt.

Skulle man börja kontakta annonsörerna om deras "intressesfär" ang reklam inte alls är 137ooo
utan kanske 30ooo på sin höjd så kan dom ju kanske börja tänka om ang sina investeringar.


Observera, detta är inget hot, sånt trams sysslar inte jag med.


Kom ner från era pidestaler innan ni sågar av nåt av benen som ni stödjer er på,
fallen kan göra riktigt ont och kännas...


Men visst, regler måste det ju finnas, personliga påhopp mm accepterar inte ens jag.
Att sen inte admins gick in och bröt i bloggarna innan dom spårade ut helt innan är ju inte bloggens fel
utan "personalens".

"Det är inte bilen fel att det gick i 150km/h på motorvägen"
Så vad är lösningen, förbjud bilarna på motorvägen eller ge poliserna mer resurser att övervaka ?
Många antydde att dom kunde hjälpa till med övervakningen,
men det noterades väl inte ens...
Sen hade vi ju "fartkameran", den lilla röda "anmäl-knappen", så vad var problemet ?

Jag vet också hur förhållandet mellan aktiva användare och annonsörer ser ut. Jag vill också tro att annonsörerna har tillgång till någon form av statistik över trafiken innan de köper utrymme här. Men mitt argument är fortfarande följande:

Att påståendet att bloggandets upphörande, och om de medlemmar som bloggade aktivt skulle sluta surfa hit, skulle innebära ett sådant medlemsfall och en sådan nedgång i trafik till sidan att annonsörerna skulle uppleva det som inte längre lönt att synas här, är fel. Det är fortfarande den enskilda detaljen jag har reflekterat kring, inget annat. Bloggens vara eller icke vara, hur man eventuellt skulle hanterat situationen istället och de argument och motargument som lagts fram i tråden är inte det jag skriver om. Därmed spelar inte heller antalet faktiska aktiva användare någon roll, eftersom det är rimligt att anta annonsörerna vet på ett ungefär hur mycket trafik sidan genererar. Jag TROR som sagt inte att bloggarna står för så stor procent av den totala trafiken. Har jag uttryckt mig tillräckligt tydligt då?

Och jag tror tvärtom, att många går in på gorg för att slöläsa bloggarna...

Men faktum är att man "säljer" gorg till annonsörerna som Sveriges största bilcomunity med 137ooo användare.
Tror oxå att detta är anledningen till motviljan att ta bort alla ghost-konton,
försäljningsunderlaget skulle minska dramatiskt då...

Men inget fel i det egentligen,
buisness is buisness,
men användarna är dom som "bär upp" buisnessen slutändan.

Men varför inte göra en 7dagars undersökningsblogg (rätt vs fel) om detta,
då får ju ledningen reda på "kundernas" önskmål och kan anpassa sajten efter "kunderna".

Men hitintills har man ridit på sin superiority-ställning, "vi bestämmer och därmed basta !"

Men djuraffärägaren som bestämde sig för att bara sälja bofinkar hade inte butiken öppen länge...

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

chrizz skrev:
Jag känner att jag måste ge mig in i diskussionen igen då det åter börjar gå åt off topic-hållet. Så för att återigen försöka få tråden på rätt spår så vill jag förtydliga följande:

Det gäller annonsörer och vad dessa är intresserade av. När det gäller annonsering på webben så tittar man främst på det antalet unika besökare (webbläsare) per vecka som en webbplats har. Och då mäter man på olika sätt via fristående tjänster som t.ex. Google Analytics. Google Analytics har mer och mer blivit accepterad av mediebyråer och andra inom branschen som en bra och jämförbar mätmetod mot andra erkända mätmetoder.

Garaget har ca 200 000 unika besökare (webbläsare) varje vecka enligt Google Analytics, vilket är ordentligt mycket mer än de flesta andra, om inte alla, fordonsrelaterade bilsajter i Sverige.

Att ändringen i bloggarnas format skulle radikalt förändra detta så att vi tappar alla annonsörer är högst osannolikt och inget som oroar oss.

Mvh

Kan ju bara tex nämna att dom flesta av mina jobbkollegor, eller ja, alla utom jag då,
bara gått in och läst bloggen dagligen, inget mer, bara bloggen pga dess dråpligheter.

Dvs där har du ditt stora "webbunderlag",
dom utomstående som "klickar in" på bloggen dagligen via arbetsdatorer.

Tappar bloggen sin spets gentemot den stora massa utomstående (som registreras som besökare),
så tappar sajten sitt "försäljningsargument" som störst slutligen.

Jag tycker ni ska oroa er faktiskt,
speciellt med tanke på den "nonschalanta" inställning ni påvisat på sistone.

Sarge
15 december 2010 · 2 337 Inlägg

Du kan ju omöjligt hävda att en (din) arbetsplats utgör någon slags stort allmängiltigt underlag för besökarna på den här sidan? Det är ju bara löjligt.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Sarge skrev:
Du kan ju omöjligt hävda att en (din) arbetsplats utgör någon slags stort allmängiltigt underlag för besökarna på den här sidan? Det är ju bara löjligt.

Lika löjligt som dina antaganden om bloggens viktighet, eller hur ?

Motbevisa mitt påstående om det "bara är löjligt"...

Sarge
15 december 2010 · 2 337 Inlägg

Alpenretter skrev:

Sarge skrev:
Du kan ju omöjligt hävda att en (din) arbetsplats utgör någon slags stort allmängiltigt underlag för besökarna på den här sidan? Det är ju bara löjligt.

Lika löjligt som dina antaganden om bloggens viktighet, eller hur ?

Motbevisa mitt påstående om det "bara är löjligt"...

Jag gör ett antagande och tror, vilket jag skriver klart och tydligt. Du skriver "Dvs där har du ditt stora "webbunderlag", dom utomstående som "klickar in" på bloggen dagligen via arbetsdatorer" som om det vore en sanning. Nu vet jag inte var du jobbar, men tvivlar starkt på att samtliga kategorier som besöker sidan finns representerade där. Därmed kan inte dina kollegor sägas vara representativa för samtliga besökare.

BecciiD
15 december 2010 · 15 Inlägg

Masterworks skrev:

skruttan skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Ha ha, det här e ju bara för kul!
Då kan jag förklara mig lite hur jag ser på saken...om nu någon mot all förmodan bryr sig!

Det här kan vara bra på ett sätt!
Vi får bort dessa killar/tjejer som hänger här enbart för att Lunarstorm lagts ner och INTE för att dem är intresserade av bilar.
Dem kommer tröttna totalt att inte få blogga om ditten och datten.

Däremot är det jäkligt tråkigt att nu tappa livet bakom användarna här.
Jag har gillat bloggarna som skrivs, det kommer tankar, åsikter och funderingar kring livet utanför just bilar AV "bilfolket"!
Jag ska vara ärlig. Jag har nog inte läst en enda blogg där det står nåt som tex "idag köpte jag nya vindrute torkare"! För det har det funnits! ;)Och jag kommer inte att göra det i fortsättningen heller!
Däremot har jag funnit stort tycke i att läsa om politik, samhällsfrågor, aktuella händelser, livsöden, pinsamma historier, roliga historier mm.

Hellre lägga fokus på annat som att tex att se över regler här på sidan och se till att dessa följs, ta bort spök konton mm mm.

Tummen upp dock att Chrizz ÄNTLIGEN går ut med att detta är en BILSIDA!
Tvivlade där ett tag! smile

Kan vi inte göra en undersökning vilka som är för denna idé och vilka som är emot?
smile
Vore ju jätte skoj att se hur många procent som gillar "Den fria bloggen!"

Håller fullständigt med dig Jezz..
Bra skrivit som vanligt tyvärr går det inte o ge tummen upp..

Klart det går!
http://zaraviklund.blogg.se/images/2010 … 621198.jpg

Hahah diggar dig, vilken bild !! Tummen upp!

BMW 320 "äpplet" (2009)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Sarge skrev:

Alpenretter skrev:

Sarge skrev:
Du kan ju omöjligt hävda att en (din) arbetsplats utgör någon slags stort allmängiltigt underlag för besökarna på den här sidan? Det är ju bara löjligt.

Lika löjligt som dina antaganden om bloggens viktighet, eller hur ?

Motbevisa mitt påstående om det "bara är löjligt"...

Jag gör ett antagande och tror, vilket jag skriver klart och tydligt. Du skriver "Dvs där har du ditt stora "webbunderlag", dom utomstående som "klickar in" på bloggen dagligen via arbetsdatorer" som om det vore en sanning. Nu vet jag inte var du jobbar, men tvivlar starkt på att samtliga kategorier som besöker sidan finns representerade där. Därmed kan inte dina kollegor sägas vara representativa för samtliga besökare.

Lägg av, jag har dragit igång en bloggundersökning nu för att få svart på vitt.

VART ÄR DINA FAKTA DÅ som du har som argumentationsvapen ?

Om du följt vad folk skrivit under dom sista åren så verkar det vara genomgående att
det "slösurfas" från firma datorer på gorg bara för att ha lite "utfyllnad" i vardagen.

Varför skulle inte mitt jobb vara ett genomsnitt av svenska folket ?
Vi har allt från 20åriga grabbar till pensionsfärdiga tanter här,
och alla har kollat in gorg vid nått tillfälle...

Sharky
15 december 2010 · 10 287 Inlägg

Alpenretter och Sarge: Snälla , ge er. Betrakta detta som en tillsägelse. Fortsätter ni att käbbla om trafikanalysmetoders validitet i denna tråd så väntar varning. Jag tar ingens parti men vill ni öppna en tråd om trafikanalysmetoder så gör det separat.

Notera att jag inte ger mig in i diskussioner. Fortsätter ni bubbla om detta i denna tråd så väntar varning.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sers
15 december 2010 · 251 Inlägg

fordonsbloggen, det låter lite töntigt tycker jag. haha

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
Deathcrush
15 december 2010 · 3 Inlägg

skruttan skrev:
Herregud ja så kan man ju med lösa saker o ting..

Måste fråga vad ni anser vad som e bil relaterat då..
Är det att någon krockat med sin bil eller att man sett en fin bil eller vad??
Kan ju vara bra att ge ett par exempel på vad som är fordons/bil relaterat liksom...smile

Sen måste jag ju ställa den självklara fråga om det är så här ni tror ni löser kritiken emot eran sida???
Genom att sticka huvudet i sanden än att ta till er den kritik som riktas den senaste tiden emot sidan o er som admin..

PÅ detta sätt tror jag att ni kommer o tappa ännu fler medlemmar tyvärr...

Du arg?

Jag är bara här för att se grymma bilar, vem fan bryr sig om bloggar?

JDMCRAZE
15 december 2010 · 2 077 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

viccoA skrev:
Det finns egentligen bara två anledningar till att jag besöker gorg:

1.Personligare utbyte med medlemmarna. DVS, gästböcker som är överskådliga och bra samt bloggarna där man lär känna personen bakom bilarna.

2. Möjligheten att snabbt klicka sig igenom mängder med läckra bilar.

Varför utnyttjar jag inte forumen mer på gorg:

Enkelt, vill jag diskutera något som rör fordon så gör jag det på forum där den tekniska nivån är högre, inget ont mot dig Göran, du är grymt kompetent, men 99% av alla trådar på gorg är på sandlådenivå.

Håller med dig helt!big_smile

+1 till då smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
joy_ride
15 december 2010 · 33 Inlägg

"Fordonsbloggens syfte är att  handla om fordon och ditt liv kring fordon"?

Detta är ett jävligt brett område ni har beskrivit här.
Vad är skillnaden gentemot innan?
Vem är det som skall sitta och säga vad som är DITT LIV kring ett fordon?
Lite mer defenierat tack eller så skrota idén.

Sen desutom så klassas i princip allt med ett eller fler hjul in som fordon ju....

Senast redigerat av joy_ride (15 december 2010)

Volvo V70 ocean race 2.5T "Hundkojan" (2006)
JDMCRAZE
15 december 2010 · 2 077 Inlägg

joy_ride skrev:
"Fordonsbloggens syfte är att  handla om fordon och ditt liv kring fordon"?

Detta är ett jävligt brett område ni har beskrivit här.
Vad är skillnaden gentemot innan?
Vem är det som skall sitta och säga vad som är DITT LIV kring ett fordon?
Lite mer defenierat tack eller så skrota idén.

Sen desutom så klassas i princip allt med ett eller fler hjul in som fordon ju....

Kunde inte sagt det bättre själv!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
killercow
15 december 2010 ·

bloggen ska nu alltså enbart handla om fordon...
alltså hela blogginläggen? inte en del av de om fordon utan precis allt i varje inlägg måste vara om fordon...?

Så ja kan typ skriva att idag tog jag bilen till affären... sen får jag inte skriva vad ja gjorde där för ja hade ju knappast med mej bilen in där... men ja får skriva att ja åkte hem i bilen.

så här får jag alltså skriva:

Idag åkte jag till affären i bilen. "piiiip" sen åkte jag hem i bilen.

Är en sak om ni tar bort blogginlägg som bryter mot lagen eller på hopp på andra.
Men sensurera ner till att man bara får skriva enbart om en kategori verkar i mina ögon skumt.

Detta verkar tyvärr inte vara nån bra lösning. nu måste ni ju sitta kolla alla blogginlägg så dom endast är fordonsrelaterade. varför inte låta folk skriva om vad dom vill å sitta å kolla så inte folk skriver skit om andra, påhopp mm istället?

rickylicious Webbutvecklare
15 december 2010 · 2 369 Inlägg

killercow skrev:
bloggen ska nu alltså enbart handla om fordon...
alltså hela blogginläggen? inte en del av de om fordon utan precis allt i varje inlägg måste vara om fordon...?

Så ja kan typ skriva att idag tog jag bilen till affären... sen får jag inte skriva vad ja gjorde där för ja hade ju knappast med mej bilen in där... men ja får skriva att ja åkte hem i bilen.

så här får jag alltså skriva:

Idag åkte jag till affären i bilen. "piiiip" sen åkte jag hem i bilen.

Är en sak om ni tar bort blogginlägg som bryter mot lagen eller på hopp på andra.
Men sensurera ner till att man bara får skriva enbart om en kategori verkar i mina ögon skumt.

Detta verkar tyvärr inte vara nån bra lösning. nu måste ni ju sitta kolla alla blogginlägg så dom endast är fordonsrelaterade. varför inte låta folk skriva om vad dom vill å sitta å kolla så inte folk skriver skit om andra, påhopp mm istället?

Försöker du missförstå hela grejen med flit....?

Anledning till att man gör detta är för att slippa inlägg som "Idag åkte jag till Ica", förstår du inte det? Detta är en bilsida och där är vi ganska många som vill läsa forum, bloggar, osv om just *trumvirvel* BILAR! Vill du skriva att du har handlat så finns Blogg.se, Wordpress.com, m.fl.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang