Målet är att bromsa 400hk på hjulen i förstahand, mer effekt kommer senare
Siktar just nu på att ha en 12 sekunders vardaglig sommarbrukis. Har dessvärre inte blivit kört så mycket isommar pga lite strul med pengar, faktiskt inget kört alls
Men nu är det inte så långt borta, toppen är inlämnad för att få fräscha insatsgängor och en turbo är ÄNTLIGEN funnen, har tidigare tjänstgjort på en RS2. ARP pinnbult till toppen är på väg hem från USA och dom beräknar jag få i veckan. Sen är det bara och vänta på att SIMO (drygt 2 veckor) ska bli klar med min topp så det är att skruva dit den och allt annat. Förhoppningsvis så ska den starta utan problem och utan läckage 
Vill passa på att tacka några, bland annat Fr3drik här på garaget för all hjälp, tips, idéer och svarat på små dumma frågor
Sen Linus på JLE Racing som är grym att ha och göra med när man ska beställa grejer till bilen, överlägset bäst på priser.
Lite bilder kommer här om vad som har hänt.. Inte blivit mycket pga en väldigt stram ekonomi.
Första dagen i min ägo
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/gammalcooppark.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/gammal1.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/motorninnan.jpg]()
Efter ett rejält turbo haveri så blev den parkerad och givetvis så var man ju tvungen att skruva helt utan anledning bara för att man är så nyfiken
Tog isär för att undersöka lite.
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/helaic.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/motorrensad.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/rensadsnettfram.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/rensadsidahger.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/utsidan.jpg]()
![http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/MySupra/HPIM0280.jpg]()
![http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/MySupra/HPIM0324.jpg]()
Snyggade upp intercoolern lite
![http://i27.photobucket.com/albums/c190/snusare/MySupra/HPIM0337.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/icsupramedgamlafronten.jpg]()
Skärmar på plats
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/HPIM0518.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/HPIM0517.jpg]()
Nere på alla 4 igen. Ser man hur skev min front är, blir att göra om den
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/nerepbackanfronten.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/nerepbackenmedfrontentillfllig.jpg]()
Ute och nosar lite på snön
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/vnsterframute.jpg]()
Här har vi lilla snigeln som ska tjänstgöra
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/nyagt37an.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/nyagt37anjmfr1.jpg]()
Fick tag i några rörbitar och gjorde fixade mig ett polerat övre kylarrör
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/polerattermostathus.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/poleratkylarrr.jpg]()
Så var snön borta, då ville hon komma ut en sväng igen
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/Bild005.jpg]()
Min lilla downpipe och midpipe, 4" och 3,5"
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/downpipe.jpg]()
Dimmljusen på plats
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/dimljus2.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/dimljusp2.jpg]()
Smörjde in hela skinninredningen med nåt medel
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/inredning6.jpg]()
Härlig vårdag, targan fick känna på platsen i baggaget
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/utantargasnettbakifrnvnster.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/utantargabrabildpgrden.jpg]()
Ville temporärt bli av med rosten i bagget, stålborsta och lite slippapper och sen Hammarlack
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/rostreservhjulsbalja1.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/bagagetmlat1.jpg]()
Trilla dit en ny dekal
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/vindrutahks.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/vindrutatrd.jpg]()
Malpassi bränsletrycksmätare, kul och veta grundtrycket
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/brnslemtare.jpg]()
Efter en tvätt
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/supran2.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/supran3.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/supran5.jpg]()
"Bra att ha grejer"
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/catchtank1.jpg]()
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/kendallolja.jpg]()
Greddy Turbotimer
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/turbotimer3.jpg]()
Ny balanserad remskiva
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/remskivabalanserad.jpg]()
Gängkajko så toppen blev inlämnad
![http://i24.photobucket.com/albums/c38/snusaren/minsupra/blockutantopp5.jpg]()
Motor, växellåda och avgassystem:
-Nya lager
-Nya kolvringar
-Planat block
-Planad topp
-Renoverade ventiler med nya styrningar osv
-HKS FCD
-HKS 2mm MHG
-Greddy Type-R avlastningsventil
-Blitz SUS Power luftfilter
-Garrett GT37-82 turbo
-Megan Racing M-GT Turbo ljuddämpare, den ända
-4" downpipe
-3,5" till katen
-3" från katen
-Rensad katalysator
-Konverterad från automatisk till manuell
-XTD steg 3 koppling, tål 480hk och 622nm
-Walbro 255lph soppapump, in-tank pump
-FMIC, 675x425x85mm
-Borttagen och blockad EGR
-Justerbar linjär BTR, one of a kind
-2,75" tryckrör
-Kendall 20w50 mineral motorolja
-Revotec och Silflex silikonslang
-Spal kylfläkt, 336mm sugande
-Malpassi bränsletrycksmätare
-Catchtank för vevhusventilation
Effekt och prestanda:
-Drygt 420hk och 600nm förra året
-Effekten är uppskattad och uträknad
-0-100km/h på ???
-Toppfart ???, teoretisk toppfart är 282km/h
-Har gått 13.76 @ 172km/h på 402 meter
-Ska under 13.00 i sommar
Chassi:
-Gula Koni dämpare bak
Fälgar, däck och bromsar:
-18x8" fälgar, märke okänt
-Hankook Ventus Plus, fram
-Wanli S1099, bak
-235/40-18 runt om
Interiör / Inredning:
-Greddy Laddtrycksmätare, 60mm h/p&w
-Greddy EGT mätare, 60mm h/p&w
-Greddy Turbotimer
-Blå läderklädsel
-Farthållare och AC, båda är urplockade
Bilstereo och multimedia:
-Lava cd/mp3
-Orginal högtalare
Exteriör / Styling:
-TRD dekal i vindrutan
-Greddy dekal i bakrutan
-Tonade rutor bak
-Targa tak
-Custom front
Mvh Ante



Vill passa på att tacka några, bland annat Fr3drik här på garaget för all hjälp, tips, idéer och svarat på små dumma frågor

Lite bilder kommer här om vad som har hänt.. Inte blivit mycket pga en väldigt stram ekonomi.
Första dagen i min ägo



Efter ett rejält turbo haveri så blev den parkerad och givetvis så var man ju tvungen att skruva helt utan anledning bara för att man är så nyfiken








Snyggade upp intercoolern lite


Skärmar på plats


Nere på alla 4 igen. Ser man hur skev min front är, blir att göra om den


Ute och nosar lite på snön

Här har vi lilla snigeln som ska tjänstgöra


Fick tag i några rörbitar och gjorde fixade mig ett polerat övre kylarrör


Så var snön borta, då ville hon komma ut en sväng igen

Min lilla downpipe och midpipe, 4" och 3,5"

Dimmljusen på plats


Smörjde in hela skinninredningen med nåt medel

Härlig vårdag, targan fick känna på platsen i baggaget


Ville temporärt bli av med rosten i bagget, stålborsta och lite slippapper och sen Hammarlack


Trilla dit en ny dekal


Malpassi bränsletrycksmätare, kul och veta grundtrycket

Efter en tvätt



"Bra att ha grejer"


Greddy Turbotimer

Ny balanserad remskiva

Gängkajko så toppen blev inlämnad

Motor, växellåda och avgassystem:
-Nya lager
-Nya kolvringar
-Planat block
-Planad topp
-Renoverade ventiler med nya styrningar osv
-HKS FCD
-HKS 2mm MHG
-Greddy Type-R avlastningsventil
-Blitz SUS Power luftfilter
-Garrett GT37-82 turbo
-Megan Racing M-GT Turbo ljuddämpare, den ända
-4" downpipe
-3,5" till katen
-3" från katen
-Rensad katalysator
-Konverterad från automatisk till manuell
-XTD steg 3 koppling, tål 480hk och 622nm
-Walbro 255lph soppapump, in-tank pump
-FMIC, 675x425x85mm
-Borttagen och blockad EGR
-Justerbar linjär BTR, one of a kind
-2,75" tryckrör
-Kendall 20w50 mineral motorolja
-Revotec och Silflex silikonslang
-Spal kylfläkt, 336mm sugande
-Malpassi bränsletrycksmätare
-Catchtank för vevhusventilation
Effekt och prestanda:
-Drygt 420hk och 600nm förra året
-Effekten är uppskattad och uträknad
-0-100km/h på ???
-Toppfart ???, teoretisk toppfart är 282km/h
-Har gått 13.76 @ 172km/h på 402 meter
-Ska under 13.00 i sommar
Chassi:
-Gula Koni dämpare bak
Fälgar, däck och bromsar:
-18x8" fälgar, märke okänt
-Hankook Ventus Plus, fram
-Wanli S1099, bak
-235/40-18 runt om
Interiör / Inredning:
-Greddy Laddtrycksmätare, 60mm h/p&w
-Greddy EGT mätare, 60mm h/p&w
-Greddy Turbotimer
-Blå läderklädsel
-Farthållare och AC, båda är urplockade
Bilstereo och multimedia:
-Lava cd/mp3
-Orginal högtalare
Exteriör / Styling:
-TRD dekal i vindrutan
-Greddy dekal i bakrutan
-Tonade rutor bak
-Targa tak
-Custom front
Mvh Ante
Senast redigerat av BoostLogic (17 juli 2006)
Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
0
0
0
0