2719
Sök

Vad är värt i en bil?

308 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Nu är det så att jag ska ta och köpa en Honda civic -89 som en reservdels bil, och jag har en exakt likadan Honda.
Fast jag har ingen möjlighet att bogsera fordonet från Han till Mig.
Så jag tänker plocka isär bilen och ta det som är viktigast/nödvändigast/snyggast.

Så nu till frågan, något speciellt jag borde plocka isär som är "värt?" att med sig hem?

(Köpte bilen för att jag skulle ha Sportstolarna, Ratten, Växelspaken, stötfångarna, och han sålde delarna lika billigt som bilen, så han sa att jag kunde plocka det ja ville sen skulle han skrota resten.)

Väldigt Tacksam för svar!

929 Inlägg
16 december 2010
Ingenting egentligen.

Ta reda på det du vill ha.

Mats

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 december 2010
Värt att sälja är väl inte så mycket, men extra hjul, diverse elektronik/motordelar kan vara bra att ha smile

474 Inlägg
16 december 2010
Plocka lös avgassystemet, så bygger du 3 tum från katten, så sätter du dit orginal när du ska besikta wink

308 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Tack för svar! :-)
Ska ta det som jag vill ha då :-D!

Men motor o växellåda och sånt är inte värt o ta då? Ny framruta? (Mina har en liten spricka i sin sad)

Volvotrimmare
323 Inlägg
16 december 2010
framrutan är svår att få bort hel om den är limmad, men om det är tonade rutor så ta dom, de går ganska lätt, frmalysen/baklysen är sånt som kan gå sönder bara kolla på den bilen och se vad som ser nytt/bra ut som du kan byta på din, stötdämpare fjädrar mm..

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

308 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Streeetkadett skrev:
framrutan är svår att få bort hel om den är limmad, men om det är tonade rutor så ta dom, de går ganska lätt, frmalysen/baklysen är sånt som kan gå sönder bara kolla på den bilen och se vad som ser nytt/bra ut som du kan byta på din, stötdämpare fjädrar mm..

Bra idé! smile framljus/bakljus o stötdämpare samt fjädrar får jag också plocka loss! :-D

Volvotrimmare
323 Inlägg
17 december 2010
bara kolla en snabbis på din bil om de är något trasigt/påväg att gå sönder och ta de från den:)
inrednigns detaljer? de är väll inte värt några pengar men bra att ha om man vill göra om nått:)

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

308 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Streeetkadett skrev:
bara kolla en snabbis på din bil om de är något trasigt/påväg att gå sönder och ta de från den:)
inrednigns detaljer? de är väll inte värt några pengar men bra att ha om man vill göra om nått:)

Skulle verkligen vilja ha hela bilen så man kan kolla i lugn o ro hemma sen vad man vill ha/behöver.
Men jag kommer bara åka förbi killen och har bara några timmar på mig att plocka det jag vill ha sad!

Så får skriva en lista innan jag åker dit :-D!

338 Inlägg
17 december 2010
att den fungerar när man behöver den som mest:D

Audi S4 SuperCharged

308 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Bullet--- skrev:
det jag tycker är värt att plocka är motor+låda, ecu, drivaxlar,spindlar med bromsar,stötdämpar,inredning,diverse elektronik,lampor,strålkastare,diverse karosseridelar,mm,mm   ganska mycket faktiskt, kan finnas personer som söker efter såna grejer OM dem är i gott skick.

Tack!! Så jag borde i princip ta allt förutom karrossen/chassit/glasen?
Och bara låta de ligga isf som reservdelar eller vänta tills någon behöver något :-)!

mvh Mathias

3 259 Inlägg
17 december 2010
Allt som är värt att spara är sånt som kommer gå sönder på din bil i framtiden! smile dvs det är bäst att spara allt man får plats med! Sen kan du ju spara sånt som du kan sälja också...

(Jo jag tonvis med skit i mina bodar big_smile )

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (17 december 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 december 2010
Fördelaren ska du ta med dig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

474 Inlägg
17 december 2010
du, gör såhär.. Hyr en biltrailer på macken, och ta hela bilen! För ska du lyssna på alla oss dårar här så har du ju ändå snart hela bilen med dig hem wink

3 259 Inlägg
17 december 2010
Bojjann skrev:
du, gör såhär.. Hyr en biltrailer på macken, och ta hela bilen! För ska du lyssna på alla oss dårar här så har du ju ändå snart hela bilen med dig hem wink

Ligger nånting i det! smile

Har du hela bilen ståendes komplett och inte isärskruvad i delar instuvad i nån bod så tar den ju dessutom mindre plats!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

308 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Bojjann skrev:

Hahaha!!!
Men de är så att jag inte har någon dragkrok + att får ju inte bära mer än vad min egna bil vägen, och de är ju exakt samma bil, så de kommer bli "min egna vikt" (med tanke på att de är samma bil) + trailer. sad

3 259 Inlägg
17 december 2010
TexaL skrev:
Bojjann skrev:

Hahaha!!!
Men de är så att jag inte har någon dragkrok + att får ju inte bära mer än vad min egna bil vägen, och de är ju exakt samma bil, så de kommer bli "min egna vikt" (med tanke på att de är samma bil) + trailer. sad

Du måste väl känna nån som har en bil med dragkrok?

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

308 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
JonR skrev:
TexaL skrev:
Bojjann skrev:

Hahaha!!!

Du måste väl känna nån som har en bil med dragkrok?

Mjo men inte som får dra över 1.5ton =/ de är ki typ lastbil?

1 168 Inlägg
17 december 2010
är det inte långt, så hade jag hämtat den ändå.

474 Inlägg
18 december 2010
Ja, jag menade ju att du kunde låna en bil av nån polare, eller mor och far.. Sen är det ju jävligt sällan som poliserna har vågar som dom kan mäta bilar på efter vägen..
Jag säger såhär jag, tar du inte hela bilen så kommer din att börja fela med dom saker du inte tog med, de brukar alltid vara så wink

Sök