Hjälp att välja bra 18 års bil!

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

-stoffe- skrev:
tycker du ska kolla på bmw e30 redigt rolig bil att köra samt lätt mekad.

Har kikat lite på e30 faktiskt! men isf en Touring wink

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

fakuoka skrev:

waakz skrev:

fakuoka skrev:
Jo, men de går att få riktigt råa ändå. Men du kan ju inte bara titta utseéndemässigt, motorerna. Förutom DOCHen då, V6 och Pinto. Haha undra hur många gånger jag har skrivit Pinto nu i denna tråden lol

Man åker ju hellre Pinto/V6 med 250hk än en B230 med 250..! smile

Ja sant där kanske men det är ju ett x antal mer timmar i garaget för att få en sierra med 250+ antar jag hehe. när man kan byta chip och ställa på turbon lite på en volvo typ smile

Jo, det klart. Men skruva är ju skojj!

Ja men nu var det ju egentligen första bil vi prata om och den ska ju bara gå bra! men en Sierra som busbil på sidan av är kanske inte omöjligt wink

-stoffe-
20 december 2010 · 1 271 Inlägg

waakz skrev:

-stoffe- skrev:
tycker du ska kolla på bmw e30 redigt rolig bil att köra samt lätt mekad.

Har kikat lite på e30 faktiskt! men isf en Touring wink

dom som är snyggast tongue

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

waakz skrev:

EmilHammarlund skrev:
Finns inget härligare än rwd-Volvos. Och snygga är de, tänk på det waakz.
Vill du mot förmodan ha en Sierra, köp aldrig med DOCH. Inte bara motorn som är av dålig kvalitet, hela bilen verkar vara ihopbyggd av någon efterbliven moped. Kanske är de äldre bättre, ingen aning...

Jag är nog på din sida Emil! volvo går framför ford helt klart wink

Alla är på min sida. Innerst inne. wink

haha tror jag med big_smile

chroffe
20 december 2010 · 72 Inlägg

waakz skrev:

fakuoka skrev:

waakz skrev:

Ja sant där kanske men det är ju ett x antal mer timmar i garaget för att få en sierra med 250+ antar jag hehe. när man kan byta chip och ställa på turbon lite på en volvo typ smile

Jo, det klart. Men skruva är ju skojj!

Ja men nu var det ju egentligen första bil vi prata om och den ska ju bara gå bra! men en Sierra som busbil på sidan av är kanske inte omöjligt wink

Låter bra det haha big_smile

Ibanezman Skåning
20 december 2010 · 739 Inlägg

740, inget snack. Ryktet som pansarvagn kommer alltid att leva kvar wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

-stoffe- skrev:

waakz skrev:

-stoffe- skrev:
tycker du ska kolla på bmw e30 redigt rolig bil att köra samt lätt mekad.

Har kikat lite på e30 faktiskt! men isf en Touring wink

dom som är snyggast tongue

aa dom är riktigt trevliga faktiskt smile

-stoffe-
20 december 2010 · 1 271 Inlägg

waakz skrev:

-stoffe- skrev:

waakz skrev:

Har kikat lite på e30 faktiskt! men isf en Touring wink

dom som är snyggast tongue

aa dom är riktigt trevliga faktiskt smile

kolla bara min gamla inte kanske världen finaste big_smile

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

Ibanezman skrev:
740, inget snack. Ryktet som pansarvagn kommer alltid att leva kvar wink

hehe om det ska va 740 måste det ju va turbo! såg dina bilar har du reggat dom med turbo man får fråga?
Är det svårt att få igenom dom isf?smile

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

-stoffe- skrev:

waakz skrev:

-stoffe- skrev:

dom som är snyggast tongue

aa dom är riktigt trevliga faktiskt smile

kolla bara min gamla inte kanske världen finaste big_smile

Den var ju fet! gjorde du konverteringen själv?
Mycket jobb för att få en bmw motor gå bra med en liten turbo?

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Ibanezman skrev:
740, inget snack. Ryktet som pansarvagn kommer alltid att leva kvar wink

Hellre 240.

940 med b230fk!

Ibanezman Skåning
20 december 2010 · 739 Inlägg

waakz skrev:

Ibanezman skrev:
740, inget snack. Ryktet som pansarvagn kommer alltid att leva kvar wink

hehe om det ska va 740 måste det ju va turbo! såg dina bilar har du reggat dom med turbo man får fråga?
Är det svårt att få igenom dom isf?smile

Det måste inte vara turbo som nybil, då är risken större att man går av vägen.
Men det är då min åsikt smile
Men det är klart roligare med snurrbo, dock är tyvärr ingen av mina bilar reggade med turbo,
och hittills så lyfter jag i orginalmotorerna när det ska besiktigas.
Det kan jag helt klart avråda vem som helst att göra, såvida man har råd att köpa
en turbo som inte är totalt våldtagen av gaskåta småglin.
240 är också ett skapligt val, dock så ser jag idag inget bättre med att välja en 240 framför 740.
Rätta mig gärna big_smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Navkapsel
20 december 2010 · 4 637 Inlägg

waakz skrev:

EmilHammarlund skrev:

Ibanezman skrev:
740, inget snack. Ryktet som pansarvagn kommer alltid att leva kvar wink

Hellre 240.

940 med b230fk!

Får en lätt känsla av att du gillar 940, följ känslan och köp! Bra bil dessutom. Man brukar bli mest nöjd när man följer sitt eget hjärta och skiter i andra även om råd alltid är bra. smile

Navkapsel
20 december 2010 · 4 637 Inlägg

Ibanezman skrev:

waakz skrev:

Ibanezman skrev:
740, inget snack. Ryktet som pansarvagn kommer alltid att leva kvar wink

hehe om det ska va 740 måste det ju va turbo! såg dina bilar har du reggat dom med turbo man får fråga?
Är det svårt att få igenom dom isf?smile

Det måste inte vara turbo som nybil, då är risken större att man går av vägen.
Men det är då min åsikt smile
Men det är klart roligare med snurrbo, dock är tyvärr ingen av mina bilar reggade med turbo,
och hittills så lyfter jag i orginalmotorerna när det ska besiktigas.
Det kan jag helt klart avråda vem som helst att göra, såvida man har råd att köpa
en turbo som inte är totalt våldtagen av gaskåta småglin.
240 är också ett skapligt val, dock så ser jag idag inget bättre med att välja en 240 framför 740.
Rätta mig gärna big_smile

240 känns mindre, trevligt. Rejälare byggkvalitet, trevligare i snö, snyggare osv osv osv osv..........

Ibanezman Skåning
20 december 2010 · 739 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Ibanezman skrev:

waakz skrev:

hehe om det ska va 740 måste det ju va turbo! såg dina bilar har du reggat dom med turbo man får fråga?
Är det svårt att få igenom dom isf?smile

Det måste inte vara turbo som nybil, då är risken större att man går av vägen.
Men det är då min åsikt smile
Men det är klart roligare med snurrbo, dock är tyvärr ingen av mina bilar reggade med turbo,
och hittills så lyfter jag i orginalmotorerna när det ska besiktigas.
Det kan jag helt klart avråda vem som helst att göra, såvida man har råd att köpa
en turbo som inte är totalt våldtagen av gaskåta småglin.
240 är också ett skapligt val, dock så ser jag idag inget bättre med att välja en 240 framför 740.
Rätta mig gärna big_smile

240 känns mindre, trevligt. Rejälare byggkvalitet, trevligare i snö, snyggare osv osv osv osv..........

Den är även trängre invändigt och det är underbart korta dörrar.
Men vad gör då att byggkvalitén är bättre och att den är bättre i snö?
Men visst kan jag hålla med om att innertaket håller mycket bättre i 240 wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
-stoffe-
20 december 2010 · 1 271 Inlägg

waakz skrev:

-stoffe- skrev:

waakz skrev:

aa dom är riktigt trevliga faktiskt smile

kolla bara min gamla inte kanske världen finaste big_smile

Den var ju fet! gjorde du konverteringen själv?
Mycket jobb för att få en bmw motor gå bra med en liten turbo?

laddare så lite så gjorde inget med motorn. sen så hade jag bara en kallstartsventil som extra soppa tongue den turbokonventeringen kosta mig 400kr tongue

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

Ibanezman skrev:

EmilHammarlund skrev:

Ibanezman skrev:

Det måste inte vara turbo som nybil, då är risken större att man går av vägen.
Men det är då min åsikt smile
Men det är klart roligare med snurrbo, dock är tyvärr ingen av mina bilar reggade med turbo,
och hittills så lyfter jag i orginalmotorerna när det ska besiktigas.
Det kan jag helt klart avråda vem som helst att göra, såvida man har råd att köpa
en turbo som inte är totalt våldtagen av gaskåta småglin.
240 är också ett skapligt val, dock så ser jag idag inget bättre med att välja en 240 framför 740.
Rätta mig gärna big_smile

240 känns mindre, trevligt. Rejälare byggkvalitet, trevligare i snö, snyggare osv osv osv osv..........

Den är även trängre invändigt och det är underbart korta dörrar.
Men vad gör då att byggkvalitén är bättre och att den är bättre i snö?
Men visst kan jag hålla med om att innertaket håller mycket bättre i 240 wink

Har aldrig gillat 240 vet inte varför. men har ingen direkt erfarenhet så ska kanske inte yttra mig i kvallitets snacket:) men jag gillar nog 940 bästa av volvo modellerna. men alla går att få snygga om man har rätt kunskap och PENGAR framförallt!smile

Navkapsel
20 december 2010 · 4 637 Inlägg

Ibanezman skrev:

EmilHammarlund skrev:

Ibanezman skrev:
Det måste inte vara turbo som nybil, då är risken större att man går av vägen.
Men det är då min åsikt smile
Men det är klart roligare med snurrbo, dock är tyvärr ingen av mina bilar reggade med turbo,
och hittills så lyfter jag i orginalmotorerna när det ska besiktigas.
Det kan jag helt klart avråda vem som helst att göra, såvida man har råd att köpa
en turbo som inte är totalt våldtagen av gaskåta småglin.
240 är också ett skapligt val, dock så ser jag idag inget bättre med att välja en 240 framför 740.
Rätta mig gärna big_smile

240 känns mindre, trevligt. Rejälare byggkvalitet, trevligare i snö, snyggare osv osv osv osv..........

Den är även trängre invändigt och det är underbart korta dörrar.
Men vad gör då att byggkvalitén är bättre och att den är bättre i snö?
Men visst kan jag hålla med om att innertaket håller mycket bättre i 240 wink

Tycker förarplatsen är rymligare i 240. Inget fel på dörrarna heller. Och hur faan tänkte de med 740, mjukt tak! som gjort för märken, hål, revor, fläckar och häng. Dessutom... Nej, orkar inte hålla på ikväll. wink

Senast redigerat av EmilHammarlund (20 december 2010)

waakz stukförebruk
20 december 2010 · 153 Inlägg

-stoffe- skrev:

waakz skrev:

-stoffe- skrev:

kolla bara min gamla inte kanske världen finaste big_smile

Den var ju fet! gjorde du konverteringen själv?
Mycket jobb för att få en bmw motor gå bra med en liten turbo?

laddare så lite så gjorde inget med motorn. sen så hade jag bara en kallstartsventil som extra soppa tongue den turbokonventeringen kosta mig 400kr tongue

haha så väl,hur många häst tror du att du fick ut?smile

PorreHattyr
20 december 2010 · 122 Inlägg
Volkswagen Bora V5 "Borat" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang