7026
Sök

Får nån person tillgång till blocketannonser innan dom blir synliga på hemsidan???

3 259 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Andromeda skrev:
JonR skrev:
Andromeda skrev:
Håller med, Blocket som företag behöver ju bara hålla säljarna nöjda, det är ju de som betalar annonserna. Sedan får säkert de anställda skriva på något papper om tystnadsplikt, men det är upp till dom om de vågar riskera jobbet.

Det är det jag är nyfiken på om det verkligen är så!

Men då verkar det vara som jag misstänkte då att det är lite fuffens med det där! Men så är det ju med det mesta här i världen! smile

Mvh/Jon

Hur skulle annars någon kunna känna till annonsen innan den publiceras? tongue
När du tryckt på skapa annons sitter det ju någon på Blocket och kollar igenom den så att den följer annonsreglerna innan den publiceras på nätet, det måste ju vara de som tipsar bekanta eller bilskuttar om intressanta annonser.

Därav mina funderingar kring det där med SMS tjänsten... Sen vet ju inte jag om det har med tekniska grejor att göra om det blir nån fördröjning på "internetet" hos tex mig jämfört med hos nån annan.. Jo jag tycker också att det borde vara dom som sitter och godkänner annonserna som vidarebefodrar annonserna till nån bekant, men man vill ju inte anklaga någon innan man vridit och vändigt på andra möjligheter!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

945 Inlägg
21 december 2010
Helt ärligt JonR. Är detta ett slags problem om du har rätt?
Eventuellt kan dina chanser öka att få sålt. Hur fort du säljer kan också påverkas.

Är det inte detta man strävar efter som annonsör? Så småaktigt att vilja granska detta systemet.

Kan inte lyckas komma på hur man kan ha invändningar vem som ser ens annons först.
Sen om man inte är först till kvarn. Bättre lycka nästa gång.. Dåliga förlorare, du där. tongue

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 december 2010
JonR skrev:
Andromeda skrev:
JonR skrev:
Det är det jag är nyfiken på om det verkligen är så!

Men då verkar det vara som jag misstänkte då att det är lite fuffens med det där! Men så är det ju med det mesta här i världen! smile

Mvh/Jon

Hur skulle annars någon kunna känna till annonsen innan den publiceras? tongue
När du tryckt på skapa annons sitter det ju någon på Blocket och kollar igenom den så att den följer annonsreglerna innan den publiceras på nätet, det måste ju vara de som tipsar bekanta eller bilskuttar om intressanta annonser.

Därav mina funderingar kring det där med SMS tjänsten... Sen vet ju inte jag om det har med tekniska grejor att göra om det blir nån fördröjning på "internetet" hos tex mig jämfört med hos nån annan.. Jo jag tycker också att det borde vara dom som sitter och godkänner annonserna som vidarebefodrar annonserna till nån bekant, men man vill ju inte anklaga någon innan man vridit och vändigt på andra möjligheter!

Mvh/Jon

Nä, säg som det är istället, du vill precis som jag veta hur man kommer med på den där hemliga kontaktlistan när det kommer in billiga bilar tongue
Senast redigerat av Andromeda (21 december 2010)

1 215 Inlägg
21 december 2010
men vill man ha budgivning så kan man ju säga att man återkommer till spekulanten ? bara för att man får ett bud så MÅSTE man ju inte sälja den.

3 259 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Bjare skrev:
Eventuellt kan dina chanser öka att få sålt. Hur fort du säljer kan också påverkas.

Är det inte detta man strävar efter som annonsör? Så småaktigt att vilja granska detta systemet.

Kan inte lyckas komma på hur man kan ha invändningar vem som ser ens annons först.
Sen om man inte är först till kvarn. Bättre lycka nästa gång.. Dåliga förlorare, du där. tongue

Ett problem? Beror väl på vilken postion man har i "spelet", och jag ser det inte från säljarens sida som du kan se om du läser det jag skrivit! Jag skriver ju givetvis detta som köpare! Om jag lägger ner massa energi på att hitta en bil jag vill ha(ja det kan gå åt flera timmar/dag om man är i handlartagen) och sedan dyker tillfället upp, man kastar sig på telefonen i vetskap om att annonser varit synlig i 2sekunder, sen svarar säljaren att bilen är såld för en kvart sedan... Ja det är ett problem! När man blir fråntagen en ärlig chans att köpa en bil till ett bra pris! En dålig förlorare? Man är väl inte dålig förlorare om man ogillar fusk?? smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

3 259 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Andromeda skrev:
Nä, säg som det är istället, du vill precis som jag veta hur man kommer med på den där hemliga kontaktlistan när det kommer in billiga bilar tongue

Vore man på den kontaktlistan skulle man ju inte sitta här o whina! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

945 Inlägg
21 december 2010
JonR skrev:
Bjare skrev:

Sen om man inte är först till kvarn. Bättre lycka nästa gång.. Dåliga förlorare, du där. :P

Ett problem? Beror väl på vilken postion man har i "spelet", och jag ser det inte från säljarens sida som du kan se om du läser det jag skrivit! Jag skriver ju givetvis detta som köpare! Om jag lägger ner massa energi på att hitta en bil jag vill ha(ja det kan gå åt flera timmar/dag om man är i handlartagen) och sedan dyker tillfället upp, man kastar sig på telefonen i vetskap om att annonser varit synlig i 2sekunder, sen svarar säljaren att bilen är såld för en kvart sedan... Ja det är ett problem! När man blir fråntagen en ärlig chans att köpa en bil till ett bra pris! En dålig förlorare? Man är väl inte dålig förlorare om man ogillar fusk?? :)

Sista raden i mitt inlägg beskriver rollen som köpare. Texten innan beskriver rollen som säljare. :rolleyes:
Men som du skriver själv. Det är ett riktigt whinande. :lol:

Du ska ha creed JonR. Du har tagit surfandet på Blocket till en tokigt seriös och allvarlig grej. ;)

Som jag skrev innan. Hade gärna varit bekant med någon kontrollant av alla dessa annonser.

edit:
vart blev mina smajlgubbar av? :) :| :( :D :O ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
Aja funkar säkert sen så då ser detta bara konstigt ut...
Senast redigerat av Bjare (21 december 2010)

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 december 2010
Råkade ut för likande själv.

Gjorde storstädning i 4st akvarium här hemma och fick rejält med akvarieväxter över, en hel 20 liters hink. Jag kör med växtgödning och bra belysning så det var kanonskick på växterna och tyckte det var synd att kasta bort och hade ingen att ge till som behövde då.

Svårt att sätta värdet på det hela men för en som ska starta upp ett stort akvarium och måste köpa från zoo så kommer man inte ens i närheten för en tusenlapp varken i skick eller storlek eller mängd.

Kom inte ihåg priset men jag satte det lågt pga att det skulle säljas snabbt så att det inte skulle bli dåligt
utan skickas omgående.

Det ringde en köpare ruskigt snabbt och köpte det på telefon, han var intresserad av allt och han skulle sätta in pengar omgående så jag kunde posta det snabbt. Tog hans adress och jag skulle SMSa tillbaka mitt banknummer mm

Loggade in på internetbanken för att dubbelkolla mitt banknummer. Då kunde jag omöjligen hitta min annons på blocket ännu. Kollade på bärbara datorn ifall det var webläsaren som strulade samt testade både explorer och firefox men annonsen fanns inte.

En halvtimme senare ringde det 2st samtal direkt efter varandra och ville också köpa allt. Kollade snabbt och då låg min annons först när man klickade upp blocket och man hittade den självklart på samma sökningar jag testat första gången.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 december 2010
Beror ju även på vem som ringer. Oavsett vad man säljer så är det alltid "sålt" om det ringer en som presenterar sig som Amir eller Mohammed eller pratar med lite grövre brytning.

Har man bra pris på någon teknikpryl så är det oftast sådana som har tid och sitter vid blocket om dagarna och hinner ringa först och vill vara "min kompis" big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök