Jaha det är nog inte meningen att man ska hålla på med det här med bilar!
Jag tror maximal otur har inträffat i mitt garage idag, jag har varit ute i helgen och kört lite bilen går som en dröm inga missljud inga misständningar den går helt jämt och fint det var helt underbart tyckte jag men den är orkeslös det är nog bara för att den inte är riktigt mappad så jag ringde till han som mappar den åt mig och sa att NU ska vi mappa det är ju gutt väder och allt jag vill ju ut och åka cabbe. Kom hit då sa han så ska vi fixa till den lite så jag drog iväg till han i söndags vi mappade in den på tomgång och låg last men när det var dags att gasa så är den fortfarande helt orkeslös vi provade slita bort avgassystemet och alla tryckrör för att kolla så det inte var täppt någonstans men det blev inte bättre.
jaha då är det kamremen som sitter något kugg fel, jag gjorde ett komptest på den det blev inga vidare siffror 6.5KG på alla cylindrar. SUCK. jag kslet bort allt när till vevaxelkugget och nollställde motorn till
100% skruvade ihop skiten och fortfarande samma komp. Det här händer inte !!! jaja slet upp telen ringde till en snubbe som plockat ihop motorn första gången och han svarar förvånansvärt få säger han att det sitter fel vevstakar i motorn, han har slängt i 320 stakar som är 5mm kortare plus svarvade kolvar hmm undra varför jag har dåligt komp
Maximal otur uppnådd!!!
Jag har nu 2 alternativ
köpa nya stakar byta ut dom och det för med sig en totalrivning av motorn med nya packningar topplocksbult och allt
Köpa en diesel vev plocka bort oljetråget och bara byta veven vilket är betydligt mycket mindre jobb och man får 2.7 liter på köpet
Jag själv är nästan helt inne på alternativ 2 då jag börjar bli rätt le på att skruva med bilen nu när det bara jävlas.