1891
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

21 Inlägg
17 januari 2013
Funkar detta på min Astra tdi -99 motorn är iaf en X20DTL ?smile

Avstängd
195 Inlägg
22 januari 2013
Behöver hjälp sad kopplat ur mapsensorn och röret på WG:n men den tvärdör fortfarande över 1,8 bar, 850 tdi med klaff-LMM

236 Inlägg
25 januari 2013
Gjorde detta på en s80 när vi prova så small det till efter ett tag och nu laddar inte turbon vad kan det vara ?

MolnbyPerformance
365 Inlägg
25 januari 2013
JoKarN skrev:
Gjorde detta på en s80 när vi prova så small det till efter ett tag och nu laddar inte turbon vad kan det vara ?

Låter som tryckslang som hoppat smile bara kolla

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

236 Inlägg
25 januari 2013
Löste sig kom en och köpte bilen för mer än vad den köptes för smile

176 Inlägg
28 januari 2013
Verkar överlag som att de evry-mod inte funkar på dieslar från och med år 2000?

Hur och vad är det som skiljer Bmw E39 525or med 142hk resp. 163hk, funkar modden på 163 hästaren eller sitter det nytt system i dem?
Hur funkar det med E39 530Td?

Sugen på att byta bruksbil nämligen så tänkte om någon har nån idé? smile

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
28 januari 2013
TjoppTjopp skrev:

Hur och vad är det som skiljer Bmw E39 525or med 142hk resp. 163hk, funkar modden på 163 hästaren eller sitter det nytt system i dem?

jag har jo en av bmw e39 525tds .., och kör med evrymod..,

men jag har för mig att 530 i alla fall har common rail ( dvs det går INTE att använda evrymod på den.., men en trimbox och lite annat fin fint så går 530d som en raket.. )
( commonrail är MYCKET mera trim-vänlig !!!, och ungefär år 2000 började dieslar få commonrail )

sedan för att se om din bil kan trimmas med evrymod så ska man kika under huven som jag nämnde i ett inlägg i tråden NYLIGEN!! , och ingen har verkat se denna inlägget

offfroad skrev:
har du en sådan rackare under huven?
http://200sx.kicks-ass.net/moken/img494fd66c76841.jpg
http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0NV9w.png

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

176 Inlägg
29 januari 2013
offfroad skrev:
TjoppTjopp skrev:

men jag har för mig att 530 i alla fall har common rail ( dvs det går INTE att använda evrymod på den.., men en trimbox och lite annat fin fint så går 530d som en raket.. )
( commonrail är MYCKET mera trim-vänlig !!!, och ungefär år 2000 började dieslar få commonrail )

sedan för att se om din bil kan trimmas med evrymod så ska man kika under huven som jag nämnde i ett inlägg i tråden NYLIGEN!! , och ingen har verkat se denna inlägget

Jo precis,men nu är de ju så att ja inte äger bilen än så har ingen koll på va de sitter för pump,va mer om ja skulle införskaffa en smile

Men är ju även skillnad på 525 tds e39 från 00 verkar de som, då den har dryga 20 hästar mer som standard effekt,innefattar den motorn också CR-diesel tror du?

21 Inlägg
29 januari 2013
Har kikat omkring och verkar som att jag har en vp30 pump då funkar de ju inte..

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
29 januari 2013
TjoppTjopp skrev:
offfroad skrev:
TjoppTjopp skrev:

Jo precis,men nu är de ju så att ja inte äger bilen än så har ingen koll på va de sitter för pump,va mer om ja skulle införskaffa en smile

Men är ju även skillnad på 525 tds e39 från 00 verkar de som, då den har dryga 20 hästar mer som standard effekt,innefattar den motorn också CR-diesel tror du?

Ta regnumret på en sån bil du är ute efter och knappa in på bildelsbasen och sök efter en dieselpump så ser du vad det sitter för pump i den:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

176 Inlägg
29 januari 2013
marwin_of_sweden skrev:
TjoppTjopp skrev:
offfroad skrev:
TjoppTjopp skrev:

Ta regnumret på en sån bil du är ute efter och knappa in på bildelsbasen och sök efter en dieselpump så ser du vad det sitter för pump i den:)

Borde vara de lättaste ja smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
29 januari 2013
TjoppTjopp skrev:
marwin_of_sweden skrev:
TjoppTjopp skrev:

Borde vara de lättaste ja smile

Eller på realoem.com:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

6 Inlägg
31 januari 2013
Har en v70tdi å grejjer te detta har ja handlat tongue nu till problemet : jag finner 2st kontakter med 3pinnar i bara ! nån som har en v70tdi -98 som vet vart denna styggelse till kontakt håller hus ?big_smile

Ta Inte Livet För Seriöst Du Kommer Aldrig Levande Ur Det Ändå !

Avstängd
195 Inlägg
31 januari 2013
Kontakten har 7 pins!! de är dock bara 2 man använder. Sitter under dieselpumpen, mellan motorn och kylet. Ganska jobbigt att komma åt

2 266 Inlägg
3 februari 2013
Tjaernestiiigen skrev:
Har en v70tdi å grejjer te detta har ja handlat tongue nu till problemet : jag finner 2st kontakter med 3pinnar i bara ! nån som har en v70tdi -98 som vet vart denna styggelse till kontakt håller hus ?big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-4002d8cfe3791dab27652aae8634a746.jpg

Under vakuumpumpen och bakom nedre kylarslangen ser du kontakten en avlång som är platt i ena kort änden och rundad i andra änden. Där ser du att den är märkt med siffror.

svetsdiff !!!

17 Inlägg
4 mars 2013
Lånar tråden för att få svar på en fråga smile kan man sätta evry mod på en caddy 1.9 sugare och isf hur ? smile tacksam för alla sorts svar:)
Senast redigerat av sevenfortislowpower (4 mars 2013)

Truckerwannabe
58 Inlägg
4 mars 2013
Om du menar Caddyn i din profil så är svaret tyvärr nej. Du har en mekaniskt styrd Lucaspump så vitt jag vet. Caddy med VP37 är nästa generation. Alltså den som inte är en skodapickis.

2 266 Inlägg
5 mars 2013
sevenfortislowpower skrev:
Lånar tråden för att få svar på en fråga smile kan man sätta evry mod på en caddy 1.9 sugare och isf hur ? smile tacksam för alla sorts svar:)

Funkar inte på din men dieselclubsweden vet ett annat sätt.

http://dcsforum.se/dieselsnack/viewtopi … d99b2428e9

svetsdiff !!!

1 Inlägg
10 mars 2013
satte in detta idag, vilken skillnad!!! nån som har fler förslag på hur man kan få ur ännu mer effekt? hyffsat skonsamt för  motorn och för en rimlig peng smile

tack på förhand

1 Inlägg
19 mars 2013
Nån som vet om det finns nått liknande sätt att trimma en Audi A6 2.5 tdi års 98 på.

Sök