5672
Sök

BMW 325i -95 vart fyller man glykol?

3 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Ja, dum och lat som man är så har jag köpt lite kylar tätning (bar's leak) eftersom att det sakta försvinner kylarvätska ur min 325a. När jag då skulle hälla i denna sörja så finner jag bara en luftnings skruv samt en plugg på sidan av kylaren som det bara forsar glykol ur när man öppnar. Och eftersom att det tydligt framgår att man inte ska hälla det i expansionskärlet så undrar jag nu: Vart ska man hälla i det? Alltså vart är pluggen som ska finnas överst på kylaren?

3 295 Inlägg
24 december 2010
lossa översta slangen och häll i skiten där. skulle aldrig i min vildaste fantasi hälla i sånt skit i motorn, det kleggar igen nåt fruktansvärt, men det är ju ditt val. är det inte bättre att laga läckaget?

Game On!
244 Inlägg
24 december 2010
BMW brukar väll ha sitt expansionskärl på vänstersidan (förarsidan) av kylaren, sitter ihop med varandra.

3 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Tack, ska prova det. Jag har hört att det brukar fastna lite här och var som du säger men eftersom att det läcker väldigt lite så tänkte jag att det borde räcka med att bara hälla i lite av innehållet och inte hela burken som det står att man ska göra. Jag tror det är värmepaketet som läcker och det är ju inte så bara att ta upp och fixa det så jag hade tänkt prova hälla i lite sörja.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 december 2010
Luktar det väldigt mycket glykol i bilen? Gör det inte det så lär värmepaketet vara helt och vattnet smyger ut nån annan stans!
Nog för att jag gärna fuskar ibland men aldrig att jag skulle hälla i det där! Det är nästan lika illa som att tömma ut vattnet, då läcker det inte heller längre smile

3 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Nä, det luktar inte glykol i bilen vad jag kan känna iaf men det blir en liten beläggning på insidan av vindrutan just vid värmeutblåset. Jag har förstått att det kanske inte är en väldigt bra lösning men kan det verkligen vara så illa om man inte häller i hela burken?roll

Sök