Jag fick en avåkning på motorväg i julklapp =(

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Ja detta blev ju en trevlig jul... Skulle köra in till Ängelholm för att bara handla det sista på julaftons morgon. Jag låg väl i runt 100km/h då jag visste att det kunde vara lite halt och det blåste en hel del. Helt plötsligt tog vinden tag i bilen och kastade den till ena sidan och sen flög den över till andra sidan och till sist ner i diket för att stutsa på kanten upp på åkern... Jag kan säga att en hjulinställning hade inte varit helt fel.
Jag och bilen fick i allafall åka ambulans därifrån. Bilen åkte till skroten och jag till akuten...
Kul julklapp..NOT
Kör försiktigt där ute alla

http://hd.se/angelholm/2010/12/24/trafikolycka-pa-e6/

Andromeda Rumpmas
25 december 2010 · 3 860 Inlägg

Du klarade dig med lite blåmärken och skrapsår (lindriga skador)?

Tur det gick bra i alla fall, bilen är ju bara pengar, värre om man gör sig riktigt illa!

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

Det är väll självklart man kör efter sin förmåga/rådande väglag?
Skyll dig själv säger jag...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Det är väll självklart man kör efter sin förmåga/rådande väglag?
Skyll dig själv säger jag...

och du tror väl inte jag gjorde det jävla idiot. om du nu är så jävla negativ och hatar alla så lås in dig på en toa och låt andra människor vara lite glada....

azid Det som inte dödar gör ont
25 december 2010 · 2 668 Inlägg

Halkan fick dig att åka av inte vinden

2slow
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

azid skrev:
Halkan fick dig att åka av inte vinden

men shiiiiiiit vad alla har petiga åsikter... hade det inte blåst hade jag inte åkt av ..men jo det va halt OCKSÅ såklart..idioter

Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

sewi skrev:

Aga_Diff skrev:
Det är väll självklart man kör efter sin förmåga/rådande väglag?
Skyll dig själv säger jag...

och du tror väl inte jag gjorde det jävla idiot. om du nu är så jävla negativ och hatar alla så lås in dig på en toa och låt andra människor vara lite glada....

Det var halt, du körde av.
You do the math...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
ottimo Spirit of excellence
25 december 2010 · 22 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Det är väll självklart man kör efter sin förmåga/rådande väglag?
Skyll dig själv säger jag...

Skylla sig själv?! Jo tack, du vet nog inte hur fort de kan gå hmm

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Aga_Diff skrev:

sewi skrev:

Aga_Diff skrev:
Det är väll självklart man kör efter sin förmåga/rådande väglag?
Skyll dig själv säger jag...

och du tror väl inte jag gjorde det jävla idiot. om du nu är så jävla negativ och hatar alla så lås in dig på en toa och låt andra människor vara lite glada....

Det var halt, du körde av.
You do the math...

du e fan bara för mycket... du kan fråga alla andra som hamnade på sjukhuset den dagen som körde av på samma ställe om de också var deras fel..tvivlar på att TRE gör samma fel på samma ställe..

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

ottimo skrev:

Aga_Diff skrev:
Det är väll självklart man kör efter sin förmåga/rådande väglag?
Skyll dig själv säger jag...

Skylla sig själv?! Jo tack, du vet nog inte hur fort de kan gå hmm

tack en som fattar smile

azid Det som inte dödar gör ont
25 december 2010 · 2 668 Inlägg

sewi skrev:

azid skrev:
Halkan fick dig att åka av inte vinden

men shiiiiiiit vad alla har petiga åsikter... hade det inte blåst hade jag inte åkt av ..men jo det va halt OCKSÅ såklart..idioter

Din bil är knappast gjord i papp och det har inte varit några stormvarningar vad jag vet så halkan är boven samt fart och kanske bristande koncentration.

2slow
Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

Eeh, så du menar att "alla andra som hamnade på sjukhuset" körde efter rådande väglag?
Tänk en gång till.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

azid skrev:

sewi skrev:

azid skrev:
Halkan fick dig att åka av inte vinden

men shiiiiiiit vad alla har petiga åsikter... hade det inte blåst hade jag inte åkt av ..men jo det va halt OCKSÅ såklart..idioter

Din bil är knappast gjord i papp och det har inte varit några stormvarningar vad jag vet så halkan är boven samt fart och kanske bristande koncentration.

du som verkar veta allt om väder och vind samt hur väglaget var hemma hos mig vilket är genom halva sverige från dig sett, kan du inte berätta för mig hur länge kylan sitter i iår så jag vet när sommardäcken kan slängas på??? TAck på för hand

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Eeh, så du menar att "alla andra som hamnade på sjukhuset" körde efter rådande väglag?
Tänk en gång till.

jag menar att om så många hamnar på sjukhus och åker av vägen på samma dag vilket inte brukar hända, så måste det vara vädrets fel i allafall i de flesta fall. men jag säger samma sak till dig. du som verkar så klok och vetkar veta allt. kan du kanske berätta för mig hur varmt det blir i sommar?? tack på förhand

Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

sewi skrev:

azid skrev:

sewi skrev:

men shiiiiiiit vad alla har petiga åsikter... hade det inte blåst hade jag inte åkt av ..men jo det va halt OCKSÅ såklart..idioter

Din bil är knappast gjord i papp och det har inte varit några stormvarningar vad jag vet så halkan är boven samt fart och kanske bristande koncentration.

du som verkar veta allt om väder och vind samt hur väglaget var hemma hos mig vilket är genom halva sverige från dig sett, kan du inte berätta för mig hur länge kylan sitter i iår så jag vet när sommardäcken kan slängas på??? TAck på för hand

Kul kille du...
Om du kör som man ska så håller du dig på vägen ska du se. wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Driftar_N
25 december 2010 · 227 Inlägg

Singelolycka på motorväg i 100 är inget annat än ett förarmisstag, det finns inga ursäkter.

Sen att sörlänningar verkar ha stora problem med 30-40cm snö och normal vinterkyla (20-25 minus) kanske är har med saken att göra också?

Anyway, prova fordonsbloggen nästa gång du kört av vägen och vill skriva av dig.

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Aga_Diff skrev:

sewi skrev:

azid skrev:

Din bil är knappast gjord i papp och det har inte varit några stormvarningar vad jag vet så halkan är boven samt fart och kanske bristande koncentration.

du som verkar veta allt om väder och vind samt hur väglaget var hemma hos mig vilket är genom halva sverige från dig sett, kan du inte berätta för mig hur länge kylan sitter i iår så jag vet när sommardäcken kan slängas på??? TAck på för hand

Kul kille du...
Om du kör som man ska så håller du dig på vägen ska du se. wink

jag är en tjej ;-)

ottimo Spirit of excellence
25 december 2010 · 22 Inlägg

Driftar_N skrev:
Singelolycka på motorväg i 100 är inget annat än ett förarmisstag, det finns inga ursäkter.

Sen att sörlänningar verkar ha stora problem med 30-40cm snö och normal vinterkyla (20-25 minus) kanske är har med saken att göra också?

Anyway, prova fordonsbloggen nästa gång du kört av vägen och vill skriva av dig.

Dock oerhört sant! Och en 328ci är ingen bra vinterbil...

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Driftar_N skrev:
Singelolycka på motorväg i 100 är inget annat än ett förarmisstag, det finns inga ursäkter.

Sen att sörlänningar verkar ha stora problem med 30-40cm snö och normal vinterkyla (20-25 minus) kanske är har med saken att göra också?

Anyway, prova fordonsbloggen nästa gång du kört av vägen och vill skriva av dig.

har du provat hur fort det kan gå? jag hade nog sagt samma sak innan jag viste bättre ;-)

Unique67
25 december 2010 · 47 Inlägg

Täcker brorsans fotointäkter självrisken? Mvh Kusinen

Ford Mustang "Mach1" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang