Jag fick en avåkning på motorväg i julklapp =(

Andromeda Rumpmas
25 december 2010 · 3 860 Inlägg

sewi skrev:

Aga_Diff skrev:

sewi skrev:

du som verkar veta allt om väder och vind samt hur väglaget var hemma hos mig vilket är genom halva sverige från dig sett, kan du inte berätta för mig hur länge kylan sitter i iår så jag vet när sommardäcken kan slängas på??? TAck på för hand

Kul kille du...
Om du kör som man ska så håller du dig på vägen ska du se. wink

jag är en tjej ;-)

Ge dom inte mer vatten på sin kvarn nu  wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Unique67 skrev:
Täcker brorsans fotointäkter självrisken? Mvh Kusinen

Hehe nja det gör det inte. ;-)  Självrisken hamnar väl på 4000kr. Sen måste jag klara mig utan bil tills försäkringen sagt sitt om hur mycket jag får tillbaka.

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Andromeda skrev:

sewi skrev:

Aga_Diff skrev:

Kul kille du...
Om du kör som man ska så håller du dig på vägen ska du se. wink

jag är en tjej ;-)

Ge dom inte mer vatten på sin kvarn nu  wink

bryr mig inte. bara jag vet vad som hände så folk kan säga vad de vill.  jag hoppas bara de själva upplever det en dag så de kan få lika omogna kommentarer tillbaka...hehe

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

M_Broberg skrev:
100 knyck i väglaget på bilden? yikes jesus...

anledningen till att vägen ser ut så är att amuland och brandbil och polis kört runder där. egentligen var vägen "fri" från snö

Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

sewi skrev:

Andromeda skrev:

sewi skrev:

jag är en tjej ;-)

Ge dom inte mer vatten på sin kvarn nu  wink

bryr mig inte. bara jag vet vad som hände så folk kan säga vad de vill.  jag hoppas bara de själva upplever det en dag så de kan få lika omogna kommentarer tillbaka...hehe

Där ser man, tjejer kör bätte än höns. wink
Så du "hoppas" att fler folk kör av vägen och skadar sig? yikes


sewi skrev:

M_Broberg skrev:
100 knyck i väglaget på bilden? yikes jesus...

anledningen till att vägen ser ut så är att amuland och brandbil och polis kört runder där. egentligen var vägen "fri" från snö

Vaddå, hade polis/ambulans/brandbilarna med sig snö när dom kom? roll

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo_Peppe Nattarbetare
25 december 2010 · 137 Inlägg

Det är alltid den männskliga faktorn som mina lärare brukar säga man kan ju te.x "skylla på dåliga däck..." men du kunde ha bytt dom eller hur? det är ju tyvärr på detta viset hastighet efter väglag...
Hoppas de går bra med försäkring osv iaf smile

Volvo 855 T5 "Importen" (1994)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 december 2010 · 6 170 Inlägg

Jag tänker inte vara som alla andra och säga att du ska skylla dig själv för jag har själv åkt av utan att idiotköra så jag vet mycket väl att det kan gå åt h-vete ganska snabbt.

Men varför 100KM/H överhuvudtaget ??

Att bara sänka hastigheten med 10-15KM/H ger bilen en hel del mer grepp och om det nu blåste så hårt ute, vilket det kan göra väldigt ofta på dom större vägarna i vårt platta landskap, så borde du väl ha känt det innan ?

Du måste väl ha fått ett par varningar om att sänka farten innan du åkte av ?


Men iaf, shit happens, det är bara att hoppas på att du får ut vad du vill för bilen så att du kan köpa dig ett nytt åk och sedan lägga lite dineros på vettiga vinterdäck. Dyrare är faktiskt oftast bättre när det gäller vinterdäck.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Torbo
25 december 2010 · 64 Inlägg

M_Broberg skrev:
100 knyck i väglaget på bilden? yikes jesus...

Ser inget problem i att köra i 100km/h på den vägen.. neutral

Tur att du inte skadade dig, eller någon annan. big_smile
Lär dig av dina misstag nu roll

Senast redigerat av Torbo (25 december 2010)

Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

Torbo skrev:

M_Broberg skrev:
100 knyck i väglaget på bilden? yikes jesus...

Ser inget problem i att köra i 100km/h på den vägen.. neutral

Tur att du inte skadade dig, eller någon annan. big_smile
Lär dig av dina misstag nu roll

Nää, för du är väll Sebastien Loeb?

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Oves_Bror
25 december 2010 · 456 Inlägg

Kör man av så kör man ju "för" fort !
Kanske inte olagligt fort men för fort för väg laget!
Har fått höra det här några gånger i livet redan så jag vet hur retsamt det kan vara men det gör inte att det är mindre sant för det!
Man vill ju gärna höra att det är ett fel som man inte rår för men så länge det inte är nån som prejar en av vägen så är det ju tyvärr nåt som man själv är ansvarig för!
Så tänk efter före! Och kör inte som en idiot!

growing old is mandatory growing up is optional
Torbo
25 december 2010 · 64 Inlägg

Aga_Diff skrev:

Torbo skrev:

M_Broberg skrev:
100 knyck i väglaget på bilden? yikes jesus...

Ser inget problem i att köra i 100km/h på den vägen.. neutral

Tur att du inte skadade dig, eller någon annan. big_smile
Lär dig av dina misstag nu roll

Nää, för du är väll Sebastien Loeb?

Nej, men jag vet hur man kör bil.

Driftar_N
25 december 2010 · 227 Inlägg

sewi skrev:

Driftar_N skrev:
Singelolycka på motorväg i 100 är inget annat än ett förarmisstag, det finns inga ursäkter.

Sen att sörlänningar verkar ha stora problem med 30-40cm snö och normal vinterkyla (20-25 minus) kanske är har med saken att göra också?

Anyway, prova fordonsbloggen nästa gång du kört av vägen och vill skriva av dig.

har du provat hur fort det kan gå? jag hade nog sagt samma sak innan jag viste bättre ;-)

Nej jag har inte provat hur fort det kan gå, har nämligen inte varit av vägen i trafiken.
Men jag har provat både smälla hårt och volta i rallycross, fock är det stor skillnad när 6 bilar kör på gränsen till sin förmåga och när man transporterar arslet i trafiken!

Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

Oves_Bror skrev:
Kör man av så kör man ju "för" fort !
Kanske inte olagligt fort men för fort för väg laget!
Har fått höra det här några gånger i livet redan så jag vet hur retsamt det kan vara men det gör inte att det är mindre sant för det!
Man vill ju gärna höra att det är ett fel som man inte rår för men så länge det inte är nån som prejar en av vägen så är det ju tyvärr nåt som man själv är ansvarig för!
Så tänk efter före! Och kör inte som en idiot!

Precis det jag menar, men ingen verkar fatta... roll

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Aga_Diff Bärs!
25 december 2010 · 3 456 Inlägg

Torbo skrev:

Aga_Diff skrev:

Torbo skrev:

Ser inget problem i att köra i 100km/h på den vägen.. neutral

Tur att du inte skadade dig, eller någon annan. big_smile
Lär dig av dina misstag nu roll

Nää, för du är väll Sebastien Loeb?

Nej, men jag vet hur man kör bil.

Vilken tur! smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Driftar_N skrev:

sewi skrev:

Driftar_N skrev:
Singelolycka på motorväg i 100 är inget annat än ett förarmisstag, det finns inga ursäkter.

Sen att sörlänningar verkar ha stora problem med 30-40cm snö och normal vinterkyla (20-25 minus) kanske är har med saken att göra också?

Anyway, prova fordonsbloggen nästa gång du kört av vägen och vill skriva av dig.

har du provat hur fort det kan gå? jag hade nog sagt samma sak innan jag viste bättre ;-)

Nej jag har inte provat hur fort det kan gå, har nämligen inte varit av vägen i trafiken.
Men jag har provat både smälla hårt och volta i rallycross, fock är det stor skillnad när 6 bilar kör på gränsen till sin förmåga och när man transporterar arslet i trafiken!

vad fan har rallycross med halt vinterväglag att göra???

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Jag tänker inte vara som alla andra och säga att du ska skylla dig själv för jag har själv åkt av utan att idiotköra så jag vet mycket väl att det kan gå åt h-vete ganska snabbt.

Men varför 100KM/H överhuvudtaget ??

Att bara sänka hastigheten med 10-15KM/H ger bilen en hel del mer grepp och om det nu blåste så hårt ute, vilket det kan göra väldigt ofta på dom större vägarna i vårt platta landskap, så borde du väl ha känt det innan ?

Du måste väl ha fått ett par varningar om att sänka farten innan du åkte av ?


Men iaf, shit happens, det är bara att hoppas på att du får ut vad du vill för bilen så att du kan köpa dig ett nytt åk och sedan lägga lite dineros på vettiga vinterdäck. Dyrare är faktiskt oftast bättre när det gäller vinterdäck.

jag fick inga varningar innan jag åkte av och eftersom jag körde på en motorväg där det var 110 så hade jag ju redan sänkt hastigheten med 10hm/h...

TFkarlsson Varningar. 36
25 december 2010 · 1 200 Inlägg

Jobbigt Va? :d

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Aga_Diff skrev:

Oves_Bror skrev:
Kör man av så kör man ju "för" fort !
Kanske inte olagligt fort men för fort för väg laget!
Har fått höra det här några gånger i livet redan så jag vet hur retsamt det kan vara men det gör inte att det är mindre sant för det!
Man vill ju gärna höra att det är ett fel som man inte rår för men så länge det inte är nån som prejar en av vägen så är det ju tyvärr nåt som man själv är ansvarig för!
Så tänk efter före! Och kör inte som en idiot!

Precis det jag menar, men ingen verkar fatta... roll

fan va vis du är smile Bara älskar dig personlighet. för jag vet att jag kommer bli sååå mycket mer och bättre än dig. smile gillar att se ner på folk som verkligen inte vill ändra sig till något bättre utan tycker det är coolt att vara en negativ liten prick..haha

Oves_Bror
25 december 2010 · 456 Inlägg

tycker du undviker dom intressanta frågorna nu!
Kör man av på motorvägen så kör man ju för fort i förhållande till väglaget! Eller hur?

growing old is mandatory growing up is optional
TFkarlsson Varningar. 36
25 december 2010 · 1 200 Inlägg

Aga_diff stannar kvar på vägen iallafall wink

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang