Jag fick en avåkning på motorväg i julklapp =(

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 december 2010 · 6 170 Inlägg

sewi skrev:
jag fick inga varningar innan jag åkte av och eftersom jag körde på en motorväg där det var 110 så hade jag ju redan sänkt hastigheten med 10hm/h...

10KM/H är tyvär inte mycket till sänkning den här vintern, jag menade 10-15KM/H lägre än den hastighet du hade wink

Men som sagt så är det sånt som händer och jag hoppas att du ändå mår bra trots allt och att försäkringsbolaget lyckas få igenom ditt ärende fort för man vet ju hur dom kan dra ut på sånt här...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Driftar_N
25 december 2010 · 227 Inlägg

sewi skrev:

Driftar_N skrev:

sewi skrev:

har du provat hur fort det kan gå? jag hade nog sagt samma sak innan jag viste bättre ;-)

Nej jag har inte provat hur fort det kan gå, har nämligen inte varit av vägen i trafiken.
Men jag har provat både smälla hårt och volta i rallycross, fock är det stor skillnad när 6 bilar kör på gränsen till sin förmåga och när man transporterar arslet i trafiken!

vad fan har rallycross med halt vinterväglag att göra???

Du frågade om jag visste hur fort en olycka hände, och ja jag har provat men inte i trafiken.
Kör man av på en raksträcka med 2-filigt så är det mänskilga faktorn, det får vara hur halkigt det vill nästan.

Volvo_Peppe Nattarbetare
25 december 2010 · 137 Inlägg

Kände du att det var halt innan du åkte av? eller bara kom de plötsligt?

Volvo 855 T5 "Importen" (1994)
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Oves_Bror skrev:
tycker du undviker dom intressanta frågorna nu!
Kör man av på motorvägen så kör man ju för fort i förhållande till väglaget! Eller hur?

hehe prova själv att dra av vägen och se hur fort det kan gå så kan vi diskutera detta sen bror duktig. smile

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Volvo_Peppe skrev:
Kände du att det var halt innan du åkte av? eller bara kom de plötsligt?

de kom som ett brev på posten. "shoff" sa de..

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Driftar_N skrev:

sewi skrev:

Driftar_N skrev:

Nej jag har inte provat hur fort det kan gå, har nämligen inte varit av vägen i trafiken.
Men jag har provat både smälla hårt och volta i rallycross, fock är det stor skillnad när 6 bilar kör på gränsen till sin förmåga och när man transporterar arslet i trafiken!

vad fan har rallycross med halt vinterväglag att göra???

Du frågade om jag visste hur fort en olycka hände, och ja jag har provat men inte i trafiken.
Kör man av på en raksträcka med 2-filigt så är det mänskilga faktorn, det får vara hur halkigt det vill nästan.

du e så duktig smile

Quantic
25 december 2010 · 645 Inlägg

Ingen som ens tänkt tanken att väglaget faktist kan variera beroende på hur omgivningen ser ut? Är det t.ex samma typ av väglag på ett öppet fält som i ett skogsparti? Det tror inte jag. Man kan absolut bli överraskad av vinden i precis fel ögonblick och befinna sig på en isfläck eller väldigt hårt packad och "polerad" snöyta.

Så alla ni rallyförare som uppenbarligen vet exakt hur många km/h man ska köra för var 100:e meter väg ni befinner er på. Skärp er... Shit happens för fan...

Senast redigerat av Quantic (25 december 2010)

Volvo_Peppe Nattarbetare
25 december 2010 · 137 Inlägg

För mig skricker väglaget på bilden: Kör sakta!!!!!!!!!, de e ju snömod med kanske is/packad snö hade inte kört över 80 där inte sad

Volvo 855 T5 "Importen" (1994)
Oves_Bror
25 december 2010 · 456 Inlägg

har inget med nån bror duktig att göra, tycker bara att det är fel att du söker stöd i att det inte är ditt fel!
Va ju ingen annan som körde bilen och det går ju inte att skylla på att det är halkigt på vintern för det är det ju!!
Bara att inse att du körde fort för väglaget och att shit happens! Bara vara glad att man inte skadat  nån!!

growing old is mandatory growing up is optional
sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Aga_Diff skrev:

sewi skrev:

Andromeda skrev:

Ge dom inte mer vatten på sin kvarn nu  wink

bryr mig inte. bara jag vet vad som hände så folk kan säga vad de vill.  jag hoppas bara de själva upplever det en dag så de kan få lika omogna kommentarer tillbaka...hehe

Där ser man, tjejer kör bätte än höns. wink
Så du "hoppas" att fler folk kör av vägen och skadar sig? yikes


sewi skrev:

M_Broberg skrev:
100 knyck i väglaget på bilden? yikes jesus...

anledningen till att vägen ser ut så är att amuland och brandbil och polis kört runder där. egentligen var vägen "fri" från snö

Vaddå, hade polis/ambulans/brandbilarna med sig snö när dom kom? roll

Nej men jag hoppas DU kör av och skadar dig. Det kanske slår rätt det lilla du har i huvudet så det funkar normalt.

chryslerstratus
25 december 2010 · 440 Inlägg

Vilka urblåsta kommentarer i detta inlägg!

Ni läsare har absolut ingen aning om omständigheterna som rådde vid avkörning, det kan ha varit 100% förarens fel i att vara ofokuserad, alltför självsäker osv. MEN det kan mycket väl ha varit andra orsaker såsom plötsligt halt väglag, snö, vind, ljus, faktorer som man inte direkt upptäckte!

Föraren behöver INTE era dumma kommentarer för att "lära sig" till nästa gång, det har personen i fråga redan gjort i och med olyckan, som lär bli ihågkommen!

Men alla tycks vara lika dumma, det är inte förrän ni själva råkar ut för en olycka/avkörning som ni själva inser hur allting hände så fort att ni inte hann reagera innan ni låg i diket.

Jag tror att trådskaparen önskar (och borde få) lite fler "positiva" kommenterar efter en sådan händelse, det kunde gått riktigt illa men det var tur att det gick bra med livet i behåll!

PS, och du Aga_Diff, du kan väl köra ner din skitbil i diket där den hör hemma wink

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Quantic skrev:
Ingen som ens tänkt tanken att väglaget faktist kan variera beroende på hur omgivningen ser ut? Är det t.ex samma typ av väglag på ett öppet fält som i ett skogsparti? Det tror inte jag. Man kan absolut bli överraskad av vinden i precis fel ögonblick och befinna sig på en isfläck eller väldigt hårt packad och "polerad" snöyta.

Så alla ni rallyförare som uppenbarligen vet exakt hur många km/h man ska köra för var 100:e meter väg ni befinner er på. Skärp er... Shit happens för fan...

Tack för stödet smile

sewi
25 december 2010 · 34 Inlägg

Oves_Bror skrev:
har inget med nån bror duktig att göra, tycker bara att det är fel att du söker stöd i att det inte är ditt fel!
Va ju ingen annan som körde bilen och det går ju inte att skylla på att det är halkigt på vintern för det är det ju!!
Bara att inse att du körde fort för väglaget och att shit happens! Bara vara glad att man inte skadat  nån!!

jag söker inte stöd, och jag säger inte att det inte var mitt fel. jag tycker bara det är fel på mig när det var en olycka. !!??!!! jag la inte upp denna tråden för att det skulle bli en tråd där "ALLA HACKAR PÅ SANDRA"

Quantic
25 december 2010 · 645 Inlägg

sewi skrev:

Quantic skrev:
Ingen som ens tänkt tanken att väglaget faktist kan variera beroende på hur omgivningen ser ut? Är det t.ex samma typ av väglag på ett öppet fält som i ett skogsparti? Det tror inte jag. Man kan absolut bli överraskad av vinden i precis fel ögonblick och befinna sig på en isfläck eller väldigt hårt packad och "polerad" snöyta.

Så alla ni rallyförare som uppenbarligen vet exakt hur många km/h man ska köra för var 100:e meter väg ni befinner er på. Skärp er... Shit happens för fan...

Tack för stödet smile

Lugnt fan, hoppas du får bilen fixad och skönt att du klara dig bra iaf!

sewi
26 december 2010 · 34 Inlägg

chryslerstratus skrev:
Vilka urblåsta kommentarer i detta inlägg!

Ni läsare har absolut ingen aning om omständigheterna som rådde vid avkörning, det kan ha varit 100% förarens fel i att vara ofokuserad, alltför självsäker osv. MEN det kan mycket väl ha varit andra orsaker såsom plötsligt halt väglag, snö, vind, ljus, faktorer som man inte direkt upptäckte!

Föraren behöver INTE era dumma kommentarer för att "lära sig" till nästa gång, det har personen i fråga redan gjort i och med olyckan, som lär bli ihågkommen!

Men alla tycks vara lika dumma, det är inte förrän ni själva råkar ut för en olycka/avkörning som ni själva inser hur allting hände så fort att ni inte hann reagera innan ni låg i diket.

Jag tror att trådskaparen önskar (och borde få) lite fler "positiva" kommenterar efter en sådan händelse, det kunde gått riktigt illa men det var tur att det gick bra med livet i behåll!

PS, och du Aga_Diff, du kan väl köra ner din skitbil i diket där den hör hemma wink

Klockrent smile Tack

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
26 december 2010 · 6 170 Inlägg

Quantic skrev:
Ingen som ens tänkt tanken att väglaget faktist kan variera beroende på hur omgivningen ser ut? Är det t.ex samma typ av väglag på ett öppet fält som i ett skogsparti? Det tror inte jag. Man kan absolut bli överraskad av vinden i precis fel ögonblick och befinna sig på en isfläck eller väldigt hårt packad och "polerad" snöyta.

Just det jag menar, det kan var hur lugnt som helst att ligga i hundra knyck när man har en bunke träd på var sida vägen och sen när man kommer ut på öppna vägar så kan det komma en oväntad vindpust och då går det fort om man inte är beredd.


Sen kan det dessutom vara så att högra körfältet är plogat och fint men vänstra är fullt av snö, så är det väldigt ofta häromkring på 2+1 vägarna iaf och är man inte van vid det så kan det göra att bilen börjar dansa när man går över och det kan också göra att det går åt h-vete.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Oves_Bror
26 december 2010 · 456 Inlägg

SEn kan det ju vara så att dom flesta här redan har råkat ut för nån liknande olycka och vet att det mesta handlar om hastigheten i förhållande till väglaget.

Tycker sen det är riktigt pissigt att önska att det ska hända andra otäcka olyckor när det enda dom kanske önskar är att den som varit med om händelsen ska inse att den kanske hade lite ansvar för det som hände odch inte bara vill skylla ifrån sig.....

growing old is mandatory growing up is optional
Oves_Bror
26 december 2010 · 456 Inlägg

sewi skrev:

Oves_Bror skrev:
har inget med nån bror duktig att göra, tycker bara att det är fel att du söker stöd i att det inte är ditt fel!
Va ju ingen annan som körde bilen och det går ju inte att skylla på att det är halkigt på vintern för det är det ju!!
Bara att inse att du körde fort för väglaget och att shit happens! Bara vara glad att man inte skadat  nån!!

jag söker inte stöd, och jag säger inte att det inte var mitt fel. jag tycker bara det är fel på mig när det var en olycka. !!??!!! jag la inte upp denna tråden för att det skulle bli en tråd där "ALLA HACKAR PÅ SANDRA"

Du säger inte att det inte va ditt fel men du säger att det va en olycka? Bestäm dig!
Sen tycker jag att du överdriver! Du måste väl kunna hantera frågor och ev kritik när du lägger upp en tråd här?!? Är det så svårt  att inse att man kanske gjort fel??

growing old is mandatory growing up is optional
chryslerstratus
26 december 2010 · 440 Inlägg

sewi skrev:

chryslerstratus skrev:
Vilka urblåsta kommentarer i detta inlägg!

Ni läsare har absolut ingen aning om omständigheterna som rådde vid avkörning, det kan ha varit 100% förarens fel i att vara ofokuserad, alltför självsäker osv. MEN det kan mycket väl ha varit andra orsaker såsom plötsligt halt väglag, snö, vind, ljus, faktorer som man inte direkt upptäckte!

Föraren behöver INTE era dumma kommentarer för att "lära sig" till nästa gång, det har personen i fråga redan gjort i och med olyckan, som lär bli ihågkommen!

Men alla tycks vara lika dumma, det är inte förrän ni själva råkar ut för en olycka/avkörning som ni själva inser hur allting hände så fort att ni inte hann reagera innan ni låg i diket.

Jag tror att trådskaparen önskar (och borde få) lite fler "positiva" kommenterar efter en sådan händelse, det kunde gått riktigt illa men det var tur att det gick bra med livet i behåll!

PS, och du Aga_Diff, du kan väl köra ner din skitbil i diket där den hör hemma wink

Klockrent smile Tack

Det är det mest normala att skriva och tänka wink

PS, Aga_Diff äger en Volvo och du ägde en BMW, förutom att personen verkar totalt urblåst så kanske han har ett agg mot BMW och folk som kör det bilmärket?

sewi
26 december 2010 · 34 Inlägg

Till alla er som skrivit i denna tråd..!!

Jag la inte ut denna tråden för att få stöd, empati eller för att någon ska tycka synd om mig. Jag la i huvudsak ut den för att VARNA er andra för att det kan fan ta mig vara halt. Jag trodde innan att "vadå svarthalka, det ser man väl" NEJ det gör du inte. Jag har innan trott att man bli förvarnad om att det blir halt men NEJ. Jag kör denna vägen VARJE dag och det är en tvåfilig motorväg. Ni har fan inte en aning om hur vägen ser eller såg ut och hur mycket det blåste just då. På bilden ser det ut som att det är mycket snä på vägen för att olika fordon varit ute i kanten och kört och dragit med sig snö ut på vägen. Anledningen till att jag låg i 100km/h var för att det kändes rätt och jag blev omkörd av MÅNGA bilar den lilla sträckan jag körde. INGEN viste att det var så halt. Det hände tre andra olyckor på samma sträcka under 30 minuter, och efter det ringde polisen till komunen för att be dem komma ut och salta. När jag åkte av låg jag i 100 och jag gasade inte upp, jag bromsade inte och jag svängde inte. Det kom en kastvind och jag var tydligen på en isfläck vilket gjorde att jag gled åt sidan, och har man bakhjulsdrift så är det kört. Jag hade dubbade vinterdäck som kostade 2000kr STYCK så bättre däck kan man inte klaga på.

Jag kan inte förstå att jag är TVUNGEN att skriva detta men tydligen finns det idioter som inte fattar att en olycka är snabbt framme. Att det ska behövas...

Har ni något mer att säga nu så varsågoda. Fast snälla alla ni idioter som skrivit. HÅLL KÄFTEN

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang