4418
Sök

Köpa Lcd tv hjälp tack!

945 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Flyttar den 1:aug och vill tills dess hittad en bra lcd till ett bra pris. Den ska vara 32" och får inte kosta mer än 12k. Har kollat på div Samsung historier men även på Andersson. Net on Net har ju onekligen bra priser men hur är det med kvaliteten? Skulle uppskatta råd och tips på olika prisvärda alternativ.

MVH/ C

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
17 juli 2006
om du vill ha en som inte kostar över 12k skulle jag satsa på en "LG 32LC2R" hade en sån innan jag skaffade min Thomson 42"

945 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
ok,Några problem med den?Hur var bilden o så?Vet att man får vad man betalat för men är den prisvärd?

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
17 juli 2006
Sir_x skrev:
ok,Några problem med den?Hur var bilden o så?Vet att man får vad man betalat för men är den prisvärd?

Min bästa kompis jobbar på TV-butik och jag sa att jag ville ha en 32" tv som var värd pengarna och han tog fram den ,
ska säga att bilden var bättre i den Tv'n än i min nya , gav 11 300 för den och den var lätt värd pengarna smile

945 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Tack för hjälpen! Lg gör ju ofta jävligt snygga prylar oxå ocg det är alltid ett plus!

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
17 juli 2006
net on net hariaf tidigare inte haft iaf pixelgaranti och bara ett års garanti så då kan vara en idé att köpa i butik där du både får pixelgaranti och 2 års garanti.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juli 2006
thomson är bra teven kolla med 37 tummarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

945 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
nej jag ska ha 32" inget annat.Vill inte lägga mer än max 12k

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 juli 2006
Eliza skrev:
net on net hariaf tidigare inte haft iaf pixelgaranti och bara ett års garanti så då kan vara en idé att köpa i butik där du både får pixelgaranti och 2 års garanti.

iofs sant men tänk på att distansköplagen gäller via internetorder vilket gör att man enkelt kan returnera tex en TV inom 14 dagar om man kan göra det i oförändrat skick.

Pixelgarantierna är i regel inte mycket att ha men finns undantag... Samsungs TV-apparater som är svarta har total pixelgaranti, = 1 defekt/död så blir det ny TV utan kostnad.

Så är det pixelfel som skrämmer så tänk på att du inte alltid kan återlämna bara för en eller enstaka pixlar beroende på pixelpolicy men distansköplagen har du alltid.

Fick jag utnyttja med min skärm. fick en defekt pixel mitt i skärmen så jag skickade den inom 14 dagar och köpte en ny bara... annars hade det krävts 3 pixlar för att garantin skulle täcka.

Och det är inte vanligt att pixlar dör efter ett tag utan det gäller bara att få en felfri från början.

Men skulle nog hålla mig till mer kända märken pga bildkvalité i övrigt.

Samsungs 46" LCD kan jag verkligen rekomendera, den får du hem till dörren med väggfäste för 35.000:- då är det fin bild. wink
Senast redigerat av Martin 9-3 (17 juli 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Säljare
341 Inlägg
18 juli 2006
köp samsung dom har bra pixelgaranti... inga mörka och inga ljusa pixlar godtas...
ingen annan leverantör som har så bra pixelgaranti..
2 års garanti, bättre bild än LG apparaterna också.. och enligt mig snyggare design

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
18 juli 2006
har en limited label 32'. hd ready och pc-ingång. så kör den som pc skärm med. funkar kanonbra faktiskt. jätte nöjd. Ligger på runt 10 000 på siba. sen fick man en jävla trampcykel med tongue

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Senator
323 Inlägg
18 juli 2006
varför inte köpa en plasma istället? har fått för mej att LCD är dyrare men!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
18 juli 2006
jag skulle köpt samsung 32"

945 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Tänkte uppdatera folket här om mitt planerade köp. Jag blev övertalad av kompisar att 32" inte räcker så det kommer bli 40 eller 42". Ska man överdriva så gör de ordentligt. Det ser ut som att det blir en Samsung men det är inte spikat.Tack alla för råd!

Avstängd
1 106 Inlägg
27 juli 2006
Om du lägger till 3000 kr så kan du skaffa dig en Sony Bravia 32" tums plams TV. TV'n e inte tung o har mycket bra bild och ljud. Man kan oxå tilta tv'n o vrida den utan så att man kan se från ett annat ställe man sitter på. Men behöver inte flytta på tv'n då man vill justera den.

Livet startar vid 220 km/h

945 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Ok,lägga till 3000kr från vad? Eller så. Betalar ju knappast 23000kr för en 32".
Den Samsungen jag hittat kostar drygt 20k. Har inte behovet av att flytta den heller egentligen.Den ska sättas på väggen!

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 juli 2006
Mycket bra val.

En 32" idag klassas som en frukost-TV så över 40" är klokt.

Sen när det gäller samsung så kommer du inte bli besviken på kvalitén.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

372 Inlägg
27 juli 2006
Hade jag 12k hade jag köpt Samsung le-32r72. En annan bra är Lg 32lx1 men den ligger på ca13k.
Ska du gå upp på större storlekar får du även tänka på hu långt ifrån tvn du kommer sitta. Sitter du under 3 meter ifrån kommer du nog inte bli nöjd med bilden på en 40" LCD. Köp "vettigt" märke oxå, skit i Limited Label, Andersson och annat no name skräp.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

Carpenter
310 Inlägg
27 juli 2006
Ja köp inget noname märke! Ta ett välkänt märke!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Jägermeister
910 Inlägg
27 juli 2006
Tänkte bara skriva ett litet tillägg här om plasma och lcd.
Kollar ni på produktfakta på tex netonnet och jämför lcd och plasma så ser ni att en plasma tv oftast drar 2-3 ggr mer ström jämfört med en lcd tv.

Brorsan beställde en 37" lcd tv av ett märke jag inte nu kommer ihåg från Tyskland och den kostade ca 11 000kr inklusive frakt och hade vunnit många tester och har bättre bild än flera plasman har.

Samma sak med inspellningbara dvdn han köpte, den kostade ca 1000kr med 160gb hd från Tyskland från samma firma så det är värt att kolla runt lite på nätet innan man bestämmer sig.
Senast redigerat av gemini78 (27 juli 2006)

En gång är ingen gång...

Sök