2882
Sök

Projektvän sökes

T5
141 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Tjena. Detta låter jäkligt skumt men jag söker en vän.

Vill gärna ha praktiska kunskaper om motorer, så om du håller på med ett projekt, alternativt renoverar en motor, så sitter jag gärna med och gör dig sällskap.

Vill gärna lära mig hur dem olika komponenterna i motorn fungerar. Allt från hur en vevaxel rör sig till hur  kamaxeln öppnar ventilerna och kolvarna åker upp och ner i olika takter. Hjälper gärna till men det som jag kan, och under tiden lär jag mig hur dem olika komponenterna fungerar.

Kan i stort sätt ingenting om bilar, men är väldigt intresserad av att lära mig.
Syftet med detta är att lära mig trimma min egna bil i framtiden och under tiden hålla någon sällskap som har tråkigt under tiden.

Hör av dig om det inte låter för konstigt.
Senast redigerat av itia (31 december 2010)

jag hade en dröm

7 281 Inlägg
31 december 2010
Jävligt bra initiativ!

904 Inlägg
31 december 2010
det lät fan inte dumt mer sånt kurs å mek i ett nästan så man vill själv söka efter en "Vän"

AUTOTECH S60 power

947 Inlägg
2 januari 2011
håller med tidigare talare, mycket bra tråd och hoppas du hittar någon smile skulle själv vilja ha en kompis som vill vara med i garaget då jag har en del projekt.. så synd att du bor så långt bort smile

Meldem
917 Inlägg
8 januari 2011
Grymt bra tråd, låter inte alls konstigt, känner själv att jag vill ha en sån vän då jag inte heller är så insatt på motorsidan, tror fler känner som du.

hoppas verkligen du hittar någon för din ide låter väldigt rolig!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

lastbils chaufför
240 Inlägg
8 januari 2011
jag skulle med vilja ha en som man kan vara med och titta och få tips

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

480 Inlägg
8 januari 2011
haha jag läste "pojkvän" tänkte "Vaf*n" lollol önskar dig lycka till smile

36 Inlägg
8 januari 2011
eksten skrev:

De va därför du tittade förbi i tråden då wink lol

480 Inlägg
8 januari 2011
Cvitan skrev:
eksten skrev:

De va därför du tittade förbi i tråden då wink lol

haha kan vara så;)

Najs
8 januari 2011
mustang1966 skrev:

Du kan väll sladda förbi valla nån gång o säga hej vetja om du vill lära dig ett o annat om lite bilar så kan ja lite ivf.

lastbils chaufför
240 Inlägg
9 januari 2011
Najs skrev:
mustang1966 skrev:

Du kan väll sladda förbi valla nån gång o säga hej vetja om du vill lära dig ett o annat om lite bilar så kan ja lite ivf.

det kan jag väll göra. vart i valla håller du till då, bara så jag vet var jag ska sladda in någon stans big_smile

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder

1 581 Inlägg
22 januari 2011
Skulle gärna också vilja lära mig faktiskt så bra initiativ!

T5
141 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
Gött, initiativ är viktigt, men att få napp är viktigare.
Tänkte bumpa upp den här fina tråden. Jag söker fortfarande en "vän". Asså fan va fel de låter.

jag söker en garage homie. Det jag vill lära mig är ganska lätta grejer egentligen... ;P
Innan jag snear totalt och börjar mecka med bilen själv, vill jag se och lära mig byta stakar, fixa hårdare ventilfjädrar och slänga på vassare kammar. Jag finns här om du är intresserad. Kontakta mig gärna.

jag hade en dröm

496 Inlägg
6 februari 2011
itia skrev:
Tjena. Detta låter jäkligt skumt men jag söker en vän.

Vill gärna ha praktiska kunskaper om motorer, så om du håller på med ett projekt, alternativt renoverar en motor, så sitter jag gärna med och gör dig sällskap.

Vill gärna lära mig hur dem olika komponenterna i motorn fungerar. Allt från hur en vevaxel rör sig till hur  kamaxeln öppnar ventilerna och kolvarna åker upp och ner i olika takter. Hjälper gärna till men det som jag kan, och under tiden lär jag mig hur dem olika komponenterna fungerar.

Kan i stort sätt ingenting om bilar, men är väldigt intresserad av att lära mig.
Syftet med detta är att lära mig trimma min egna bil i framtiden och under tiden hålla någon sällskap som har tråkigt under tiden.

Hör av dig om det inte låter för konstigt.

Hallå. lägg till mig på acer_cs@hotmail.com

Installatör
773 Inlägg
19 februari 2011
eksten skrev:

haha du också! big_smile

"Ölen In, Böseblicken på"

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
19 februari 2011
Tycker det är ett kanoninitiativ du tagit här!

Jättelyckatill med att hitta en garagementor och polare! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Trucker
1 220 Inlägg
19 februari 2011
Fridell/t5 skrev:
eksten skrev:

haha du också! big_smile

haha trots att ja vet att de står projektvän så läser ja pojkvän tongue

Vissa är bara bättre än andra!

133 Inlägg
19 februari 2011
Jag känner likadant som tråd-skaparen! Skulle verkligen uppskatta en "kompis" ( ja, du har rätt. Fy skjutton vad fel det känns! ) som man kan lära sig ett och annat av! Hjälpa till lite, ta någon öl och lära sig lite om dessa vackra maskiner! Kände att man kanske inte ska skapa en ny tråd som är likadan, så jag inkräktar lite i din! ( Hoppas detta är okej? )

Om det är någon i området runt Malmö - Lund får ni gärna höra av er! smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.

lastbils chaufför
240 Inlägg
30 december 2011
Tänkte bara kolla hur det går för er? Har ni hittat någon projektvän än???

Ja hur fick det då för mig undrar ni kanske! Jodå jag lärde känna Najs här på garaget för ett år sedan o det funkar jätte bra i garaget! Lär mig ett o annat i bland! O nu när vi håller på med hans Volvo 242:à så är det mycket ja kommer att lära mig

633 Inlägg
30 december 2011
nice ;D kul med lite nytt folk de jag kan ge som tipps  är att Söka efter på google har du problem Sök och Våga Testa Dig fram, kanske inte lätt alltid

Du har mig här på garaget om du behöver fråga något smile

Sök