2664
Sök

Audi A4-B5 2,0tq projekt

Audiot
1 153 Inlägg
27 februari 2011
#21
Cp-service är fina grejor det! big_smile


54 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
#23
TheGuard skrev:
Cp-service är fina grejor det! big_smile

Ja det är fina saker. Fick vänta länge på turbon men det var inte deras fel tror den låg i tullen så dömer inte dem efter det. Annars super service! cool


54 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#24
Motor i stort sett klar för bromsning big_smile

http://i1135.photobucket.com/albums/m622/WestfarmRacing/DSC_0167.jpg
http://i1135.photobucket.com/albums/m622/WestfarmRacing/DSC_0169.jpg


Audiot
1 153 Inlägg
2 april 2011
#25
nice! smile


54 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#26
TheGuard skrev:
nice! smile

Tactack:) Får bara hoppas den pallar bromsen nu...


Audiot
1 153 Inlägg
2 april 2011
#27
får motorn plats i motorrummet sen då? tongue


54 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#28
Ja den får plats, har provmonterat insuget vid tillverkning och det ligger mot pappen i huven som ändå ska tas bort tongue Turbon ska gå bra eftersom motorn lutar åt det hållet...


Audiot
1 153 Inlägg
190 Inlägg
9 maj 2011
#30
Vad ska du ha för att bygga en likadan till mig?  roll

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

54 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#31
Tha_Zack skrev:
Vad ska du ha för att bygga en likadan till mig?  roll

Ja du, det får man räkna på men blir närmare 100k i delar om du ska göra allt som vi gjort på denna...
Går säkert komma billigare undan om man kompromissar och nöjer sig med lite mindre tongue


190 Inlägg
12 maj 2011
#32
Okej! skulle vara riktigt roligt smile


QuattroAudiot skrev:
Tha_Zack skrev:
Vad ska du ha för att bygga en likadan till mig?  roll

Ja du, det får man räkna på men blir närmare 100k i delar om du ska göra allt som vi gjort på denna...
Går säkert komma billigare undan om man kompromissar och nöjer sig med lite mindre tongue

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

54 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#33
Nu är motorn bänkad med tillfredställande resultat: 551hk/620Nm har 400 Nm redan på 4000rpm. Tror detta ska funka smile

Litet filmklipp:
http://youtu.be/4oeTbmBE3Kw


Audiot
1 153 Inlägg
21 maj 2011
#34
Härligt med effekt på så låga varv smile max effekten?


54 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#35
TheGuard skrev:
Härligt med effekt på så låga varv smile max effekten?

Jo det blev bra smile Maxeffekten är 551/620 det jag mena med 4000 var att den redan då har 400Nm mtp 4-cyl på 2 liter..


Audiot
1 153 Inlägg
22 maj 2011
#36
Aha du har den effekten upp till vilket varvtal?


54 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#37
Förstod inte helt va du meda men har 540hp på 6200rpm och 551 på 7100 och så håller den där tills 7500 som vi satt spärren på. finns ingen idé å varva mer när turbon är tom där upp och den är såpass stark runt 6000rpm


Audiot
1 153 Inlägg
23 maj 2011
#38
QuattroAudiot skrev:
Förstod inte helt va du meda men har 540hp på 6200rpm och 551 på 7100 och så håller den där tills 7500 som vi satt spärren på. finns ingen idé å varva mer när turbon är tom där upp och den är såpass stark runt 6000rpm

Jag som läste ditt svar lite tokigt oxå, snurrig av å meka bil skulle jag nog ge som anledning tongue


54 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
#39
Aha, förstår... Nu har motorn trillat i bilen efter lite modifikation av koppling. Fick också bygga på urtrampningslagret 17mm för rätt offset.

http://i1135.photobucket.com/albums/m622/WestfarmRacing/DSC_02032.jpg
http://i1135.photobucket.com/albums/m622/WestfarmRacing/DSC_02042.jpg


Audiot
1 153 Inlägg
23 maj 2011
#40
jäkla fin puffra!!!

vad kommer du köra med för vxl låda då?



Sök