Audi a3 2,0tfsi quattro trimchip

Tomppi
9 januari 2011 · 85 Inlägg

Hej!
någon som vet i vilken kontakt man monterar chippet? beställde hem ett chip, men fick mycket dåliga anvisningar om vart den skall monteras.. har gått igenom en drös av kontakter, finns många likadana kontakter som i chippet, men ingen som passar pga olika många stift i kontakterna (kablar)

tacksam för svar..

Fekzen
9 januari 2011 · 181 Inlägg

Hmm, ett chip på en sådan är antagligen ytmonterat eller så ligger programmet i processorn. Är du säker på att det är ett löst chip du köpt? Eller är det någon utrustning för att flasha styrenheten med så brukar man normalt koppla in sig via OBD porten, den borde sitta under ratten på dessa om jag inte minns fel.

Eller är det någon form av effektbox eller piggyback system du köpt? Du får nog kontrollera vad det är du har lite mer noga.
Tvivlar på att det är ett löst chip iallafall för det brukar man normalt inte sälja till så pass nya bilar.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Tomppi
9 januari 2011 · 85 Inlägg

alltså nej, inget löst chip, är en effekt box, så mycket förstod jag av instruktionerna att den ska sitta mellan motor och kylare, sticka in den i någon kontakt där, men hittar ingen kontakt som passar.. skumt då det är till just min kärra ja beställt..

dj_padde
9 januari 2011 · 1 813 Inlägg

Ring eller mejla dom du köpt det utav. ibland funkar det att åka till en verkstad så hjälper dom dig oftast men ibland vägrar dom bry sig om sånt när dom inte får betalt men alltid värt ett försök iaf=)

annars bara ringa dom som sålt det så får dom förklara bättre smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Vtech
10 januari 2011 · 77 Inlägg

En piggyback box är inte en bra lösning för en 2.0 tfsi...

Chiptuner ;)
Skoda RS 3 2.0 TSI DSG "STAGE 1 BY V-TECH" (2010)
Volkswagen Caddy 1.9 TDI 105 "Caddy RRI 265 Hk" (2005)
Tomppi
10 januari 2011 · 85 Inlägg

Ringde dom, men dom verkar inte själv heller veta, dom var ny på bensin tuning tydligen..
Så inga framsteg där..
Får pröva annars knalla in på någon verkstad å se om dom kan hjälpa..
Funderar på att skicka tillbaka sakerna.

Vtech: varför är inte en piggyback en bra lösning? Förklara gärna lite närmare, är rätt ovetande vad gäller detta..
Isåfall, vad tycker du fungerar bäst?
Om jag nu skickar tillbaka sakerna så beställer ja nå annat, tips å råd? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang