5694
Sök

Skillnad på 850 glt växellåda och diesel

947 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Tjena jag söker efter en växellåda till min T5 motor. Vet att GLT lådan passar i direkt och att den funkar bra ihop med motorn. Men jag har ev fått tag i en låda från en diesel. jag undrar då om den lådan fungerarbra till T5:an? om det är någon annan utväxling eller om det är samma. Passar T5 eller GLT drivaxlar till den lådan? Eller kan man ta dieselns drivaxlar direkt till den motor effekten som T5 har?

Blev många frågor på en gång men håller på att forska lite smile tacksam för snabbt svar smile

8 284 Inlägg
12 januari 2011
Om du menar gamla dieselmotorn (Den som heter TDI) så funkar det inte alls. Det är en audi-motor som inte är ett dugg lik bensinmotorerna. Tidiga D5-lådor däremot funkar.
Senast redigerat av Marlboroman (12 januari 2011)

947 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Om du menar gamla dieselmotorn (Den som heter TDI) så funkar det inte alls. Det är en audi-motor som inte är ett dugg lik bensinmotorerna. Tidiga D5-lådor däremot funkar.

vilken årsmodell fanns D5 lådan på då?

8 284 Inlägg
12 januari 2011
850_GLT skrev:
Marlboroman skrev:

Det är dem första årsmodellerna som gäller, 00 och 01, vissa 02or som passar i 850.

947 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
850_GLT skrev:
Marlboroman skrev:

Det är dem första årsmodellerna som gäller, 00 och 01, vissa 02or som passar i 850.

jaha dom från V70n alltså, men hur blir det då med drivaxlar? passar 850 till den lådan eller måste man ha axlarna från v70?

* Voff voff *
11 153 Inlägg
12 januari 2011
Marlboroman skrev:
850_GLT skrev:
Marlboroman skrev:

Förlåt nu här, men nog var det väl ändå Audi-snurran (2.5d) i 00:orna (och 01?) även i nya karossen! Volvos egen diesel (dvs D5:an) kom väl först 2002 (2001?)...?! Eller är jag helt ute och cyklar nu?

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (12 januari 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 januari 2011
Brådhis skrev:
Marlboroman skrev:
850_GLT skrev:

Förlåt nu här, men nog var det väl ändå Audi-snurran (2.5d) i 00:orna (och 01?) även i nya karossen! Volvos egen diesel (dvs D5:an) kom väl först 2002 (2001?)...?! Eller är jag helt ute och cyklar nu?

//Brådhis

Precis

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

947 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
så jag ska alltså kolla efter en låda från 02?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 januari 2011
850_GLT skrev:
så jag ska alltså kolla efter en låda från 02?

ja om du nu vill ha en låda från en diesel som passar. Tror dock inte det e nån skillnad på dom å så länge det e en d5 vi snackar om så passar den.

Tror dock inte det e nån skillnad faktiskt kan kolla imorn

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

947 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
det spelar ingen roll om det är från en diesel. Ville egentligen bara veta om 850 diesel lådorna passade till T5:an och eftersom den inte gör det så får jag leta rätt på en GLT låda eller en T5 låda.

8 284 Inlägg
12 januari 2011
JaggaChafen skrev:
Brådhis skrev:
Marlboroman skrev:

//Brådhis

Precis

Då är jag tack vare den normala sinnesförvirringen ute och cycklar på tunn is. Hade för mig det var dem 2 första åren med nya karossen, men då är det första åren med D5:an som gäller. Hur som haver är det idiga D5 lådor som pssar. För sen görs fästena om. Och visst kan det gå att bygga dit en sån låda med, mn det kräver mer jobb.

947 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
JaggaChafen skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Precis

Då är jag tack vare den normala sinnesförvirringen ute och cycklar på tunn is. Hade för mig det var dem 2 första åren med nya karossen, men då är det första åren med D5:an som gäller. Hur som haver är det idiga D5 lådor som pssar. För sen görs fästena om. Och visst kan det gå att bygga dit en sån låda med, mn det kräver mer jobb.

okej men då är det nog lättare och billigare att få dit en glt låda wink måste ha klar bilen till elmia. Tack för svaren smile

* Voff voff *
11 153 Inlägg
12 januari 2011
Har inte GLT klenare drivaxlar än Turbo/T5? Eller passar turbons drivaxlar i GLT´ns låda?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök