Chip till Golf 6 1.4 TSI DSG7 + hjälp

p3trus
25 januari 2011 · 33 Inlägg

Hej.

Har en VW Golf 1.4 TSI 122hk DSG7 som jag funderar på att chippa. Den är väldigt pigg men vill gärna ha lite extra tryck i den. Kollat runt lite på olika sidor men har svårt för att bestämma mig för vart jag ska chippa den. Priserna varierar väldigt mycket, allt från 3000-9000kr.

Jag vill givetvis inte ha någon B-produkt, kollat och läste lite om tex Proscott och de verkar ju onekligen ha ett relativt dåligt rykte, blev väl lite förvånad när priset låg på ca 2900kr.

Kollat på BSR men där verkar det kosta 9000kr vilket känns lite för mycket?

Så vad har ni för tips på fler billiga men bra?

Dessutom undrar jag en sak som man knappt får svar på deras hemsidor. Vad gäller egentligen när man chippar en ny bil? Min är fabriksny och haft den i några månader. Om man ska lämna in bilen på service eller lagning tex, ska/kan man montera av chippet? Hur funkar det? Jag är helt okunnig..

Tack på förhand.

henkka_s40 Bäst
25 januari 2011 · 57 Inlägg

proscott levererar programvara till fastone.se så skulle tippa på att det inte är ngn skit de säljer iaf. Har polare som kör med deras chip till vag bilar och de rullar på.

p3trus
25 januari 2011 · 33 Inlägg

Läste en gammal artikel på teknikens värld där man testade BSR, Trendab och KCR. Det som framgick var att BSR var överlägsna, deras chip gav bäst acceleration, jämnt tryck, inga ryck osv.

Vilka finns det egentligen som kan mäta sig med BSR?

Sedan undrar jag som sagt även:

1) Blir det något slitage på bilen med ett chip? Vad och hur?
2) Någon som vet specifikt vilka regler som gäller för VW och vad bör/ska man göra innan bilen ska in på tex service eller om den ska repareras osv?

Senast redigerat av p3trus (25 januari 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang