Snygg kondensator?

Kenny-83 Företagare & YouTuber
20 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Halå gott folk!
Jag är nu på span efter en snygg kondensator men den ska inte vara totalt värdelös heller, vad har ni att rekomendera till mig, den får bara vara i färgerna silver, svart & blå, digitala mätare är i princip ett krav på den, blåa är ett plus men inte ett krav smile

Så, vad har ni för goa länkar och tips åt mig denna gång? ^^

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
precision
20 juli 2006 · 2 652 Inlägg

finns silver på mds.se http://www.mds.se/?artnr=2860495

loudness
20 juli 2006 · 4 554 Inlägg

ja slipa bara bort de där märket och högglans polera den så skulle de funka

Kenny-83 Företagare & YouTuber
20 juli 2006 · 1 940 Inlägg

1200 för 1f, relativt dyrt skulle jag säga om den inte ens är snygg från början, mer tips tack smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Fortfarande öppen för förslag, även utlänska sidor kan funka utmärkt, måste hitta en snygg rackare. De enda kraven jag har är att det ska vara blåa digitalmätare på den och att den får bara vara i förgerna, silver, krom, svart, blå (om det finns nån anna  text i en annan diskret färg så skulle de nu inte göra så mycket).

Nånting annat jag undra över, skiljer det mycket från kondensator till kondensator igentligen i fall dom är i samma storlek? det är ju trots allt bara en enda komponent?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

W00t !!! Hitta en kondensator jag vill ha !! smile tog ett tag men nu jäklar wink

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-LANZ … dZViewItem

Hitta den för $35.95 (256.90 SEK) + frakt som säkert kommer kosta mer än saken big_smile hehe, vad tror ni om den?

Edit:
OMG, nääää, jag kommer inte beställa den... $140.30 FRAKT roll

Senast redigerat av Sherlia (6 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
cvx
6 augusti 2006 · 71 Inlägg

http://www.soundstream.se/produkter/bil … ensatorer/
Blinkar i takt me musiken eller lyser hela tiden

Volvo 945 (1997)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 augusti 2006 · 1 852 Inlägg

köp ett bilbatteri istället, det gör nytta. eller du kanske var efter silverrör och neonbelysta mätare?

man lever bara en gång så lev väl!
bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
6 augusti 2006 · 228 Inlägg

Bullo skrev:
köp ett bilbatteri istället, det gör nytta. eller du kanske var efter silverrör och neonbelysta mätare?

koning är väl bra möe bättre än ett xtra batteri???

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
andreas_gbg_
6 augusti 2006 · 1 634 Inlägg

Bullo skrev:
köp ett bilbatteri istället, det gör nytta. eller du kanske var efter silverrör och neonbelysta mätare?

Eller så köper han en kondning. Eftersom det var det han ville ha!

Jag tror att den funkar helt ok, hyffsat märke om jag inte missminner mig.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

Bullo skrev:
köp ett bilbatteri istället, det gör nytta. eller du kanske var efter silverrör och neonbelysta mätare?

Eller så köper han en kondning. Eftersom det var det han ville ha!

Jag tror att den funkar helt ok, hyffsat märke om jag inte missminner mig.

he he, så ska de låta, jag frågar inte efter ett bateri, jag frågar efter konding, jag vill mest ha det för utsendet men också för själva funktionen

http://www.soundstream.se/produkt/billj … 2-264.html

Jag mår ju medge att detta måste vara en av tidernas värsta försäljningssioder på nätet, NOLL i information, jag kan inte ens se vad de dära är för nånting och inte heller kan jag se några som helst specificationer, den hade rätt pris för en konding och looken var rätt så fin faktist men som sagt, jag vet inte ens i fall det är en konding sad

Edit: Jo tack för allt fin hjälp hitils, smile

Senast redigerat av Sherlia (6 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Vogge
6 augusti 2006 · 494 Inlägg

bybban skrev:

Bullo skrev:
köp ett bilbatteri istället, det gör nytta. eller du kanske var efter silverrör och neonbelysta mätare?

koning är väl bra möe bättre än ett xtra batteri???

en kondnig och ett batteri akn inte gämföra samma dag ett bra batteri är hur mycket bättre som hälst!

snygg kondning köp dls www.nardik.se i borsta aluminium märket går att ta bort sen köper du till en blink blink kopplings blint!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Vogge skrev:

bybban skrev:

Bullo skrev:
köp ett bilbatteri istället, det gör nytta. eller du kanske var efter silverrör och neonbelysta mätare?

koning är väl bra möe bättre än ett xtra batteri???

en kondnig och ett batteri akn inte gämföra samma dag ett bra batteri är hur mycket bättre som hälst!

snygg kondning köp dls www.nardik.se i borsta aluminium märket går att ta bort sen köper du till en blink blink kopplings blint!

Droppa diskutionen "konding vs batteri", vad är en "blink blink kopplings blint!".

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

http://www.ground-zero-audio.com <- fina saker även där men kan inte hitta nån websida att beställa från så jag mailade dom i sverige och kolla om jag kan beställa, ja vi får väll se va de kommer kosta wink

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
andreas_gbg_
6 augusti 2006 · 1 634 Inlägg

hehe,. Ja det var då inte mycket info den sidan lämnade, Men prylarna ligger iaf under kondningar så det borde väl vara det..

Tänk på att du får vad du betalar för, att den där mojängen har kostat 4250kr kan du låtsas om att du inte ens sett. Kolla aldrig på har kostat priser, det säger inget mer än att dom tagit ut ockerpriser för prylarna tidigare.

Vill du ha "blingbling" får du tyvärr köpa lite mindre seriösa prylar, kan bara minnas att jag sett kondningar med mycket design och olika belysningar hos mindre seriösa närbutiker.

Nu menar inte jag att soundstream är skräp, det har jag ingen aning om, men jag hade inte köpt det till min anläggning med Rockford och dls-prylar. Men visst var de snygga. Sedan är det upp till dig vad du prioriterar, jag tror knappast att en billig kondning påverkar ljudet negativt, men glöm inte, testa med, och testa utan, du bestämmer vad som låter bäst, märker du ingen skillnad? Ja då kan du ha den inkopplad eftersom den är snygg big_smile

Kromade kan du hitta hos dls, Rockford fosgare har en jäkligt snygg 1F kondning dock med massa färger, se www.brl.se , men den kostar ca 1700kr.

Senast redigerat av andreas_gbg_ (6 augusti 2006)

Numera Saab 9-5 Aero -00
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
hehe,. Ja det var då inte mycket info den sidan lämnade, Men prylarna ligger iaf under kondningar så det borde väl vara det..

Tänk på att du får vad du betalar för, att den där mojängen har kostat 4250kr kan du låtsas om att du inte ens sett. Kolla aldrig på har kostat priser, det säger inget mer än att dom tagit ut ockerpriser för prylarna tidigare.

Vill du ha "blingbling" får du tyvärr köpa lite mindre seriösa prylar, kan bara minnas att jag sett kondningar med mycket design och olika belysningar hos mindre seriösa närbutiker.

Nu menar inte jag att soundstream är skräp, det har jag ingen aning om, men jag hade inte köpt det till min anläggning med Rockford och dls-prylar. Men visst var de snygga. Sedan är det upp till dig vad du prioriterar, jag tror knappast att en billig kondning påverkar ljudet negativt, men glöm inte, testa med, och testa utan, du bestämmer vad som låter bäst, märker du ingen skillnad? Ja då kan du ha den inkopplad eftersom den är snygg big_smile

Kromade kan du hitta hos dls, Rockford fosgare har en jäkligt snygg 1F kondning dock med massa färger, se www.brl.se , men den kostar ca 1700kr.

Men som sagt, är det värkligen så stor skillnad mellan kondensatorer och kondensatorer? 1f=1f?
Altså vet inte om ni missuppfattat de hela, jag vill inte ha nån jävla diskolampa som lever sitt eget egna liv, allt jag vill ha är blå mätartavla på den och fina färger som matchar med min bil som har färgerna silver, krom, svart och blå. Vill så klart att den ska funka ochså annars är det inte svårt att bygga en dummy för 100kr.

Så det ska helst vara funktionellt och snyggt (behöver inte vara det bästa på marknaden)

Jo föresten, jag har 2st slutsteg, 2st mds ac3 steg, vad tycker ni jag borde ha för storlek, 1-2f?

Senast redigerat av Sherlia (6 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
andreas_gbg_
6 augusti 2006 · 1 634 Inlägg

Räcker nog med 1F. Jag vet tyvärr inte skillnaden mellan olika kondningar. 1F som 1F ? kanske, kanske inte.

Var det svårt att slipa plexit med dremmel? Hur ser slutresultatet ut irl? ser man ojämna kanter och skit eller ser allt perfekt ut?

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Kenny-83 Företagare & YouTuber
6 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Resultatet Blev, Bra för att vara för hand och första gången, det är ju inte maskinskärt så visst är inte kanterna perfekta men det syns bara på väldigt nära avstånd, stegen kommer ses på ca 1m avstånd så det är ingen problem alls för mig.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
8 augusti 2006 · 1 940 Inlägg

Vad tror ni om denna?
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=3658&kid=72
Finns i danmark, frakten borde inte vara så hemsk när den är innom eu?

Men va fan är de dära för pigg som sticker upp högst upp på den ? smile

Eller kanske det billigare för 600 lappen?

Senast redigerat av Sherlia (8 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
alexus65
8 augusti 2006 · 152 Inlägg

Sherlia skrev:
Vad tror ni om denna?
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=3658&kid=72
Finns i danmark, frakten borde inte vara så hemsk när den är innom eu?

Men va fan är de dära för pigg som sticker upp högst upp på den ? smile

Eller kanske det billigare för 600 lappen?

Dom piggarna sätter du sladdarna påtongue

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang