3806
Sök

Borde jag "oroa" mig för trimmade/chippade bilar?

Trucker
2 710 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Hej,

Som rubriken lyder..

Aldrig heller kört en trimmad/chippad bil. Men kollar man blocket så är det faktiskt ganska många bilar som är chippade/trimmade, speciellt bland turbobilarna. Borde man oroa mig för att respektive blir är det, beroende på hur den är skött, vill säga.. :)Känns som att man aldrig kan vara säker på att en trimmad bil är "skött" som den borde iomed att den är trimmad, o många trimmar ju av en anledning. Det är ju att gasa lite mer än vanligt..

Mvh

Fart missbrukare

1 210 Inlägg
26 januari 2011
Jag anser att i dom flesta fall så är en chippad bil mera välskött eller lika väl servad som vilken bil som helst... Oftast är bilarna ägarens låt säga skötebarn... smile
Lagt ner en otroligt massa pengar på sin kära bil, och då oftast väldigt rädda om dom..

Så som svar på din fråga, nej! Jag tror inte du bör vara mer orolig över att köpa en chippad/trimmad bil som en vanlig original bil...

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 januari 2011
Tror inte heller det är någon större skillnad på att köpa chippat eller original, chippat håller ju precis lika bra om man bara sköter om bilen. Så det gäller att gå på helheten, välskött, hur motorn verkar va m.m.

Sök