Mantorp Park har sätt att det är en heldel diskussionnoch frågetecken angående priserna inför Gatebil, varför vi här kommer med ett förtydligande.
1. Festivalpass= ger besökaren till gång till området och evenemanget 24 timmar om dygnet. Notera att vi säger besökaren. Om du vill komma och gå som du vill 24 timmar om dygnet köper du denna biljett.
Om du sedan har en bil som du vill ta in, eller köra på banan, och kanske rent av bo på campingen så ska du läsa vidare. Om inte så har du som person bestämt att du vill kolla bilar på dagen som kör, hänga på festivalen med underhållning och sedan åka och sova någon annan stans en på Mantorp Park!
Okej, nästa steg har vi en besökare som önskar somna in på campingen efter en lång dag och hård natt.
2. Campingbiljett = denna biljett ger dig möjligheten att sova på Mantorp Parks camping. Biljett priset som du hittar på vår hemsida gäller per ekipage. Det vill säga per bil, husvagn, buss, tåg, flygplan eller vad ni nu kommer med. Hur många ni är i ekipaget bryr vi oss inte om! Förtydligande det är alltså inte per person utan ekipage.
Bra nu har vi festival pass, dvs. Vi kan vara på Gatebil dygnet runt och vi kan bo på campingen. Och vi kan ha bilen in på campingen.
Om ni nu önskar ta in bilen i depå delen för att antingen ställa ut den, eller för att köra på banan så ska ni läsa vidare.
3. Jag är sugen på att ta in min bil på området= läses depån. Och det oavsett om jag ska köra eller ställa ut den, eller skiter i vilket och bara vill ha in bilen. Ja, då måste man lösa biljetten för bilutställning. Och det stämmer även om man inte vill ställa ut utan bara köra så måste man lösa denna biljett hur eller hur. Enkelt detta är en biljett för att få in bilen i depån/utställningen.
Nu har vi koll på detta! Men jag önskar ju även köra på banan!? Japp, det är då man löser nästa biljett för bankörning. Och vips kan vi bränna gummi på banan. Förtydligande, denna biljett för bankörning löses per dag.
4. Då har vi klarat av bankörningsbiljetten också.
Nu har vi löst biljett och är på väg ut mot banan, men stopp och belägg då händer något i vårt avlånga land som vi måste åtgärda! Kan ju inte enligt bestämmelserna släppa ut någon på en racebana som är oförsäkrad. Det går bara inte, och ingen ide att ifråga sätta - det bara är så!
5. Det är nu vi kommer till engångslicensen som måste lösas för att vara försäkrad där ute. Och ja, det gäller även den som sitter brevid (medåkningslicens). Nej, eget ansvar är inget argument för att slippa denna - MantorpnPark har ansvaret och då är det detta som gäller.
Finns alltid ett men!
Men om jag inte vill vara på festivalen dygnet runt då?
Ja, då löser man en dagsentre! Och är nöjd där eller vill ha mer och då läser under punkt 3 och neråt.
Om man fortfarande har frågor kontaktar med oss på info@mantorppark.com.
Där ja exakt vad man letade efter kul att många som försökt att rätta priserna i denna tråd hade förmestadels fel ses på gatebil, och ha jävligt skoj allihopa
Där ja exakt vad man letade efter kul att många som försökt att rätta priserna i denna tråd hade förmestadels fel ses på gatebil, och ha jävligt skoj allihopa
De flesta hade rätt. Och det var ju inte direkt svårt att fatta innan 10 pers fick förtydliga
Tyvärr så kommer jag inte ta med mig 940 Den läcker en jäkla massa olja! Vart ifrån vet vi ej! Har kollat i 2 dagar och hittar ej felet! Sän så idag så KONSTIGT nog så lossna huven från fästet vid grillen! Gångjärn/Huv böjdes/ knäcktes
Klart man kommer bor ju så jäkla nära så de är ju ett måste alltså Ingen bana för min del vill inte förstöra rudan för er andra..min bil har en tendens och varva alla på banan..De bara är så..tyvärr..(ironi)
Klart man kommer bor ju så jäkla nära så de är ju ett måste alltså Ingen bana för min del vill inte förstöra rudan för er andra..min bil har en tendens och varva alla på banan..De bara är så..tyvärr..(ironi)
Ska bli en härligt helg de här Längtar!!
Hahaha tandem cykel räknas inte som ett fordon nina ses kanske, hälsa alle!