Spotify i bilen??

wildboy_87_
29 januari 2011 · 1 062 Inlägg

Tjena

någon som vet om man kan få spotify i bilen med BRA ljudkvalite??

aux å liknande bara brusar å har sig på högre volym

usb?? kan det bli bra kvalle där??

fm sändare hört att det ska spraka lite i det med

blåtand å streama musiken? kan det funka bra??

Lr finns det ngra andra förslag?

mvh jocke

Team Björkeryd
-ekgbg-
29 januari 2011 · 977 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
Tjena

någon som vet om man kan få spotify i bilen med BRA ljudkvalite??

aux å liknande bara brusar å har sig på högre volym

usb?? kan det bli bra kvalle där??

fm sändare hört att det ska spraka lite i det med

blåtand å streama musiken? kan det funka bra??

Lr finns det ngra andra förslag?

mvh jocke

Jag har använt både en vanlig aux-kabel och usb-kabel när jag kopplat min iPhone till stereon. Ljudet blir ju klart bättre med usb. Men fick köpa en "specialkabel" då det inte fungerade med en vanlig usb-kabel.

wildboy_87_
29 januari 2011 · 1 062 Inlägg

ok men e det godkänt ljud med usb då?? kan man vrida upp lite utan att det kraskar tongue??

för aux kommer jag aldrig närma mig igen lyssnar hellre på radio då xD

va va det för speckabel?? smile

Team Björkeryd
discokapten Kapten på disco!
29 januari 2011 · 1 729 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
ok men e det godkänt ljud med usb då?? kan man vrida upp lite utan att det kraskar tongue??

för aux kommer jag aldrig närma mig igen lyssnar hellre på radio då xD

va va det för speckabel?? smile

Om man bortser ifrån helt digitalt (optiskt/usb) så är aux det bästa för att få in ljud i en stereo ifrån en extern enhet. Du tror inte det är sbs?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
-ekgbg-
29 januari 2011 · 977 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
ok men e det godkänt ljud med usb då?? kan man vrida upp lite utan att det kraskar tongue??

för aux kommer jag aldrig närma mig igen lyssnar hellre på radio då xD

va va det för speckabel?? smile

Jag har inte upplevt att det blivit sämre ljus när jag vridit upp volymen. Inte ens med aux-kabeln.

Jag vet inte om det är just för Pioneer som de gjort så att man inte kan ansluta med den medföljande usb-kabel till iPhone utan jag fick köpa Pioneers tillbehörskabel för anslutning av iPod/iPhone.

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … kabel.html

Rigan
29 januari 2011 · 451 Inlägg

Eller så skaffar du en huvudenhet med HDMI och en Xperia Arc
Problem solved

loudness
29 januari 2011 · 4 554 Inlägg

beror nog på hu, ja körde aux på min 9855r och hade klockrent ljud.. inget brus eller nått...

Tokken Team dBakuten
29 januari 2011 · 3 453 Inlägg

-ekgbg- skrev:

wildboy_87_ skrev:
ok men e det godkänt ljud med usb då?? kan man vrida upp lite utan att det kraskar tongue??

för aux kommer jag aldrig närma mig igen lyssnar hellre på radio då xD

va va det för speckabel?? smile

Jag vet inte om det är just för Pioneer som de gjort så att man inte kan ansluta med den medföljande usb-kabel till iPhone utan jag fick köpa Pioneers tillbehörskabel för anslutning av iPod/iPhone.

Jag behövde ingen specialkabel till min pioneer dubbeldinare i bubblan.. funkade klockers med originalkabeln.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
rickylicious Webbutvecklare
29 januari 2011 · 2 369 Inlägg

Jag kör också Spotify via AUX och jag spelar högt utan att det brusar eller sprakar. Vad har du för huvudenhet? Kan du spela något annat högt utan att det sprakar?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Xuri One Man Clan
29 januari 2011 · 4 287 Inlägg

jocke jag kör med vanlig Microphone kabel här hemma å de lirar på bra faktiskt. sån där 3.5mm micplugg
har inte vågat störa nya grannarna nämnvärt men de är helt klart godkänd kvalisort

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
twin_cam Smålänning
29 januari 2011 · 7 877 Inlägg

Jag har provat genom AUX i min Clarion, helt brusfritt där också.

Tror på SBS eller dålig stereo.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Annevare
29 januari 2011 · 189 Inlägg

För att få ut bäst ljud från telefonen så är det nog usb som gäller, förutsatt att du har en iphone och en iphone kompatibel stereo. Annars tror jag på bluetoth, tror inte det fungerar med usb annars tyvärr.

Om man nu vill ha ut det bästa från spotify, så måste man nog ha en dator i bilen då telefonen bara levererar 160kbit/s medan datorn spottar ut 320kbit/s.

Senast redigerat av Annevare (29 januari 2011)

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Tokken Team dBakuten
29 januari 2011 · 3 453 Inlägg

Annevare skrev:
Om man nu vill ha ut det bästa från spotify, så måste man nog ha en dator i bilen då telefonen bara levererar 160kbit/s medan datorn spottar ut 320kbit/s.

Ofan.. min iphone spottar ur sig en high bitrate i alla fall vilket i min bok är 320kb/s..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Annevare
29 januari 2011 · 189 Inlägg

Tokken skrev:

Annevare skrev:
Om man nu vill ha ut det bästa från spotify, så måste man nog ha en dator i bilen då telefonen bara levererar 160kbit/s medan datorn spottar ut 320kbit/s.

Ofan.. min iphone spottar ur sig en high bitrate i alla fall vilket i min bok är 320kb/s..

Hmm blev lie fundersam på hemsidan står det att det är 320kb/s men i telefonens inställningar så är det 160kb/s det högsta som finns. Har ju dock en X10 och ingen iphone, de kanske har bättre sync.

Nån som har lust att ta en titt i sina instälningar och se vad det står där?

Senast redigerat av Annevare (29 januari 2011)

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Sarge
29 januari 2011 · 2 337 Inlägg

Annevare skrev:

Tokken skrev:

Annevare skrev:
Om man nu vill ha ut det bästa från spotify, så måste man nog ha en dator i bilen då telefonen bara levererar 160kbit/s medan datorn spottar ut 320kbit/s.

Ofan.. min iphone spottar ur sig en high bitrate i alla fall vilket i min bok är 320kb/s..

Hmm blev lie fundersam på hemsidan står det att det är 320kb/s men i telefonens inställningar så är det 160kb/s det högsta som finns. Har ju dock en X10 och ingen iphone, de kanske har bättre sync.

Nån som har lust att ta en titt i sina instälningar och se vad det står där?

Från Spotify.com:

What quality does Spotify stream in?
We use the Ogg Vorbis format for streaming. There are three quality ratings that we use:

q3 (~96 kbps)
q5 (~160 kbps)
q9 (~320 kbps)
Note: not all tracks are currently available in high bitrate.
Desktop: Streams are q5 quality. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at q9 from the preferences menu.

Mobile: A higher quality q5 is offered, along with a “low bandwidth” option of q3. You can choose separate qualities ratings for streaming and synching in the More tab of your Spotify mobile app.

Senast redigerat av Sarge (29 januari 2011)

yngwie RISKOKARE
23 juni 2011 · 14 Inlägg

Ni som kör iphone och Pioneer-stereo, kan ni alla köra spotify med iphones medföljande usb-kabel?
Jag har nämligen en billig pioneer i min andra bil, där funkar de att köra spotify från medföljande usb-kabel.

Men nu köpte jag en ny dubbel-din (Pioneer 3300bt) till subban, då funkade spotify i 2 dagar, sen vägarar de funka, har nollställt både iphone och stereon utan resultat.

Måste jag köpa Pioneers egna usb-kabel?

Denna: http://www.fyndborsen.se/bil-navigation … ytt-objekt

Senast redigerat av yngwie (23 juni 2011)

BMW M3 E46 Coupé "M drei" (2003)
Torben_2050
23 juni 2011 · 35 Inlägg

Som det ter sig så har jag just en sån där pioneer till iphonekabel över som kan vara till salu för den som är intresserad?

peegee Forummoderator
23 juni 2011 · 2 924 Inlägg

Funkar det bara med iphone??
Vad är skillnaden mot en modern Android beträffande detta med att få till Spotify i bilen?

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
TT-Avant
23 juni 2011 · 6 851 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
Tjena

någon som vet om man kan få spotify i bilen med BRA ljudkvalite??

aux å liknande bara brusar å har sig på högre volym

usb?? kan det bli bra kvalle där??

fm sändare hört att det ska spraka lite i det med

blåtand å streama musiken? kan det funka bra??

Lr finns det ngra andra förslag?

mvh jocke

Spotify kan aldrig bli BRA ljudkvalité. Den kan bli mindre dålig, men aldrig BRA ljudmässigt.
Så komprimerat som det är, kan bara inte bli riktigt BRA wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Fredde_Vette JaG
23 juni 2011 · 785 Inlägg

Kör Alpine multimedia dubbeldin, streamar via blåtand, funkar klockrent med spotify..


// Fredde

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang