3766
Sök

Byta motor i 945 turbo plus -92

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Har en 945 turbo plus (190hk) -92 idag med en b230ft motor.
har även en 945 LTT b230fk -96 som jag vill ta motor/drivlina ifrån.
kan jag bara byta sakerna och hur gör jag med plus paketet om jag vill att det ska funka i -96an?
Hur är Overdrive elen från -92an kopplad och dragen?

vill nämligen att båda bilarna ska funka men bara att jag vill ha 96:ans prylar i 92an då den är i jätte fint skick smile

förstår att jag måste byta boxarna men det är bara bra för jag har guldbox i 96an men inte i 92an tongue

ska samtidigt renovera och små trimma lite när jag ändå plockar ut 96ans motor med t.ex R-spridare, t3/t4 turbo, hemmabyggt grenrör, 531topp portat, chip ,3" lmm, 712 platta och original lamell.. vad tror ni om det?

Mvh Micke

PS. Har provat sökfunktionen osv men inte hittat exakt denna infon om byta från fk till ft med turbo plus paket*

-den satt som en fläskläpp-

1 062 Inlägg
30 januari 2011
varför vill du ha -96 ans saker i -92 an då?

Enda som skiljer typ är ju m90 så det blir ju bra mkt enklare å bara byta lådan lite snabbt tongue

lr e det för du vill ha kolvkylning med? sitter även i -92orna.... jag har plockat ner 3 st ft block -92 alla har det vart kolvkylning i

boxarna behöver du ju inte byta för det e ju mer effekt i ft som e mappad för å gå på 0.65 i ladd medans ltt mappad för 0.35 kanske inte ens är ngn skillnad i boxarna på det sättet heller iofs

men ang trimmet så e det ju ett väldans populärt å bra "nybörjar" trim smile

mvh

Team Björkeryd

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:
varför vill du ha -96 ans saker i -92 an då?

Enda som skiljer typ är ju m90 så det blir ju bra mkt enklare å bara byta lådan lite snabbt tongue

lr e det för du vill ha kolvkylning med? sitter även i -92orna.... jag har plockat ner 3 st ft block -92 alla har det vart kolvkylning i

boxarna behöver du ju inte byta för det e ju mer effekt i ft som e mappad för å gå på 0.65 i ladd medans ltt mappad för 0.35 kanske inte ens är ngn skillnad i boxarna på det sättet heller iofs

men ang trimmet så e det ju ett väldans populärt å bra "nybörjar" trim smile

mvh

hade ingen aning om att det va oljekylning i den motorn. hur är stakarna att jämföra då?
boxarna vill jag ha för att kunna chippa tändning men kanske inte behövs med det "trim" jag är ute efter?
vill inte ha mer än 300hk iaf

mest ute efter m90lådan/drivlina

1 062 Inlägg
30 januari 2011
stakarna är likadana dem med

jag fick 280hk med steg1 chip bränsle. givetvis va det gjort lite annat med motorn tongue

tändninngen chippar man väl mest för å säkra att det inte ska spika jag laddade 1.4bar med 19t å inge spik alls inte ens när wg slangen smälte........

Team Björkeryd

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:
stakarna är likadana dem med

jag fick 280hk med steg1 chip bränsle. givetvis va det gjort lite annat med motorn tongue

tändninngen chippar man väl mest för å säkra att det inte ska spika jag laddade 1.4bar med 19t å inge spik alls inte ens när wg slangen smälte........

ofan.. då kanske jag bara byter låda å det då.
trimmet får bli 19t eller liknande med spridare och lmm och självklart chip och IC

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
hur sitter Overdrive kablaget monterat i bilen? tänkte då att jag ska föra över det till 96:an.

1 168 Inlägg
30 januari 2011
dra nya kablar bara och peta i en knapp istället. lite epa men funkar bättre än den gamla skiten som sitter original.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
dra nya kablar bara och peta i en knapp istället. lite epa men funkar bättre än den gamla skiten som sitter original.

det som sitter funkar perfekt.
vill ha det original

1 168 Inlägg
30 januari 2011
husmus skrev:
jimmzzan skrev:

vill ha det original

Jaja, har aldrig tagit ur ett elsystem för OD med relän osv. så lycka till med det ifrån min sida. då kan jag inte hjälpa dej längre.

förstår verkligen inte varför du ska byta motor och låda heller men roll

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
husmus skrev:
jimmzzan skrev:

vill ha det original

Jaja, har aldrig tagit ur ett elsystem för OD med relän osv. så lycka till med det ifrån min sida. då kan jag inte hjälpa dej längre.

förstår verkligen inte varför du ska byta motor och låda heller men roll

i dagens läge har jag m46 låda = äckel låda.
vill ha m90 från 96:an.
motorn skippar jag i att byta. blir till att renover/trimma den jag har

Sök