Går ej att ladda upp bilder

Spluff
12 maj 2011 · 136 Inlägg

Hur lägger jag upp bilder? Har bara lyckats lägga upp 3 bilder på ena mercan, och har suttit i en halvtimme o försökt lägga upp en på min gamla merca, fungerar fantastiskt dåligt hmm

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
chrizz Administratör
12 maj 2011 · 11 783 Inlägg

Spluff skrev:
Hur lägger jag upp bilder? Har bara lyckats lägga upp 3 bilder på ena mercan, och har suttit i en halvtimme o försökt lägga upp en på min gamla merca, fungerar fantastiskt dåligt hmm

På vilket sätt yttrar sig problemet? Vilken webbläsare avänder du?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Spluff
12 maj 2011 · 136 Inlägg

har testat både google chrome och explorer.

Jag väljer filen jag vill ladda upp. sen klickar jag "ladda upp". och ladda upp-knappen är "intryckt", också står det ju nåt i stil med "uppladdning pågår. var vänlig vänta..." eller nåt. men filen slutar laddas upp mitt i nånstans, också åker ladda upp-knappen "ut", så att den går att klicka på igen. men bilden laddas liksom bara upp till hälften, sen händer det inget mer... hmm

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
lurifaxen lackeraren
12 maj 2011 · 32 Inlägg

Spluff skrev:
har testat både google chrome och explorer.

Jag väljer filen jag vill ladda upp. sen klickar jag "ladda upp". och ladda upp-knappen är "intryckt", också står det ju nåt i stil med "uppladdning pågår. var vänlig vänta..." eller nåt. men filen slutar laddas upp mitt i nånstans, också åker ladda upp-knappen "ut", så att den går att klicka på igen. men bilden laddas liksom bara upp till hälften, sen händer det inget mer... hmm

de e samma problem som jag har jusr nu håller på o skapa en ny bil ,den har stått o tuggat i 15 min nu men det händer inte mer

lackarn-(lurifaxen)
chrizz Administratör
12 maj 2011 · 11 783 Inlägg

Svårt för mig att veta vad som är felet tyvärr. Det verkar laddas upp bilder hela tiden dock. Kan ni maila en av bilderna ni misslyckats att ladda upp till support@garaget.org så får jag prova själv?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Spluff
12 maj 2011 · 136 Inlägg

jajmensan, jag mailade dig nu

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
Spluff
14 maj 2011 · 136 Inlägg

"POST http://www.garaget.org/mypage/ajax/edit_car.php undefined (undefined)
2Unsafe JavaScript attempt to access frame with URL chrome://chromewebdata/ from frame with URL http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=83642. Domains, protocols and ports must match.
mypage_1303810401.js:1133"

Så säger google chromes javascript-konsol om det hela. Jag fattar inte ett skit, mer än att det uppstår ett fel. Vet inte om det är till någon hjälp?

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
Spluff
22 maj 2011 · 136 Inlägg

Kan fortfarande inte ladda upp bilder. Jag kan ladda upp bilder på Facebook osv. Det är bara Garaget det inte fungerar på, kvittar vilken webbläsare. Det känns som att det inte är mina grejer det är fel på när det bara är här det inte funkar? hmm

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
chrizz Administratör
22 maj 2011 · 11 783 Inlägg

Spluff skrev:
"POST http://www.garaget.org/mypage/ajax/edit_car.php undefined (undefined)
2Unsafe JavaScript attempt to access frame with URL chrome://chromewebdata/ from frame with URL http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=83642. Domains, protocols and ports must match.
mypage_1303810401.js:1133"

Så säger google chromes javascript-konsol om det hela. Jag fattar inte ett skit, mer än att det uppstår ett fel. Vet inte om det är till någon hjälp?

har du möjligen någon mjukvarubrandvägg installerad på datorn så prova stäng av den och försök igen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Spluff
22 maj 2011 · 136 Inlägg

Kör på Windows-brandväggen. stängde av den, fungerade inte ändå.

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
__rengel__
13 juni 2011 · 290 Inlägg

jag kan inte lägga upp bild på min bil heller, alla bilder jag har laddat upp innan har varit från min iphone 4 och filerna är jpeg men nu står det att det inte går att ladda upp jpeg bilder, är det något ni har ändrat nyligen eller är det nåt fel på sidan ?

MVH __rengel__

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning
Volkswagen Jetta MK1 LX "fitment" (1984)
chrizz Administratör
14 juni 2011 · 11 783 Inlägg

__rengel__ skrev:
jag kan inte lägga upp bild på min bil heller, alla bilder jag har laddat upp innan har varit från min iphone 4 och filerna är jpeg men nu står det att det inte går att ladda upp jpeg bilder, är det något ni har ändrat nyligen eller är det nåt fel på sidan ?

MVH __rengel__

Inget är ändrat och det laddas upp ett tusental nya bilder varje dag, så jag misstänker problemet ligger hos dig och i din webbläsare. Kontrollera att bildspecifikationen på bilden du laddar upp överensstämmer med kraven (storleken främst, att den inte är för liten. För stor kan den knappt bli).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
__rengel__
14 juni 2011 · 290 Inlägg

chrizz skrev:

__rengel__ skrev:
jag kan inte lägga upp bild på min bil heller, alla bilder jag har laddat upp innan har varit från min iphone 4 och filerna är jpeg men nu står det att det inte går att ladda upp jpeg bilder, är det något ni har ändrat nyligen eller är det nåt fel på sidan ?

MVH __rengel__

Inget är ändrat och det laddas upp ett tusental nya bilder varje dag, så jag misstänker problemet ligger hos dig och i din webbläsare. Kontrollera att bildspecifikationen på bilden du laddar upp överensstämmer med kraven (storleken främst, att den inte är för liten. För stor kan den knappt bli).

men det lustiga är att jag har laddat upp från samma dator, samma webbläsare, samma filformat, från samma telefon hela tiden så inget är ändrat, har försökt i 3 dagar nu, det står att garaget inte tar emot JPEG filer men det har alltid gått innan


MVH __rengel__

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning
Volkswagen Jetta MK1 LX "fitment" (1984)
Sydeken
10 januari 2012 · 750 Inlägg

har oxå problem att ladda upp, har man tur lyckas jag ladda upp en bild men sen när man försöker med någon annan står den bara på samma procent i flera timmar utan att något händer, dock är detta inget nytt problem för mig har varit så sen ett halv år tillbaka....

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
chrizz Administratör
10 januari 2012 · 11 783 Inlägg

Sydeken skrev:
har oxå problem att ladda upp, har man tur lyckas jag ladda upp en bild men sen när man försöker med någon annan står den bara på samma procent i flera timmar utan att något händer, dock är detta inget nytt problem för mig har varit så sen ett halv år tillbaka....

Är det någon speciell bild eller typ av bild som det blir så med?

Vad har du för uppkoppling när du upplever problem? Mobilt bredband kanske eller något annat med långsam uppladdning?

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Sydeken
10 januari 2012 · 750 Inlägg

chrizz skrev:

Sydeken skrev:
har oxå problem att ladda upp, har man tur lyckas jag ladda upp en bild men sen när man försöker med någon annan står den bara på samma procent i flera timmar utan att något händer, dock är detta inget nytt problem för mig har varit så sen ett halv år tillbaka....

Är det någon speciell bild eller typ av bild som det blir så med?

Vad har du för uppkoppling när du upplever problem? Mobilt bredband kanske eller något annat med långsam uppladdning?

Mvh

mobiltbredband har jag inte, men har svårt o tro att det kan vara det, har haft samma bredband länge och i början när jag blev medlem gick det felfritt att ladda upp bilder, och det kostiga är att vissa går utan problem medans vissa helt enkelt inte går, samtliga bilder är överförda ifrån iphone.

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
chrizz Administratör
10 januari 2012 · 11 783 Inlägg

Sydeken skrev:

chrizz skrev:

Sydeken skrev:
har oxå problem att ladda upp, har man tur lyckas jag ladda upp en bild men sen när man försöker med någon annan står den bara på samma procent i flera timmar utan att något händer, dock är detta inget nytt problem för mig har varit så sen ett halv år tillbaka....

Är det någon speciell bild eller typ av bild som det blir så med?

Vad har du för uppkoppling när du upplever problem? Mobilt bredband kanske eller något annat med långsam uppladdning?

Mvh

mobiltbredband har jag inte, men har svårt o tro att det kan vara det, har haft samma bredband länge och i början när jag blev medlem gick det felfritt att ladda upp bilder, och det kostiga är att vissa går utan problem medans vissa helt enkelt inte går, samtliga bilder är överförda ifrån iphone.

Vad har du för uppkopplingshastighet om du testar den på http://www.bredbandskollen.se/ ?

Försök inte att maximera den, utan kör bredbandskollen en "normaldag" då du potentiellt skulle fått problem med uppladdningen här på Garaget. Kanske har du någon filladdning igång samtidigt eller liknande.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Sydeken
10 januari 2012 · 750 Inlägg

chrizz skrev:

Sydeken skrev:

chrizz skrev:

Är det någon speciell bild eller typ av bild som det blir så med?

Vad har du för uppkoppling när du upplever problem? Mobilt bredband kanske eller något annat med långsam uppladdning?

Mvh

mobiltbredband har jag inte, men har svårt o tro att det kan vara det, har haft samma bredband länge och i början när jag blev medlem gick det felfritt att ladda upp bilder, och det kostiga är att vissa går utan problem medans vissa helt enkelt inte går, samtliga bilder är överförda ifrån iphone.

Vad har du för uppkopplingshastighet om du testar den på http://www.bredbandskollen.se/ ?

Försök inte att maximera den, utan kör bredbandskollen en "normaldag" då du potentiellt skulle fått problem med uppladdningen här på Garaget. Kanske har du någon filladdning igång samtidigt eller liknande.

mvh

nu plötsligt gick det utan problem att ladda upp, hmm roll ...  aja hör av mig om det blir problem igen.
tack för hjälpen tongue mvh

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
chrizz Administratör
10 januari 2012 · 11 783 Inlägg

Sydeken skrev:

chrizz skrev:

Sydeken skrev:

mobiltbredband har jag inte, men har svårt o tro att det kan vara det, har haft samma bredband länge och i början när jag blev medlem gick det felfritt att ladda upp bilder, och det kostiga är att vissa går utan problem medans vissa helt enkelt inte går, samtliga bilder är överförda ifrån iphone.

Vad har du för uppkopplingshastighet om du testar den på http://www.bredbandskollen.se/ ?

Försök inte att maximera den, utan kör bredbandskollen en "normaldag" då du potentiellt skulle fått problem med uppladdningen här på Garaget. Kanske har du någon filladdning igång samtidigt eller liknande.

mvh

nu plötsligt gick det utan problem att ladda upp, hmm roll ...  aja hör av mig om det blir problem igen.
tack för hjälpen tongue mvh

Men... kör gärna bredbandskollen och tala om vad du har för uppladdningshastighet. Det vore bra om vi kunde få klarhet i vad som är problemet. Att det funkar nu är inte intressant egentligen, vi måste ändå reda ut vad som hänt så att vi kan undvika problemet i framtiden smile

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MGrannas
27 januari 2012 · 122 Inlägg

Hoho, jag kan inte ens trycka på "ladda upp" knappen när jag har valt en bild att ladda upp! o_O
som om den vore en bild bara utan kod/ingen funktion!

Built not Bought
BMW 325Ci "CinnamonBuns" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang