7815
Sök

3 delade fälgar i byggsats, finns intresse för sånt?

239 Inlägg
8 februari 2011
Säger så för att det känns som att det är mer jobb än man tror och kanske alla Svensson som klarar få det ordentligt gjort. Lycka till iaf! Tror man på något ska man helt klart satsa på det, annars kommer man ingen stans här i livet, tror säkert det finns tillräckligt med folk som tycker det är en toppen ide för att det ska gå runt.

Entreprenör
1 286 Inlägg
8 februari 2011
Ärlig åsikt? Ja den kan du få av mig.

Splittfälgar är skitkul. Jag köpte själv Enkreuz 20" splittfälgar förra-förra året till min BMW. Slutpriset i Sverige för 20" hamnade på ca 40 000.- inkl frakt och svensk moms.

Nackdel med splittfälgar: Oftast SJUKT lång leveranstid. Jag beställde mina i Mars (och var lovad leverans i April) men fick dom inte förrän i Augusti.
Nästa nackdel är att jag upplever dom som tunga. Dom Enkreuzhjulen jag hade var Riktigt tunga. Kikar man även i USA på iForged så upplever dom en hel del kvalitetsproblem med sprucken aluminum och fälgsläpp osv osv..... Mycket som kan gå fel - som DU som säljare står som ansvarig för.

Betänk även att det är en väldigt liten marknad i Sverige för att köpa splittfälgar till dessa priser du pratar om. Jag har själv varit i kontakt med två olika fälgleverantörer i Asien som tillverkar splittfälgar och delar till splittfälgar.... Profiten är fin - men betänk som sagt att du inte lär sälja allt för många uppsättningar per år.

// Niklas Johansson

18 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Jo, är medveten om att det inte lär säljas många set och att marknaden är väldigt liten.
Leveranstiden är inte farlig, den du nämnde är nog mer ren otur.

Vad jag hört så vill de ha 2 veckor för att slutföra centrum efter specialbeställning, sen får man själv avgöra om de ska flygas eller skeppas.

Normalt i usa är att de vill ha 4 veckor för att bygga fram dem, tar man dem sen med båt tar det ca 2 månader till. flyger man dem, tar det ca 1,5 vecka.

Enkreuz känner jag inte till, har sålt en del andra fälgmärken inom 3 delad forged kategorin och alla har varit väsentligt lättare.

Men som sagt, jag är ute efter att höra hur intresse är för sånt här i byggsats.
Kvaliten betvivlar jag inte, leveranstid kan man påverka.
Än så länge har jag inte brustit i vad jag lovat våra kunder(hoppas jag)

Sprucken aluminium och fälgsläpp förekommer inom alla märken, förr eller senare.

Sök