Inga blinkers Volvo V40 -97. Vare sig vanliga eller varningsblink...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 februari 2011 · 17 528 Inlägg

De lyser inte ens en gång. Inte på varningsblink heller. Helt döda. När man larmar/larmar av blinkar de dock glatt! Har ingen instr. bok till bilen. Har alltså inte en susning om vilken säkring som kan fela! Sökte på forumet och såg på ett ställe att varningsblinkknapp kan fela men vill kolla säkring först!

Fick den av farsan igår. "Gör vad du vill med den" och den går prima och både kamrem & ACC servat nyligen så varför inte ha ett tag?

Fast köra utan blinkers var riktigt jobbigt!

Volvo V40 2.0 SE -97 29300 mil.

Uppdatering: Tittat under ratten där säkringarna ska finnas. Hittar en svart liten box som inte är öppningsbar. En större grå box som är betitlad "Volvo keyless entry system" inte den heller.... En mindre box som heter "Volvo Guard 950S" Larmet alltså. Vaffan... Nånstans är de ju?

Försökte ta loss panel med varningsblink. fick ut den 3 cm sen var det stopp.

Kollat i dosan under huv: ett större relä (bränslepump) och några små likadana relän.

Försökte ta loss plasten runt ratten. Fick bara delvis loss den. Lite kallt nu dessutom. Gav upp.

Senast redigerat av Dieselsmurfen (6 februari 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kricka_
9 mars 2011 · 168 Inlägg

Blinkers relät? säkringsdosan du letar efter inne i bilen sitter till vänster på förarsidan, locket kan sitta lite hårt, iallafall den sitter rätt nära huv öppnar handtaget och dosan är väl ca 7*7 chansar lite...

Volvo 240 "Våfflan" (1980)
Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 mars 2011 · 17 528 Inlägg

kricka_ skrev:
Blinkers relät? säkringsdosan du letar efter inne i bilen sitter till vänster på förarsidan, locket kan sitta lite hårt, iallafall den sitter rätt nära huv öppnar handtaget och dosan är väl ca 7*7 chansar lite...

Tack för svar, man kunde få igång allt om man bankade till ovanför varningsblinkknappen. Försökte komma åt den men fick bara ut panelen en liten bit och det var minusgrader så jag gav upp...

Jag tröttnade och sålde bilen som den var för några dagar sedan. Så problemet löst!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kricka_
9 mars 2011 · 168 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

kricka_ skrev:
Blinkers relät? säkringsdosan du letar efter inne i bilen sitter till vänster på förarsidan, locket kan sitta lite hårt, iallafall den sitter rätt nära huv öppnar handtaget och dosan är väl ca 7*7 chansar lite...

Tack för svar, man kunde få igång allt om man bankade till ovanför varningsblinkknappen. Försökte komma åt den men fick bara ut panelen en liten bit och det var minusgrader så jag gav upp...

Jag tröttnade och sålde bilen som den var för några dagar sedan. Så problemet löst!

haha alltid lättast att sälja bort skitet då är det ju ur världen för en iallafall.. lol

Volvo V70 D3 "R-Design" (2011)
Volvo 240 "Våfflan" (1980)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang