Volvo S40 -99. Bakre sidomarkeringsljus lyser inte.

Aristoteles
30 mars 2011 · 30 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Redigerade din rubrik lite. Vänligen tänk på att skriva en utförlig sådan! Tråden kan faktiskt låsas annars!

Som "alla" säger. De suger att byta. Har besiktigat flera V40 med dessa ur funktion. Inga problem. Bara bägge 2 är trasiga.

Mvh
Dieselsmurfen
Moderator

Är du seriös?
Mina 2 där fram är trasiga och jag fick underkänt på det....

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 mars 2011 · 17 516 Inlägg

Aristoteles skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Redigerade din rubrik lite. Vänligen tänk på att skriva en utförlig sådan! Tråden kan faktiskt låsas annars!

Som "alla" säger. De suger att byta. Har besiktigat flera V40 med dessa ur funktion. Inga problem. Bara bägge 2 är trasiga.

Mvh
Dieselsmurfen
Moderator

Är du seriös?
Mina 2 där fram är trasiga och jag fick underkänt på det....

Mina trasiga bakre har alltid slunkit igenom! 2st v40 har jag haft.

Om du läser hela tråden ser du att fler har besat utan dessa. BAKRE pratar vi då om. Däremot så kan det stöta på patrull om det ena lyser men inte det andra på motsvarande sida...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
tpdabster
31 mars 2011 · 224 Inlägg

På min lyser bara ena fram och ena bak och ej på samma sida på bilen, och den har gått i genom besiktning utan anmärkning. Har för mig att om fordonet är längre än 6M (eller 5M) så måste sidomarkeringsljus finnas och fungera.

Volvo V40 2,0T "Blackline" (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 mars 2011 · 17 516 Inlägg

tpdabster skrev:
På min lyser bara ena fram och ena bak och ej på samma sida på bilen, och den har gått i genom besiktning utan anmärkning. Har för mig att om fordonet är längre än 6M (eller 5M) så måste sidomarkeringsljus finnas och fungera.

Inte 5M.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Calibranissen
1 april 2011 · 148 Inlägg

Tack för alla svar men jag undrade inte över om det går igenom bes eller inte, jag vet att de inte behöver fungera! Jag ville bara ha ett svar på hur man fixade till dom då jag vill att de ska lysa av utseende-skäl.

/C-Nissen

Senast redigerat av Calibranissen (1 april 2011)

Calibranissen
premonitioner SOUL FIRE ENTERTAINMENT
1 april 2011 · 779 Inlägg

Calibranissen skrev:
Tack för alla svar men jag undrade inte över om det går igenom bes eller inte, jag vet att de inte behöver fungera! Jag ville bara ha ett svar på hur man fixade till dom då jag vill att de ska lysa av utseende-skäl.

/C-Nissen

Men det var/är säkert fler som undrar hur det funkar på besiktningen så tråden kan säkert hjälpa flera.

Jag skulle tro att egentligen är det som med allt annat att om det sitter där så ska det fungera... sen är det ju upp till varje besiktningsman/kvinna att avgöra hur "viktigt" det egentligen är då positionsljusen på dessa bilar endast är i ett utseendesyfte och inte sitter där för att de måste.

De som fått igenom bilen utan anmärkning har helt enkelt en snäll besiktningsman/kvinna på sin SBP-station wink


.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU
Volvo V40 T4 "Blueberry Yum Yum" (2001)
Volvo V40 2.0T "SOUL FIRE EDITION" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang