Nissan skyline r33 widebody bygge

Streetstyle
24 augusti 2011 · 253 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124519/124519-9ed9a226dad7b0e36c723dc1f789a23a.jpg

Trodde aldrig jag skulle dammsuga ur en ruta men så fick de bli efter att hela rutan blev krakilerad när ja skulle ha bort den =P dock gör det inget med tanke på att jag ska byta lister och dom är tydligen byggda med rutan så ska jag köpa en ny list till sidorutan lär jag köpa hela rutan =S omständigt som fan åå jävligt dumt byggt men men de är bara att beställa nya och se glad ut..

Audi R8 v10 (2011)
Streetstyle
29 augusti 2011 · 253 Inlägg

I väntan på att killen jag har garage med ska få tid att hjälpa mig med att jämna till bilen så den förhoppningsvis blir bulfri innan lack, så håller jag på och pular med lite andra små prylar... Städade ur bilen igår och tog loss inredningen som var lackad vit och slipa av den så jag kan försöka få på lite kolfiber drapering inom en snar framtid ist. Håller även på att blästrar och lackar typ det mesta som ser sunkigt ut till motorn... skickar upp ett gäng bilder när jag har några och har tid smile projektet går iaf sakta men säkert framåt!!

Audi R8 v10 (2011)
Streetstyle
4 september 2011 · 253 Inlägg

Jobbat som en tok i helgen så nu börjar det faktiskt hända lite saker smile har lite spackling och slipning kvar på framskärmarna sen blir det på med slipgrund langar upp bilder så fort jag målat dom smile har även byggt innerskärmar i båda hjulhusen är lite skeptisk till om jag vill ta kort på dom wink uppdaterar som sagt med bilder så fort som jag har något vettigt att visa smile

Audi R8 v10 (2011)
Streetstyle
4 september 2011 · 253 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124519/124519-6df23e9829185cea208550b446ad6341.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124519/124519-42c775596d051fbefdd15cd278b0d3b9.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124519/124519-454cb39d806de57ac094a2ac473c8cfa.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124519/124519-9044d1c735302c5e7360ae8f8904bbf0.jpg

så här ligger ja till =P tänkte att de va länge sen ja laddade upp bilder så här kommer ett gäng smile har slipat som en gös hela helgen nu så nu börjar det allt ta sig smile

Audi R8 v10 (2011)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
4 september 2011 · 1 570 Inlägg

spännande värre smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Supra_robin
4 september 2011 · 4 663 Inlägg

ser ju riktigt bra ut big_smile

Streetstyle
28 september 2011 · 253 Inlägg

Va ett tag sedan jag uppdaterade sist... Ja har dock haft en del att göra med lite andra bilaffärer i några veckor nu så det har inte blivit så mycket gjort tyvärr =/  Försöker hitta lite lust till att börja slipa igen.. (inte favorit görat) Det är iaf inte spec långt kvar innan första lagret slipgrund ska på på hela bilen så det är bara att hålla tummarna för att lusten kommer tillbaka!!

Audi R8 v10 (2011)
RandomHero
29 september 2011 · 574 Inlägg

ös på nu bara=)

kristoffersson
29 september 2011 · 505 Inlägg

Streetstyle skrev:
Va ett tag sedan jag uppdaterade sist... Ja har dock haft en del att göra med lite andra bilaffärer i några veckor nu så det har inte blivit så mycket gjort tyvärr =/  Försöker hitta lite lust till att börja slipa igen.. (inte favorit görat) Det är iaf inte spec långt kvar innan första lagret slipgrund ska på på hela bilen så det är bara att hålla tummarna för att lusten kommer tillbaka!!

Det klara du fint som attans! Det gäller bara att ta sig dit, sen går det av sig själv smile
Dock så behöver du inte direkt stressa då Sommaren ändå är över för dom flesta!
Elmia 2012 kanske? smile

Streetstyle
29 september 2011 · 253 Inlägg

kristoffersson skrev:

Streetstyle skrev:
Va ett tag sedan jag uppdaterade sist... Ja har dock haft en del att göra med lite andra bilaffärer i några veckor nu så det har inte blivit så mycket gjort tyvärr =/  Försöker hitta lite lust till att börja slipa igen.. (inte favorit görat) Det är iaf inte spec långt kvar innan första lagret slipgrund ska på på hela bilen så det är bara att hålla tummarna för att lusten kommer tillbaka!!

Det klara du fint som attans! Det gäller bara att ta sig dit, sen går det av sig själv smile
Dock så behöver du inte direkt stressa då Sommaren ändå är över för dom flesta!
Elmia 2012 kanske? smile

jo det var de som var meningen från början men som det serut nu kommer ja nog inte hinna tills dess tyvärr... och det är tyvärr pengarna som tryter! så just nu är framtiden ganska osäker ett tag framöver

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
29 september 2011 · 505 Inlägg

Vad ska göras mer än ditt bodykit då? Ska du bygga motorn och custom inredning också?

För annars så är väl så gott som alla utgifter klara, förutom lacken då.

Streetstyle
29 september 2011 · 253 Inlägg

mjo jag håller ju på och bygger om så gott som allt på bilen... motorn sätter jag ju på annat insug på och större turbo och ja det mesta bytsut där, bara innuti motorn jag inte pular då den var uppborrad och klar när jag köpte den. inredningen skagöras om på något vis kanske bygga halv bur eller liknande plus sportstolar flockning mm mm. utsidan så har jag ap breda 20"s fälgar med däck kvar jag lär hitta på och köpa, kolfiberhuv, lack och ja div små grejer =P så det springer iväg en heldel i pengar... och ändå har jag lagt ut bramycke redan =P har en massa saker till motor och väghållning liggandes som jag ska sätta dit sen närbilen är lackad men det är ju som sagt en klen tröst när jag lär lägga ner typ lika myckepengar till smile åå andra sidan var jag ju ganska medveten om de när jag började så... men det lär iafin mer pengar på något vis vilket jalär ta en funderare på

Audi R8 v10 (2011)
fox_88
29 september 2011 · 145 Inlägg

Detta ser riktigt bra u,t kul att någon gör om en r33 lite mer än vad folk brukar göra.
Ska bli intressant att se den klar.
Lycka till

Nissan 200sx s13 "Luxury Design" (1995)
Lexus LS400 "Familjen" (1995)
kristoffersson
29 september 2011 · 505 Inlägg

Ahaa,  ja det var ju lite mer omfattande än jag trodde tongue

Då är det bara att önska dig all lycka till, kommer bli grymt när det är klart smile

Streetstyle
29 september 2011 · 253 Inlägg

fox_88 skrev:
Detta ser riktigt bra u,t kul att någon gör om en r33 lite mer än vad folk brukar göra.
Ska bli intressant att se den klar.
Lycka till

Tack ska du ha smile ja jag hariaf inte sett någon så här extremt ombyggd r33a i karossen i Sverige så ja hoppas på att bli lite ensam om det smile

Audi R8 v10 (2011)
Streetstyle
29 september 2011 · 253 Inlägg

kristoffersson skrev:
Ahaa,  ja det var ju lite mer omfattande än jag trodde tongue

Då är det bara att önska dig all lycka till, kommer bli grymt när det är klart smile

haha ja nej ja kanske har varitlite dålig på att lägga upp tillräckligt med info om bygget =P det ser utsom att jag siktar in mig på 2013 ist.. som sagt inte de lättaste att få råd med allt när man är en gammal sunkig industriare wink bra att de får ta lite extra tid också så kanske det blir riktigt bra istockså smile   Tack ska du ha!! det lär behövas wink

Audi R8 v10 (2011)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
29 september 2011 · 1 570 Inlägg

ja jag måste då säga att ja är grymt avis på dig... vill ju bygga så själv men är för feg/rädd att sabba bilen bara... så du lever min dröm även om du känner att de är sjukt tungt just nu. hoppas du finner motivation att bygga.. ska själv göra lite småsaker nu snart så ja väntar bara på kylan så man får ställa av wink

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Streetstyle
29 september 2011 · 253 Inlägg

jag ser det som att man måste förverkliga sina drömmar =P vem vet man kanske är död imorgon och då skulle jag gärna gjort allt jag velat smile så länge man har ett fast jobb och får en hyffsad lön så brukar det mesta falla på plats smile visst de är mycke pengar att ha och göra med men haha ja de är bara pengar som sagt allt löser sig!

Audi R8 v10 (2011)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
29 september 2011 · 1 570 Inlägg

jo men visst är de så.. ekonomin för min del är ok smile men ja törs som inte börja såhär sent med ett så pass stort bygge.. man vill ju nyttja bilen hela sommarn wink men som sagt.. keep on workin we like it alot!!!

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
29 september 2011 · 1 632 Inlägg

Inte långt kvar ju smile håll upp!.  Jag tappade lusten och det tog ett år innan jag slutförde mitt projekt, men det finns inge roligare än när man väl lämnat in det på lack så bara att kämpa på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang