9808
Sök

bra ljud i bilen till saab 93 -99

584 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Hejsan, jag har en saab 93 -99 som jag skulle vilja ha betydligt bättre ljud i nu..
Vad behöver man och hur ska jag gå till väga?
Får väl börja med att köpa ny stereo antar jag?

21 761 Inlägg
24 juli 2006
Vad har du för grejor i just nu och hur mycket tycker du att du vill lägga ut på diverse basdunk och steg?

584 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Ljudanläggningen är orginal just nu förutom två högtalare ja kopplat in.. jag har inte den största saab stereon.. I och med att jag bara är 18 år än så vill ja väl inte lägga ut mer än 5-6 tusen.. Men man kanske kan köpa begagnade grejer?

1 453 Inlägg
24 juli 2006
Eddie_Boy skrev:
Ljudanläggningen är orginal just nu förutom två högtalare ja kopplat in.. jag har inte den största saab stereon.. I och med att jag bara är 18 år än så vill ja väl inte lägga ut mer än 5-6 tusen.. Men man kanske kan köpa begagnade grejer?

Hehe tror du man VILL lägga ut mer pengar för att man är äldre än 18 då? wink Smakar det så kostar det...satsa på ett riktigt bra framsystem, det är halva grejen. En bra huvudenhet är också nyckeln!

Lycka till

584 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
hehe nee men om man är 45 bast så kanske man har jobbat ihop lite mer cash så man kan slänga ut en 20 lax .. tongue

584 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Och vad innebär framsystem och huvudenhet? högtalare i fram och stereo??

21 761 Inlägg
24 juli 2006
Ja, stämmer bra det.

1 631 Inlägg
29 juli 2006
Vad är det för högtalare du kopplat in (märke, storlek och plats)? Jag gissar på 6.5-tum i dörrarna.

Med en budget på 5-6 tusen så ska du INTE byta stereo. Framsystem, steg och bas i lämplig kombination är det som gäller.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
30 juli 2006
Jag sitter ungefär i samma sits. Är 18 år och håller på att bygga om det mesta i ljudväg i min SAAB9-3. Hittills har jag införskaffat mig en Kicker Comp VR 12", SONY Xplod 6,5", en CD/MP3 stereo och ska i veckan köpa slutsteg. Detta går i slutändan på 6,500:- Då har jag köpt stereon och basen bättre begagnade (basen använd en månad och stereon ett halvår). Så långt tycker jag det räcker. Ska byta ut diskanter och bakhögtalare när tid och pengar finns wink. Lite småtips bara, hoppas du blev lite klokare smile

// Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Sök