6491
Sök

Byte utav turbo i audi A4 1,8T

1 813 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
tjena någon som vet vart man kan ha för turbo i min audi a4 97a ?? tänkt KKK k24 från audi s2an lr något såndan ? utan att bygga om förmkt ?? vill ha lite mer effekt i bilen.. den e chipad steg 3 ca 222hk nu men lite större turbo hade varit lite roligt smile men om det funkar ??

mvh padde

Åk före du så väntar jag på dig där..!

105 Inlägg
22 februari 2011
Det kan funka men då behöver du Mapp med, ca; 10 000kr bara för det.

dj_padde skrev:
tjena någon som vet vart man kan ha för turbo i min audi a4 97a ?? tänkt KKK k24 från audi s2an lr något såndan ? utan att bygga om förmkt ?? vill ha lite mer effekt i bilen.. den e chipad steg 3 ca 222hk nu men lite större turbo hade varit lite roligt smile men om det funkar ??

mvh padde

1 813 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
jo men det kan det ju vara värt så byter man spridarna innan map oxå juh smile vad för spridare tror du man ska trycka dit smile pumpen e redan bytt te någon annan som heter något med 0 bla bla tongue haha kan inte siffrona i huvudet smile men e någon sån som pumpar bensin som fan tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!

105 Inlägg
22 februari 2011
Vet faktist inte vad man ska använda för spridare, är inte så innsatt i Audi på  vad man använder
för trimgrejer..

dj_padde skrev:
jo men det kan det ju vara värt så byter man spridarna innan map oxå juh smile vad för spridare tror du man ska trycka dit smile pumpen e redan bytt te någon annan som heter något med 0 bla bla tongue haha kan inte siffrona i huvudet smile men e någon sån som pumpar bensin som fan tongue

.

296 Inlägg
22 februari 2011
vill du ha lite mer effekt:

kkk04 från en gammal audi rs4 står pall för runt 250hk vill du ha ut mer är en k24 ett bra alternativ, det är väl rekommenderat att byta spridare pump och intercooler också. du åker också på en mappning såklart smile

kolla in denna sida för lite ögon godis wink

http://www.goapr.com/products/?vehicle=A4_B5

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

KHRacing
22 februari 2011
SilverDevil skrev:
Det kan funka men då behöver du Mapp med, ca; 10 000kr bara för det.

mS + mappning av nån kunnig polare.. = 3-4000kr totalt

Sök