bamw skrev:
Köpte bilen i munchen.
Åkte ner med flyg. Bodde på något enkelt vandrarhem.
Jag tog taxi : )
Betalade allt i kontant faktiskt, inga större problem. (Har hört från innan att tyskarna inte vill köra med bankkort och kredit osv) så det var nog därför.
Ja det gjorde jag.
Dock hade jag lite mer pengar med mig än jag behövde för säkerhetsskull, man vet aldrig vad man råkar på.
Kontaktade säljaren både via mejl några gånger och telefon (eftersom att jag ville prata med en "riktig") person och inte någon som bara skriver massa crap i mail.
Nej det var inte alls svårt/krångligt.
Japp, fick ner priset några hundra euros
Jag betalade endast för de röd kantade skyltarna, inget annat för besväret ne.
Det var faktiskt jag som ställde till med besvär för dom, efter alla frågor och funderingar man hade

Ska försöka svara på alla andra som skrivit här i tråden fram mot kvällen.
Tack för svar

Vilket flygbolag åkte du med? (hemsida?)
Vad kostade dem rödkantade skyltarna?
Anledningen att jag frågar angående betalning, är att jag helst åker med kontanta pengar så man slipper bank krångel. Dock så vill man ju inte få nobben nere i Tyskland om dom inte vill ta 20k euro cash

Funderar nämligen på att kanske hämta en bil efter sommaren.

Edit: angående moms pratet, så gäller följande för Tyskland:
19% moms som inte kan dras av, av en privat person (även om man kan så är det ren idioti då momsen i Sverige ligger på 25%)
Dvs du betalar Tysk moms, inte svensk!!
(Undantag om bilen är nyare än 6 månader och 600mil då betalar du svensk moms på 25%, men får tillbaka den tyska på 19% istället)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD … geNumber=2 Här är en bil som man kan dra av den 19% momsen på, men du får betala den i Sverige, då bilen är ny.
Dvs slutgiltiga priset för den bmw'n ligger på 50.271 euro med momsen betald i sverige på 25%
I Tyskland så kostade bilen "endast" 47.858 euro inklusive Tysk moms på 19%
Netto priset för bilen är 40.217 euro