1967
Sök

Viggen vs T5R

3 Inlägg
3 maj 2005
Viggen är läcker! En klassiker. Volvo är... ja vad ska man säga? Inte snygg i alla fall. Rosten kommer ju äta upp Volvon långt innan Viggen ens behöver byta olja.
Senast redigerat av Roger (23 maj 2005)

607 Inlägg
3 maj 2005
Saaben är snyggare men Volvon så mycke bättre(fast tråkig), volvo är bättre än Saab när de gäller de mesta förutom lastbilar. Då är Scania hästlängder bättre... v8 power

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Moderator+
1 081 Inlägg
3 maj 2005
Ckosworth skrev:
Saaben är snyggare men Volvon så mycke bättre(fast tråkig), volvo är bättre än Saab när de gäller de mesta förutom lastbilar. Då är Scania hästlängder bättre... v8 power

Sådana här inlägg tycker är så roliga, vilka är alla punkter som Volvo är så mycket bättre på?

Vill inte starta Volvo vs Saab diskussion, som jag skrev tidigare tycker jag båda bygger bra bilar. Men ett inlägg som ditt får du gärna utveckla lite.

Mvh

Vem jag?

153 Inlägg
3 maj 2005
Skulle aldrig köpa någon av dom. Aldrig att jag skulle köpa en volvo eller saab över huvudtaget. Ingen av dom är speciellt vacker och ingen av dom har märkvärdig prestanda. De jobbigaste är att man får se ut som vilken svensson som helst ute på vägarna.

Tyska bilar ska det va

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

14 Inlägg
3 maj 2005
T5R helt klart

SAAB = Svenskt Arbete Av Blinda

95 Inlägg
3 maj 2005
Inte direkt en svår fråga, 15 år gammal konstruktion av bil vs. hälften = SAAB 9-3 Viggen vinner Plätt-Lätt smile

57 Inlägg
3 maj 2005
kan sätta en femma på viggen kör ifrån t5rn smile en orginal 9000 aero har ju inga problem och hänga av en t5r har polare som provat!smile så varför skulle inte då viggen hänga på? hehe

mvh//joel

hoppas på 500hk!ää det var i saaben nu hoppas vi på 700hk i supran!! =)

56 Inlägg
3 maj 2005
Personligen hade jag tagit volvon t5r har 240hp orginal å håller bättre än SAAB om man går på kvaliten, å skall du trimma bilen så är 850 mer trimm vänlig å 5ans motor går ju inte å slå när det gäller motorljud!! smile)

607 Inlägg
4 maj 2005
Redbull skrev:
Ckosworth skrev:

Sådana här inlägg tycker är så roliga, vilka är alla punkter som Volvo är så mycket bättre på?

Vill inte starta Volvo vs Saab diskussion, som jag skrev tidigare tycker jag båda bygger bra bilar. Men ett inlägg som ditt får du gärna utveckla lite.

Mvh

Åka, köra och att äga

Av mina erfarenheter har saab mest problem med lådan, skrapar och har sig. Men jag är anti saab så jag är inte speciellt objektiv heller men de betyder inte att jag tycker mycke bättre om volvo. Men tycker bara de är bättre kvalite på volvo helt enkelt...

Where´s the any key?

19 Inlägg
4 maj 2005
lätt val när man är saab nörd som jag.......VIGGEN!!!!!!!;P
Senast redigerat av jonte racing (4 maj 2005)

V8-pullver!
60 Inlägg
4 maj 2005
Ojoj, den stora kampen, VOLVO eller SAAB?smile Skälv föredrar jag Volvo, Saab går inte o meka med. Bara massa egna lösningar som bara krånglar till det som synd e=/

Live hard, Die young.

86 Inlägg
4 maj 2005
Snabbare skrev:
Skulle aldrig köpa någon av dom. Aldrig att jag skulle köpa en volvo eller saab över huvudtaget. Ingen av dom är speciellt vacker och ingen av dom har märkvärdig prestanda. De jobbigaste är att man får se ut som vilken svensson som helst ute på vägarna.

Tyska bilar ska det va

Ställ upp din bil  så ska vi se hur många som vrider nacken av sig för att se den ????

säger bara en sak !!!!

har man inte ägt båda bilarna så vet man mycket lite om detta val.

"PS:" att sminka en gris är som att _ _ _ _ _   Volvo

undrar hur de fick fram det ??

86 Inlägg
4 maj 2005
allt tjat om att saab har dåliga lådor.. säger så här!!

Använd kopplingen växla som folk så håller det. Vem som kan ju få en låda att rasa...

WoX

V12 power
21 Inlägg
4 maj 2005
Som volvo älskare väljer jag givetvis 850 före en gubbig saab=)
Motorljudet säger allt! finns ju inget bättre ljud än volvos femmor (bortsätt från större V8:or m,m)
Volvon håller i det hela mycket bättre, sedan finns det mycket plats för passagerare så de är bra!

sedan om man kollar på andrahandsvärdet så kommer volvon att hålla sig i pris mycket längre än saaben!

Kommer även att gå å gå i alla väder!

KÖP VOLVON! DU KOMMER ÅNGRA DIG OM ETT TAG ANNARS! tro mig

// Thomas

607 Inlägg
4 maj 2005
WoX skrev:
allt tjat om att saab har dåliga lådor.. säger så här!!

Använd kopplingen växla som folk så håller det. Vem som kan ju få en låda att rasa...

WoX

Konstigt att samma förare kan köra slut på saab lådan men inte på en sierra 2.9, golf vr6, audi eller bmw mm och då är ändå saaben 5 år nyare och lite färre mil på mätaren

Where´s the any key?

V12 power
21 Inlägg
4 maj 2005
Varför kan man bara inte låta sanningen komma fram å erkänna att saabs växellådor är dåliga?
Det är ju sant! saabs lådor är dåliga! specielt om man trimmar en saab, då behövs inte mycke för att dem går i bitar!

(pratar av erfarenhet)

//Thomas

607 Inlägg
4 maj 2005
SÅ SANT SOM DE ÄR SAGT

smedman skrev:
Varför kan man bara inte låta sanningen komma fram å erkänna att saabs växellådor är dåliga?
Det är ju sant! saabs lådor är dåliga! specielt om man trimmar en saab, då behövs inte mycke för att dem går i bitar!

(pratar av erfarenhet)

//Thomas

Where´s the any key?

20 Inlägg
4 maj 2005
Ckosworth skrev:
SÅ SANT SOM DE ÄR SAGT

smedman skrev:

(pratar av erfarenhet)

//Thomas

Håller med dem inläggen!
även om man kör som folk och kopplar å allt det där så kommer inte saab lådan att hålla utan att man behöver göra en renovering på den!

Det är sämre kvalité på saabs växellådor! det har det alltid varit!
vet inte hur det är med nya 9-3 och 9-5 or men gissar på att det är samma där!
Köp volvo! ingen kvantitet där heller! håller du efter en volvo går den även om du inte vill att den ska gå något mer! håller i ur å skur

305 Inlägg
5 maj 2005
Det är ju en riktigt gammal sjuka att saab haft /har dåliga manuella lådor  kom redan på 99:an livde kvar i 900 och 9000 och nyare .  vet folk som har problem med saab lådor sen gammalt . Automatarna har klarat sig bättre och de nya automatarna ska va jättefina . pga saab gör dom inte .
Men saab och volvo debatt med Kvalitet  hmm det har aldrig något utav märkena framstått som nån gång någonsin .  kanske nått bättre på senare år

Volvo skrammlar ständigt  saab inte långt efter  på äldre bilar .  nya har problem de med men skrammlar mindre .
JO volvos 5 cyl/motor har fått guld betyg .  något den inte fick när de första hamna i 850  och drack massa olja pga dåliga ytor på cylinderloppen . men men det har blivit bättre . smile

Undrar var hamna saabs Variabla kompressions motor ?  gm tog ju över strax efter det . hmmm

Såg föresten en ny 95 kombi med nya fronten tungt maskerad idag på väg till jobbet  ,vetefan om det blir snyggt .

Sorry gick offtopic smile

inkompetent
95 Inlägg
5 maj 2005
den ena är skit dålig och den andra är bra! så har de låtit nästan i alla inlägg. jag måste säga att jag tycker lite synd om grabben som började tråden för han är nog dubbelt så förrvirad nu än va han va innan...

Sök