4032
Sök

brygga ihop 4 kanaler till 1?

Aero-fanatiker
40 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
hade tänkt köpa en baslåda med dubbla 10:or av en kompis men upptäckte att den bara hade en ingång att sätta högtalarkablarna i så att säga.. jag antar att signalen delas upp till båda abasarna inuti lådan lr nåt..

har ett fyrkanaligt steg som jag tänkte koppla lådan till och undrara då hur jag ska koppla för att få ut all effekt ur steget.. jag vet hur ja ska bryggkoppla ihop 2 kanaler men ej hur jag gör om jag ska brygga ihop alla 4 och om det överhuvudtaget går?? nån som vet hur jag ska koppla på bästa sätt för att få ur alla kraft ur steget??
Senast redigerat av terje (25 juli 2006)

Live fast, die young!

96 Inlägg
25 juli 2006
det funkar inte att få 1 kanal från ett 4-kanals steg. brygga 2 kanaler till lådan och använd dom andra 2 till framsystemet...

Aero-fanatiker
40 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
har redan ett annat steg till framsystemet och vill ju ha mer kraft till basen så det har jag ingen lust med.. men så det enda jag kan göra är egentligen att skaffa ett annat steg eller baslåda då om jag vill ha mer kraft till basen så att säga eller?

annars borde det väl funka att öppna upp lådan och koppla om så att basarna inte är ihopkopplade utan kopplas separat till steget?

Live fast, die young!

Bmw!
101 Inlägg
25 juli 2006
terje skrev:
annars borde det väl funka att öppna upp lådan och koppla om så att basarna inte är ihopkopplade utan kopplas separat till steget?

Låter som det bästa alternativet för dig! Att köra ena basen bryggad på kanal 1 och 2, och den andra basen bryggad på kanal 3 och 4. Håller själv på med precis detta. smile

Mvh
Johan

Sök