Får skrotbilskampanje hämta bilar hur dom vill?

enberg_187 Snabb =)
25 juli 2006 · 247 Inlägg

Undrar om skrotbilskampanjen får hämta bilar hur dom vill? För jag hadde vart i garaget idag och hållt på städa upp inne i det sen for jag och hämta tjejen från jobbet och när jag kommer till baka ser jag en lastbil som trycker ihop min reservdels merca. Jag åkte dit direkt och fråga vad dom hade för rätt att hämta min bil som stod på min motorvärmar plats, dom svarade att komunen hade gett order att dom skulle hämta den. Den var ju trots allt min och dom har ju aldrig stoppat ngn orange lapp på bilen inte kontakt mig på ngt vis. Och sen hade jag 2helt nya däck baktill på den för att den inte skulle ligga på marken och när jag frågar vars dom var så sa dom vi har tryckt kniv i dom och sen slängt in dom i bilen och tryckt ihop den. Sen när jag kom in tog jag och ringde komunen men då var gubben på semester så jag undra vet nån hur reglerna är och så? Vad tycker ni jag ska göra?


/mvh markus

Just real power no turbo shit =)
Martin 9-3 Fisketokig
25 juli 2006 · 2 997 Inlägg

enberg_187 skrev:
Undrar om skrotbilskampanjen får hämta bilar hur dom vill? För jag hadde vart i garaget idag och hållt på städa upp inne i det sen for jag och hämta tjejen från jobbet och när jag kommer till baka ser jag en lastbil som trycker ihop min reservdels merca. Jag åkte dit direkt och fråga vad dom hade för rätt att hämta min bil som stod på min motorvärmar plats, dom svarade att komunen hade gett order att dom skulle hämta den. Den var ju trots allt min och dom har ju aldrig stoppat ngn orange lapp på bilen inte kontakt mig på ngt vis. Och sen hade jag 2helt nya däck baktill på den för att den inte skulle ligga på marken och när jag frågar vars dom var så sa dom vi har tryckt kniv i dom och sen slängt in dom i bilen och tryckt ihop den. Sen när jag kom in tog jag och ringde komunen men då var gubben på semester så jag undra vet nån hur reglerna är och så? Vad tycker ni jag ska göra?


/mvh markus

Bara att räkna ut vad grejorna var värda och skicka faktura.

Bedrövligt gjort.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
enberg_187 Snabb =)
25 juli 2006 · 247 Inlägg

Det var ju inte allt för mkt kvar av värde i den men ändå och sen har jag fått ett par fälgar av en kompis bara han fick pappren och ram/chassi nummer från den när jag hade tagit allt jag skulle ha från den.

Ska prata med gubben på måndag på komunen och om han är besvärlig så hotar jag med att gå till tidningen för inte vill dom ha massa dåligt i tidningen om hur dom utför saker.

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)
StiFf Wankel
25 juli 2006 · 1 080 Inlägg

fy fan vilken jävla stil...jag hade lackat som fan!

MDS Västerås
NightCruiser
25 juli 2006 · 1 163 Inlägg

Jag hade blivit bra förbannad över en sån sak!
Dom har la inte ens rätt att rensa upp privat mark, i alla fall inte utan förvarning och efter brev där man per person i fråga att röja undan?

Säg gärna till om resultatet, detta vill jag följa!

Mvh

Germax
25 juli 2006 · 12 086 Inlägg

De har rätt att göra så, men de måste förvarna först med varning om egen bortforsling.. Har de inte gjort de är de ju fel, sen vad de hävdar att de gjort o inte gjort vet jag inte hur man ska bevisa.

Phaetoon
25 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Tror att dom behöver markägarens tillstånd, eller att dom har varnat ägaren av bilen med bortforsling.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
ventohuan Fartdåre!
25 juli 2006 · 592 Inlägg

Kommunen borde ju inte bara få hämta en bil utan o prata med dig först. Ja hade gått hårt på kommun gubben på måndag. För så borde de fan inte få gå till.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
brelasten
25 juli 2006 · 274 Inlägg

jobbigt..kolla upp vem de e som har gett orden om att bilen ska skrotas o sök upp honom hemma.. wink

fyllo
Gladen
25 juli 2006 · 311 Inlägg

ventohuan skrev:
Kommunen borde ju inte bara få hämta en bil utan o prata med dig först. Ja hade gått hårt på kommun gubben på måndag. För så borde de fan inte få gå till.

Håller helt med ! :@

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
Youngblood Billackerare
26 juli 2006 · 737 Inlägg

Det viktigaste av allt är väl vem det är som ÄGER bilen. Om du äger den och dem kommer och ska skyffla undan den utan din tillåtelse/vetskap så borde det väl vara bilstöld. Alt. grov skadegörelse ifall dem skrotar bilen.. wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Ony Starmate
26 juli 2006 · 41 Inlägg

En kompis var med om samma sak, när han kom hem en dag hade dom varit in på deras gård och tagit 2 bilar! båda bilarna var skrot MEN stod inne på deras gård!
kompisen ringde dit direkt och fick ersättning

Mvh Fredrik

BMW 325i (1994)
good_year
26 juli 2006 · 755 Inlägg

dom har inte varit hemma hos mig i allafall tror det står 6 eller 7 bilar som är helt sönder körda finns nog inte en rak kant värre än folkrace bilar

BERNI
26 juli 2006 · 252 Inlägg

hoppas att det är ok ifall jag lånar tråden lite,
Om en bil har stått på en 48 timmars parkering sen i höstas, senaste betalda parkering är från november. ( den har fått en gul lapp påklistrad, men det var i mars), någon har skrapat skattemärket och bilen är avställd.
Men bilen är för övrigt i hyffsat skick och ser inte ut att vara en skrotbil.
Räknar kommunen den som skrotbil då? .
Vad gör kommunen när de forslar iväg bilen?
Skrotar dom den då? Eller kontaktar dom ägaren och ber honom "lösa ut" den?

Senast redigerat av BERNI (26 juli 2006)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Peranton
26 juli 2006 · 116 Inlägg

Snacka först med gubben på måndag.. sen anmäler du dom för bilstöld.. de skulle jag göra direkt..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
enberg_187 Snabb =)
26 juli 2006 · 247 Inlägg

den åker på skroten om det sitter en orange/gul lapp på den men det kan dröja innan dom hämtar den, för det är så det ska gå till man ska först bli förvarnad om att den är ivägen eller förstör. var och läste lite i regel boken och där står att dom måste kontakt ägaren först och jag tror att dom här som hämta bilarna var slarviga först för dom har inte kollat om det satt ngn orange lapp på den eller så men sen när jag hade varit och pratat med dom så tog dom bara dom skrotbilar som hade orange lapp men ska prata med dom på komunen på måndag å jag ska ersättning för annars går jag till tidningen.

tack för alla svar

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)
Karl_Kravall Golfare
26 juli 2006 · 164 Inlägg

Jävla stil!
ja hade nog gått åt dom ännu värre om ja sett nån göra så med min bil!
kräv ersättning å gå till tidningen ändå, tongue


Glöm inte att kräva för sveda å värk wink

Skinkorre
26 juli 2006 · 35 Inlägg

Fy fan... hade blivigt flytosig på dem jag hade krävt ersättning och gått till tidningen direkt sen hade jag tagit 2 av komunens bilar och skrotat de med ;)

Phaetoon
26 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Tänkte på en sak. Är du helt säker på att det verkligen var skrotbilskampanjen som kom och tog bilen och inte ett gäng biltjuvar?

Jag undrar vad som händer om man har en skrotbil på sina marker som tillhör någon annan. Kan man kräva ägaren av skrotbilen på ersättning?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
JEBES
26 juli 2006 · 31 Inlägg

Jag hade polisanmällt det samma dag direkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang