Vita fläckar efter toning

Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

Tjena, använder biltemas återanvändbara toning, efter jag tonat är det skit bra men sen efter bilen stått i garaget i ca 18 timmar med kupevärmare får jag detta resultat, Dock är det mest på denna sida än den andra

kolla min 745a i min profil där finns bilder

Senast redigerat av Bompeman (3 mars 2011)

Rock-Star
3 mars 2011 · 2 982 Inlägg

tror att det är skit/damm/fett från fingrarna som du fått dit.
har jobbat med den återanvändbara förut innan ja skaffade riktig toning till framrutorna.
ska inte bli några vita "märken" eller ngt sånt överhuvudtaget...

jocke_gronberg
3 mars 2011 · 4 586 Inlägg

ser ut som filmen har släppt och det har kommit in luft imellan.

Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

Kan mycket väl bara damm eller skit, för andra sidan blev rätt bra , men nu är det också stora fläckar på toning , blir galen på skiten

jocke_gronberg
3 mars 2011 · 4 586 Inlägg

Bompeman skrev:
Kan mycket väl bara damm eller skit, för andra sidan blev rätt bra , men nu är det också stora fläckar på toning , blir galen på skiten

köp en vanlig solfilm som du inte kan ta bort. Gjorde du rent med t-röd innan montering ?

Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Bompeman skrev:
Kan mycket väl bara damm eller skit, för andra sidan blev rätt bra , men nu är det också stora fläckar på toning , blir galen på skiten

köp en vanlig solfilm som du inte kan ta bort. Gjorde du rent med t-röd innan montering ?

Nae spray på diskmedel/vatten och torka rent, kanske det och att det var skit/damm på toning för att det blev så här ?

jocke_gronberg
3 mars 2011 · 4 586 Inlägg

Bompeman skrev:

jocke_gronberg skrev:

Bompeman skrev:
Kan mycket väl bara damm eller skit, för andra sidan blev rätt bra , men nu är det också stora fläckar på toning , blir galen på skiten

köp en vanlig solfilm som du inte kan ta bort. Gjorde du rent med t-röd innan montering ?

Nae spray på diskmedel/vatten och torka rent, kanske det och att det var skit/damm på toning för att det blev så här ?

Kan mycket väl vara. Det enda rätta är t-röd den tar bort allt. diskmedel kan lämna en fet yta

Senast redigerat av jocke_gronberg (3 mars 2011)

Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Bompeman skrev:

jocke_gronberg skrev:

köp en vanlig solfilm som du inte kan ta bort. Gjorde du rent med t-röd innan montering ?

Nae spray på diskmedel/vatten och torka rent, kanske det och att det var skit/damm på toning för att det blev så här ?

Kan mycket väl vara. Det enda rätta är t-röd den tar bort allt. diskmedel kan lämna en fet yta

Då är det bara att riva bort toning och torka rent på t-röd och spola av toning så man får bort allt damm, jag använde diskmedel/vatten när jag tonade, är det bra eller ska man använda något annat ?

oPec
3 mars 2011 · 62 Inlägg

diskmedel går utmärkt smile men lagom mkt..

vwakuten.se
Volkswagen Karmann Ghia "sportbilen" (1966)
Volkswagen Golf Rallye G60 "golfrallye.com" (1989)
Volkswagen Golf Country "jeepen" (1991)
Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

oPec skrev:
diskmedel går utmärkt smile men lagom mkt..

brukar köra med ett par droppar i smile

SaTN Köp
3 mars 2011 · 106 Inlägg

oPec skrev:
diskmedel går utmärkt smile men lagom mkt..

Sluta ljug nu!

Nejdå, klart det går med diskmedel. Gammal beprøvad løsning.
Och T-rød ær inte ett måste.

Dock så har jag aldrig lyckats med biltemas film. Køp proffs film hos någon glasfirma.

Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Audi S2 "720whp" (1991)
Dieselhoran
3 mars 2011 · 32 Inlägg

Bompeman skrev:
Tjena, använder biltemas återanvändbara toning, efter jag tonat är det skit bra men sen efter bilen stått i garaget i ca 18 timmar med kupevärmare får jag detta resultat, Dock är det mest på denna sida än den andra

kolla min 745a i min profil där finns bilder

Satan va jävla trådar du gör.. lär dig ngt ist wink höhö

Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

Dieselhoran skrev:

Bompeman skrev:
Tjena, använder biltemas återanvändbara toning, efter jag tonat är det skit bra men sen efter bilen stått i garaget i ca 18 timmar med kupevärmare får jag detta resultat, Dock är det mest på denna sida än den andra

kolla min 745a i min profil där finns bilder

Satan va jävla trådar du gör.. lär dig ngt ist wink höhö

Äh jobbigt, bättre att fråga här då får man svar direkt;)

oPec
3 mars 2011 · 62 Inlägg

SaTN skrev:

oPec skrev:
diskmedel går utmärkt smile men lagom mkt..

Sluta ljug nu!

Nejdå, klart det går med diskmedel. Gammal beprøvad løsning.
Och T-rød ær inte ett måste.

Dock så har jag aldrig lyckats med biltemas film. Køp proffs film hos någon glasfirma.

Indeed biltemas film är billig och svår att lyckas med.

T-röd är bara för att få bort fett som små klåfingriga händer kladdat dit.
Vanlig fönsterputs funkar lika bra.. Thinner är också okej..
Det ska vara rent. dam eller dåligt lim dålig film bidrar till dåligt resultat.

--------------->Som Andreas (SaTn) sa köp proffsfilm nästa gång.. big_smile <----------------

vwakuten.se
Volkswagen Golf Rallye G60 "golfrallye.com" (1989)
Volkswagen Golf Country "jeepen" (1991)
Volkswagen Karmann Ghia "sportbilen" (1966)
Dieselhoran
3 mars 2011 · 32 Inlägg

ah eller så gör du nånting så du lär dig ist wink

Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

Dieselhoran skrev:
ah eller så gör du nånting så du lär dig ist wink

Man lär sig av sina misstag eller ? , Bil härket är tonat nu och det gick bra denna gång;), såld iväg taxin med såg ja

Bojjann
3 mars 2011 · 474 Inlägg

Du vet väl att du måste trycka bra hårt med biltema toning? Eftersom att den är så tjock och mjuk måste man trycka ganska hårt för att få bort all luft, när du drar med skrapan:)

BMW E34 540 (1994)
Bompeman
3 mars 2011 · 679 Inlägg

Bojjann skrev:
Du vet väl att du måste trycka bra hårt med biltema toning? Eftersom att den är så tjock och mjuk måste man trycka ganska hårt för att få bort all luft, när du drar med skrapan:)

drog ganska hårt nu när jag tonade, resultatet blev bra nu:)

Bojjann
3 mars 2011 · 474 Inlägg

okej, för om man inte trycker hårt så blr de ju som de blir wink

BMW E34 540 (1994)
Pendulum
4 mars 2011 · 1 298 Inlägg

Har provat det återanvändningsbara jag med och den är väldigt tjock och lite svårjobbad men det fungerar. Biltemas andra "vanliga" toning har jag på min 740 och jag blev skitnöjd med resultatet. Men när jag kom ut till bilen i garaget dagen efter hade det bildats små kanaler nerifrån och upp med luft om ni förstår vad jag menar. Gjorde om det och fick samma resultat fast mycket bättre. Tror nog att det blir bättre med proffsfilm. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang