2772
Sök

Får ej spotify att funka från iphonen till Stereon?

198 Inlägg
7 mars 2011
Jimpstyle skrev:
har nu fått det att funka:) visar i videon hur jag gjorde!

Snyggt!

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

930 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Bupar upp min gamla tråd här, har nu fått andra problem, stereon sitter nu i v70n och har funkat utmärkt ända fram tills jag uppdaterade iphonen till ios 5 då när jag kopplar in telefonen till stereon så startar ipoden i phonen och spelar musik, precis som i min tidigare video, men när jag pausar musiken där för att sedan spela från spotify så trycker jag på play i spotify då kommer felmedelandet error 01 upp.
Har testat att ta ur telefonen och kopplat in igen men då kommer felmedelandet upp direkt när jag kopplar in telefonen, alltså det går inte ens spela musik via ipoden. Så jag måste stänga av och starta bilen igen för att det ska funka! Någon som vart med om liknande?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 november 2011
Jimpstyle skrev:
Bupar upp min gamla tråd här, har nu fått andra problem, stereon sitter nu i v70n och har funkat utmärkt ända fram tills jag uppdaterade iphonen till ios 5 då när jag kopplar in telefonen till stereon så startar ipoden i phonen och spelar musik, precis som i min tidigare video, men när jag pausar musiken där för att sedan spela från spotify så trycker jag på play i spotify då kommer felmedelandet error 01 upp.
Har testat att ta ur telefonen och kopplat in igen men då kommer felmedelandet upp direkt när jag kopplar in telefonen, alltså det går inte ens spela musik via ipoden. Så jag måste stänga av och starta bilen igen för att det ska funka! Någon som vart med om liknande?

Har samma problem med min 9887R och Iphone 4s. fast ibland kan jag spela upp det som ligger i ipod delen på telefonen, trycker jag sen pause och startar spotify så kommer det välkända Error01 upp.

Kopplar jag sen in min Ipod classic 80gb funkar det perfekt igen med den.

Lagom störigt då jag köpte en Iphone för jag inte kunde köra nån annan lur ihop med 9887R som jag inte ville byta ut för jag gillar den.....

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 november 2011
Blev så för mig också ibland, men innan jag uppdaterade till iOS5.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 november 2011
Ok skumt, testade igen ikväll men denna gång hade jag bara spotify uppe på luren men pausad, satte i kontakten, då funkade allt som det skulle, låten på spotify började spela och det kom tillomed upp låttitel osv i displayen på stereon?

Team-leader för Team1

930 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Ok skumt, testade igen ikväll men denna gång hade jag bara spotify uppe på luren men pausad, satte i kontakten, då funkade allt som det skulle, låten på spotify började spela och det kom tillomed upp låttitel osv i displayen på stereon?

ska testa detta imorgon:)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
21 november 2011
12VoltSverige skrev:
Jimpstyle skrev:
har nu fått det att funka:) visar i videon hur jag gjorde!

Snyggt!

Fick ta o filma jag med ikväll då jag inte riktigt blir klok på vilket sätt som är korrekt med
Iphone 4S och Alpine 9887R.

På filmen så har jag först CD-skiva på, trycker i ipodkontakten och låser upp telefonen.

Ändrar till Ipod på Alpinen, då börjar spotify spela direkt och låttitel osv står i displayen, samt att man pausar genom pause på Alpinen

Pausar jag på telefonen och trycker start igen, eller byter låt via spelaren står det Error01

Att spelaren inte laddar telefonen är väl en smäll man får ta då den inte är så up to date jämfört med andra modeller, men den låter så gott och har dem funktioner jag vill ha så då vill jag inte gärna byta den om det nu funkar såhär.

Team-leader för Team1

930 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Men har du spotify igång redan när du kopplar i telefonen då eller? för för mig så kan jag koppla i telefonen och så byter jag till ipod och så hoppar den musiken igång, sen pausar jag det och startar spotify eller om det är igång innan jag byter till ipod, men så fort jag trycker på play kommer error 01 upp:(

Gladen Audio
2 388 Inlägg
21 november 2011
Jimpstyle skrev:
Men har du spotify igång redan när du kopplar i telefonen då eller? för för mig så kan jag koppla i telefonen och så byter jag till ipod och så hoppar den musiken igång, sen pausar jag det och startar spotify eller om det är igång innan jag byter till ipod, men så fort jag trycker på play kommer error 01 upp:(

Som det visas på filmen så är inget igång på telefonen utan det startade när ja tryckte på Ipod på cdn.
Gör jag likadant i morron kanske det står error01, det återstår o se.

Team-leader för Team1

76 Inlägg
28 december 2011
Installerade min 9887R och använder "ipod-kabeln" och har läst hela tråden nu men inte f*n vart jag nå klokare... Exakt samma problem som du har Frippe.  Får se vad morgondagen har att erbjuda!
En Alpine KCE-236B AUX kabel hade ju vart jäkligt smidig känner ja! -.-

930 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
Zimon_Wisjo skrev:
Installerade min 9887R och använder "ipod-kabeln" och har läst hela tråden nu men inte f*n vart jag nå klokare... Exakt samma problem som du har Frippe.  Får se vad morgondagen har att erbjuda!

vad har du för ios version på apple enheten?

Smålänning
7 887 Inlägg
29 december 2011
Min Clarion med Ipod-stöd tillverkades innan Iphone fanns alls, och den funkar konstigt nog med 4:an, men inte 3:an... Står bara 00 i displayen men det går att köra spotify via USB.
Dock har jag ingen Iphone, utan va en polare som provade smile

Men jag föredrar 3,5 mm plugg, alltid kompatibelt och funkar perfekt.

Tycker Iphone bara verkar fungera bra ihop med apples egna prylar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

930 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
jo tyvärr sätter ju sig apple lite på tvären med det mesta! men som du sa med 3,5 mm funkar prima!

Det använder jag nu istället för den anpassade alpine kabeln till ipod, visserligen är denna också anpassad då det är en speciell kontakt, men det funkar prima! Dock lite jobbigt att ha kabeln hängandes ner från överdelen av telefonen istället för under!

267 Inlägg
29 december 2011
om du har usb ingång i din bilstereo?  ta den vanliga kabeln som du har till laddaren, bara ta bort stickkontakten o trycka i,

det funkar för mig iaf

rostskyddsmålare

930 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
germ424 skrev:
om du har usb ingång i din bilstereo?  ta den vanliga kabeln som du har till laddaren, bara ta bort stickkontakten o trycka i,

det funkar för mig iaf

Det funkar inte för mig iomed att stereon har ipod styrning så hittar den av någon anledning inte iphonen när man kopplar den till usbn

Gladen Audio
2 388 Inlägg
29 december 2011
Jag löste mitt problem såhär: Sälj en Alpine 9887R köp en Pioneer 9300SD och ha hälften av pengarna kvar från Alpineförsäljningen.
Nu har jag USB, 3,5mm och SD-ingång o allt funkar bra med min 4S men det låter inte lika bra som Alpinen sad

Team-leader för Team1

76 Inlägg
30 december 2011
Jimpstyle skrev:
Zimon_Wisjo skrev:

vad har du för ios version på apple enheten?

Jag har ios5. Får väl lägga lite pengar på att köpa 3,5mm kabeln istället. Nu är ja less på musiken på min ipod!

Sök