Hjälp med ljudbygge i Volvo 850!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 mars 2011 · 8 744 Inlägg

M_icke_ skrev:

ChriZtoffer skrev:
Aha det är det som är skillnanden alltså, trodde menyerna var dom samma i 5047/6047. Men BT60 är ju faktist billigare än 6047 nu...

Ang. den där Hollywood baslådan så nej det är inget okänt märke, men jag hade då inte ställt en färdig portad låda bak i skuffen på en sedan, satsa på slutet eller lös bas som du bygger egen låda till istället.

DLS C5A är ett kit, men för bara några kronor till så får du ett DLS UR5i kit istället, betydligt bättre komponenter i det men kräver dock mer av montören och steget för att verkligen komma till sin rätt.

Var då? tongue
Enligt prisjakt ligger 6047 som billigast på 1549kr och BT60 för 1939kr wink

Fast det är ju på Pixmania, har inte hört så mycket positivt om den sidan. wink På Ljudstudion t.ex. så är BT60 billigare än 6047. Annars verkar dom ligga ganska så lika i pris, BT60 nån krona dyrare på dom flesta ställena.

Sandegren skrev:

ChriZtoffer skrev:
Aha det är det som är skillnanden alltså, trodde menyerna var dom samma i 5047/6047. Men BT60 är ju faktist billigare än 6047 nu...

Ang. den där Hollywood baslådan så nej det är inget okänt märke, men jag hade då inte ställt en färdig portad låda bak i skuffen på en sedan, satsa på slutet eller lös bas som du bygger egen låda till istället.

DLS C5A är ett kit, men för bara några kronor till så får du ett DLS UR5i kit istället, betydligt bättre komponenter i det men kräver dock mer av montören och steget för att verkligen komma till sin rätt.

Okej, så det blir alltså inte bra att köpa en färdig låda och sedan skärmar av den? ang. huvudenhet har jag nog bestämt mig. Frågar är bara vart jag beställer, vill helst beställa så mycket som möjligt från samma ställe då det är bekvämare smile Hur är det med framsystemen jag har nämt tidigare?
Det känns nästan enklare att ni bara säger: köp de här framsystemet med det här steget till, sen den här basen och använder steget du har. Eftersom jag inte vet så mycket om ljud så lyssnar jag ju på er och köper det smile så om någon har lust att slänga ihop ett sånt förslag för min budget på 4-5tusen, då huvudenhet, baslåda samt framsystem ska ingå så vore det grymt! big_smile

Mjodå det kan fungera, men just en portad blir lite knepig då det blir som en 6e (eller vad det nu är för nån) ordningens bandpasslåda när man spelar den genom skidluckan.

Har du ingen butik i din närhet dit du kan åka och lyssna samt få lite tips? Det är det allra bästa! Annars så tycker jag du ska satsa på en Kenwood 6047/BT60, DLS UR5i, ett så dyrt steg som möjligt (DLS CA23 skulle fungera, men kittet kommer garanterar prestera bättre med ett dyrare/finare steg), en lös 12" bas med 4Ohms talspole som tål ca 500Wrms och ett paket dämpmatta. Det kommer landa en bra bit över din budget visserligen, men du får en bra anläggning (om du monterar grejerna korrekt). Annars så är det huvudenhet, bas, slutsteg och dämpmatta som gäller och senare komplettera med nya högtalare fram. Eller skippa slutsteget nu och köpa nya högtalare för att senare köpa slutsteg.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang