850 kamaxel inställning?

haggen90
5 mars 2011 · 496 Inlägg

när man nollställer 850, så ska första kolven vara längst upp?, hade för mig att nån sa det till mig..?

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
haggen90
5 mars 2011 · 496 Inlägg

Frozen1985 skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1929654 :-)

Vet att han säger så, men en annan kille sa att ettans kolv ska vara längst upp?

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Marlboroman
6 mars 2011 · 8 234 Inlägg

Ettan i topp är bara att glömma om man vill att motorn ska starta. Märkningarna eller tolk är det som gälletr om man vill få allt som det ska stå.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
haggen90
6 mars 2011 · 496 Inlägg

Marlboroman skrev:
Ettan i topp är bara att glömma om man vill att motorn ska starta. Märkningarna eller tolk är det som gälletr om man vill få allt som det ska stå.

Jag körde efter märkning. men vet att det finns 2varv på vevaxeln, menar att ettan stog i topp när jag ställde in den efter märkning. stämmer inte detta?, mvh Jocke

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
honda1 Isoleringsplåtslagare
6 mars 2011 · 173 Inlägg
tiger68
7 mars 2011 · 96 Inlägg

honda1 skrev:
kan den här hjälpa? http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p9.html

Bra länk!
:-)

tiger68
7 mars 2011 · 96 Inlägg

Annars så kan man göra som polarn brukar göra, skit i alla tolkar o markeringar, se till att sakerna är rena, ha en bra färg som fäster även om det är lite fett, måla sedan med en smal "konstnärspensel/leksaksaffären duger" egna markeringar innan du(ni river isär. då är problemet inte så stort.

Vad gäller att 1:an ska stå i topp, är en normal grundregel, vilket gäller även denna motor, men oavsett detta så måste den stå i topp på rätt varv, annars kajkar allt ur i alla fall, men utöver det måste man sedan följa de markeringar som finns för att få det rätt. Tolkar är något som är till för proffsverkstaden, de är normalt sett dyra, och de snabbar upp momenten avsevärt, och utan någon som helst risk att det blir fel.

Och om man inte vill hamna i knipan ska man nog inte skruva med det utan att veta vad man gör.

Men man lär sig alltid något nytt...
Lycka till, länken ovan är superbra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang