242 med b20 oppbygging

alexolsen242dl
15 januari 2012 · 116 Inlägg

montert på plass nye busninger til forstilling å bakstilling av typen blåe superflexforinger, montert på plass cibie baklamper (gamletypen), fått på plass servopumpe fra 90modell gl 240, å montert inn en dynamo fra en 760 v6 1988modell. har fått en kompis til å begjynne med b20 prosjektet som jeg har. først å fremst blir det en basis b20 blokk som blir boret opp til 92mm stempel str. og sattt inn b21 stemler i  der, forsterket topppakning, orginal topp med dobble ventilfjærer og med portet innsug og eksos kanaler, 2x strømberg gassere, 2x åpne filtere med vinkel kobling på, s kam, sandwitch, oljefilter forflytter, oljekjøler som blir plassert bak dekselet som er under radiatoren, 4-2-1 grenrør med varmebandasje, og litt ekstra blanke deler på denne motoren.

Besserwisser
16 januari 2012 ·

Tack för uppdateringen, låter som att du fixat en del. Kommer säkert bli kanon! smile

alexolsen242dl
20 januari 2012 · 116 Inlägg

Tack så mkt. montert på plass alle bærearmer, tatt ut motor, gearkasse og mellomaksel, montert inn en overhalt servo tannstang fra 240 gl, og koblet opp lysens bak. fikk lakkert bærearmer og oppheng i svart. ble ikke så ille. kamerat mitt har tatt kvelden så kan ta litt tid før det dukker opp bilder igjen.

alexolsen242dl
31 januari 2012 · 116 Inlägg

alt på plass nå. modda servobrakett fra en 164. slik at servopumpa fra 240gl 90modellen passer helt 100% perfekt. må bare få tak i 2 stk lange m8 skruer på 75mm og en på 100mm. slik at braketten og servopuma passer sammen.  handler inn en kg kamaxel, og 8x ventiler.

alexolsen242dl
26 februari 2012 · 116 Inlägg

http://forum.vccn.no/showthread.php?881 … 011/page13
har kommi litt lengre nå. fått ryddet i garagen. å fant ut at jeg ikke har lengre behov for 8 sett med hjul til 242n. så har kastet 3 sett oppi hengern  i går, fant også 1 fjærbein, 6 fjærer, ratt aksel fra 140 serien, ny forskjerm til gamle bruksbilen min og noe annet skrot.  så hengern ble full. kjøåte meg en ny bruksbil  en toyota corolla 1,4 l disel stv. som hadde gått 53979 km i forige uke. fornæyd med den.

alexolsen242dl
19 juni 2012 · 116 Inlägg

har fått fjærnet nestne all tectylen på bilens underside. på dette brukte jeg bensin/disel blanding og en oppvaskbørste, en meisel og papir.  bare sprøytet på diselen, lot det trekke inn i 2 min, så skrapte jeg en del og tok børsten på det lille som var igjen. etter dette tok  jeg mer disel på papir og tørket av det som var igjen. har byttet alle busningene til for og bakstillingen på bilen, tatt av bensinog bremserør. å puttet dem oppi en tønne med 200l diselbad. oppi dette badet ligger også drivstofftanken å godgjør seg slik at den blir fri for tectyl.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang