3338
Sök

Hjälp köpt 18 tummare till golfen BILDER FINNES!

2 924 Inlägg
6 mars 2011
Golfvr6power89 skrev:
aha okej ! men som sagt det är bara denna sommarn bilen tar inte skada på det ?
vill ha ett råd vad tycker du ja ska ha för profil på dom 18 tummarna till nästa sommar ? så de blir bättre kombinerat med sänkning

Det är fullt möjligt att det börjar ta skada så fort bilen börjar rulla på de hjulen, Syncro på Golf 3 är tyvärr inte vad det borde...

Laborera här: www.dack.tk

~ Life is short, have FUN! ~

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
aha okej det bästa är väl kanske o göra av med dom igen då.

7 281 Inlägg
6 mars 2011
peegee skrev:
Golfvr6power89 skrev:
vill ha ett råd vad tycker du ja ska ha för profil på dom 18 tummarna till nästa sommar ? så de blir bättre kombinerat med sänkning

Det är fullt möjligt att det börjar ta skada så fort bilen börjar rulla på de hjulen, Syncro på Golf 3 är tyvärr inte vad det borde...

Men dom är ju lika stora runtom så i mina ögon finns det inget som tar skada utöver synen på bilen då..

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
okej okej . själv tycker ja både 17 och 18 passar till golf 3or:p men vill ju inte ha sönder min bil

7 281 Inlägg
6 mars 2011
Golfvr6power89 skrev:
okej okej . själv tycker ja både 17 och 18 passar till golf 3or:p men vill ju inte ha sönder min bil

Ja men du har åt helvete för stora däck på den.
Du har höjt bilen med 2,5 CM pga däckets storlek. Anledningen till att det är 2,5cm och inte 5cm som tidigare nämnts är för att den bygger 2,5cm både upp och ner från fälgens centrum men det är ju bara den nedre halvan som gör att bilen blir högre upp från marken.

När man byter till större fälgar så måste man se till att inpressningen är rätt först och främst, dvs ET'n sen måste man även köpa RÄTT storlek på däcken.
Senast redigerat av Brains (6 mars 2011)

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
åhfan . nybörjar misstag ja köpte fälgarna på blocket med dom däcken på så ja har inte köpt dom däcken :p han hade den till en golf 3 vr6 fast ikke syncro .

2 924 Inlägg
6 mars 2011
Brains skrev:
peegee skrev:
Golfvr6power89 skrev:

Men dom är ju lika stora runtom så i mina ögon finns det inget som tar skada utöver synen på bilen då..

Jo utväxlingen blir fel d.v.s hjulen snurrar inte som de är tänkt och rullmotståndet blir ngt högre...och den generationens Syncro-system har inga stora marginaler alls för avvikande faktorer...

Sen är det ju en olaglig däckdimension på den bilen och hastighetsmätaren kommer visa fel... så inte bara utseendet roll

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
så med andra däck o sänkning borde bli bättre samt lagligt som sagt ny när de gäller fälg o däck mässigt

7 281 Inlägg
6 mars 2011
peegee skrev:
Brains skrev:
peegee skrev:

Jo utväxlingen blir fel d.v.s hjulen snurrar inte som de är tänkt och rullmotståndet blir ngt högre...och den generationens Syncro-system har inga stora marginaler alls för avvikande faktorer...

Sen är det ju en olaglig däckdimension på den bilen och hastighetsmätaren kommer visa fel... så inte bara utseendet roll

Ja utväxlingen blir ju fel men eftersom det ökar exakt lika mycket runtom så tror jag inte att det kan påverka synchrosystemet.
Givetvis har jag ingen fakta som säger att den inte kommer ta skada men jag ställer mig tveksam till att den gör det.

Vettefan om olaglighetssnacket fungerar så pass himla bra mot bilintresserade, 99% av alla bilar på denna sida är olagliga wink
Men det stämmer att hastighetsmätaren kommer visa fel smile

Om du köper RÄTT däck så kommer bilen vara exakt lika hög som den är med orginal däck och fälg.
Vill du ha den lägre än det så får du sänka bilen.
Senast redigerat av Brains (6 mars 2011)

3 059 Inlägg
6 mars 2011
peegee skrev:
Kom bara ihåg att spacers är olagligt.
.

E dom? Roligt att dom aldrig påpekade min 15mm som jag hade på buggyn smile

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
hahaha xD

739 Inlägg
6 mars 2011
hade 205.35.18 på en golf 3,a för läng länge sen och det funkade fin fin även med fulla ratt utslag

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
de låter bra , brorsan sa också de 205-35-18 hade varit bättre ta de till nästa sommar
åhfan tog de inte alls i ? XD när du svängde

739 Inlägg
6 mars 2011
Golfvr6power89 skrev:
de låter bra , brorsan sa också de 205-35-18 hade varit bättre ta de till nästa sommar
åhfan tog de inte alls i ? XD när du svängde

nej det tog inte i något bilen var en -96.a diesel fälgarna var ace monaco 7,5/18 et minns ja inte
köpte dom sprillans nya och killen på däck mojjen sa att denna dimention var det ända allternativet om ja ville ha 18"

27 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
åhfan ja då får ja köra på de till nästa sommar ! oh ace monaco e sjukt fina

25 Inlägg
22 mars 2011
4 hjulsdriften tar inte skada bara du har lika stora hjul fram och bak.men lite större hjul kanse hastighetsmätren blir fel men har 18 tummare på min syncro men mätaren går mer fel med orginalhjulen en 18 tummare(med gps) och dom tar inte i någonstans:

3 059 Inlägg
22 mars 2011
_amazon_ skrev:
4 hjulsdriften tar inte skada bara du har lika stora hjul fram och bak.men lite större hjul kanse hastighetsmätren blir fel men har 18 tummare på min syncro men mätaren går mer fel med orginalhjulen en 18 tummare(med gps) och dom tar inte i någonstans:

Felmarginalen borde inte bli så stor eftersom man går ner så mycket i profil på däcken.

Har golf 3'an vr6 fyrhjulsdrift??
Senast redigerat av Smajly (22 mars 2011)

2 924 Inlägg
23 mars 2011
Smajly skrev:
Har golf 3'an vr6 fyrhjulsdrift??

Ja, detta är ju en Syncro-modell = 4WD
...men Golf 3 VR6 är ju vanligast utan Syncro (= FWD)

27 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
tjena allting funka perfekt sätter upp bilder på galleri så får ni se smile mvh R.D

1 324 Inlägg
23 mars 2011
Golfvr6power89 skrev:
tjena allting funka perfekt sätter upp bilder på galleri så får ni se smile mvh R.D

Bra att det löste sig!

Sök