ca när beräknas lackering vara klar? (aka när får vi se bilder på hur det blir ? )
Det skulle väl igentligen vart nu till helgen men vi har sagt att vi hellre ser ett kanonresultat istället för något stressat, så inästa vecka så bör den bli klar
//Lindh
Tycker det är bra att ni tänker lite mer tid för bättre resultat istället för att stressa det tjänar ni på i längden
Tycker det är bra att ni tänker lite mer tid för bättre resultat istället för att stressa det tjänar ni på i längden
Ja precis, tycker vi med Bättre o bli nöjda
//Lindh
Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Lindh du får ta och svänga förbi sen så man får se bilen... Nyfiken
Jarå, de kan vi nog ordna
//Lindh
Nuvarande bilar:
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Hej! Rolig projekttråd! Inte för att vara den som är den... men, "Kanonresultat" kanske inte riktigt blir ett kanonresultat med tanke på alla delar som sitter kvar på bilen.. och vad händer om tex breddaren som sitter tejpad släpper lite? Hade dom gjort det ordentligt så hade dom absolut ínte spacklat stöten med ett vanligt spackel! Men vi får hoppas på att du blir nöjd iaf!
om det släpper lite så tar vi ju självklart åt oss och gör om det utan kostnad, men vi har försökt och få bort lister bräddare osv, men dom sitter verkligen fastlimmade ordentligt, och därför tycker vi att det är onödigt att ta bort dom, för ska vi ta bort dom kommer dom inte förbli raka längre och måste på så vis köpas nya för att det ska bli bra.
och det är inte vanligt spackel vi använder till ståtfångaren utan det är ett spec stötfångarspackel som ska klara av vebrationer
Har just sträckläst igenom hela tråden å måste säga att enligt mig är detta en av dom mest intressanta projekt trådarna jag läst, är absolut ingen volvo kille men ni har en riktit fin bil! sitter som alla andra nu och väntar på hur lacken blev, så upp me bilder så fort du får dom!
Hej! Rolig projekttråd! Inte för att vara den som är den... men, "Kanonresultat" kanske inte riktigt blir ett kanonresultat med tanke på alla delar som sitter kvar på bilen.. och vad händer om tex breddaren som sitter tejpad släpper lite? Hade dom gjort det ordentligt så hade dom absolut ínte spacklat stöten med ett vanligt spackel! Men vi får hoppas på att du blir nöjd iaf!
om det släpper lite så tar vi ju självklart åt oss och gör om det utan kostnad, men vi har försökt och få bort lister bräddare osv, men dom sitter verkligen fastlimmade ordentligt, och därför tycker vi att det är onödigt att ta bort dom, för ska vi ta bort dom kommer dom inte förbli raka längre och måste på så vis köpas nya för att det ska bli bra.
och det är inte vanligt spackel vi använder till ståtfångaren utan det är ett spec stötfångarspackel som ska klara av vebrationer
mvh jimmy custom and paint ab
Vill bara sticka in att de känns tryggt att ha bilen hos er, vi har fullt förtroende för att allt skall bli bra Ska bli kul att visa upp bilen hos er på träffen
//Lindh
Nuvarande bilar:
Har just sträckläst igenom hela tråden å måste säga att enligt mig är detta en av dom mest intressanta projekt trådarna jag läst, är absolut ingen volvo kille men ni har en riktit fin bil! sitter som alla andra nu och väntar på hur lacken blev, så upp me bilder så fort du får dom!
TACK! Riktigt kul att höra Kul att det även intresserar någon som "inte gillar" volvo så att säga, kul att tråden uppskattas
Jajjamensan! Vi kommer upp med lite teasers sen såfort vi har lite bilder
//Lindh
Nuvarande bilar:
mvh jimmy custom and paint ab
En liten fråga.. Listen som sitter runt rutan hur maskerar ni den i underkant?kör ni med någon flytande maskering eller maskerar ni den med tejp?Har försökt att maskera den men det är inte helt lätt, och varför sitter stötfångaren på? har det något med färgen att göra??
Vi hämtade ut ett paket hos volvo.. Som tidigare sagts så har vi ju bilen för att den skall användas också
Vi var o hämtade upp en äldre husvagn innan bilen gick iväg på lack, så blir till att prova på i sommar o se om de e något för oss hehe
Nu är bilen istortsett klar för lack iallafall, det är lite maskering o lite sakerr kvar men förhoppningen är att den lackas på måndag! Har lite bilder från Custom And Paint... får se om de hinns upp några ikväll Har även lite bild på färgprov..
//Lindh
Nuvarande bilar:
Ja klart bilen ska användas.. och klart att ni ska testa o köra ut o campa med husvagn..
hehe ja, de underlättar ibland tror vi o komma iväg på vissa saker, vi har ju 2 barn och 3 hundar så de är inte alltid så enkelt o bara "dra iväg" Kommer nog bli bra Vi har ju en bra dragbil iallafall som sticker ut ur mängden haha //Lindh
Nuvarande bilar:
Hehe ja, får se haha nä men de ska nog kunna ordnas, får se om vi lägger med färgprovet eller ej //Lindh
Nuvarande bilar:
Detta kanske inte rör ämnet i din tråd så mycket.. men jag tänkte faktiskt på just din bil när jag hittade på blocket en V70N men tillhörande släp.. släpet var nämligen en bakdel av en V70N som var kapad mellan A och B stolpe tror jag.. tänkte faan vad coolt om du skulle ha en sån till din bil.. kan ju sova i den o allt sånt..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Mycket trevlig tråd Nog för att jag följer bilen IRL eftersom jag är Jimmys sambo, men vill gärna följa här oxå för att se vad som skrivs mer! Nu messar han med ägaren och är jäääättteee glad Avslöjar inget här, kanske en "framtidsplan" fick ni lite att fundera på
Jag tror att bilen kommer bli kanon fin Den är ju nu inkörd i boxen iaf
Detta kanske inte rör ämnet i din tråd så mycket.. men jag tänkte faktiskt på just din bil när jag hittade på blocket en V70N men tillhörande släp.. släpet var nämligen en bakdel av en V70N som var kapad mellan A och B stolpe tror jag.. tänkte faan vad coolt om du skulle ha en sån till din bil.. kan ju sova i den o allt sånt..
Hehe kanske inte men intressant Har sett den bilen med förut, häftigt projekt hehe Men sen att sätta kapen i en bilsådär, då ska man nog veta vad man gör, kul med något eget dom lyckats med iaf
//Lindh
Nuvarande bilar:
Hehe kanske inte men intressant Har sett den bilen med förut, häftigt projekt hehe Men sen att sätta kapen i en bilsådär, då ska man nog veta vad man gör, kul med något eget dom lyckats med iaf
//Lindh
Ja precis.. satt åxå o fundera på hur man kan köpa en bli o bara kapa den.. men hur som helst.. åter till ditt bygge.. jag tänkte jag skulle fråga... har ni några planer på att göra nåt med motorn.. trimmning eller annat optimering.. ?
Mycket trevlig tråd Nog för att jag följer bilen IRL eftersom jag är Jimmys sambo, men vill gärna följa här oxå för att se vad som skrivs mer! Nu messar han med ägaren och är jäääättteee glad Avslöjar inget här, kanske en "framtidsplan" fick ni lite att fundera på
Tack så mycket! Va kul o höra!!
Hahaha ja de är nog bäst att inte avslöja förmycket här, får se vad framtiden utvisar Har ju inte ens avslöjat mer än att bilen ska lackas om än hehe
De tror vi med, allt som Jimmy o Kalle fixar med till bilen kommer att göra att de blir skitbra rent ut sagt Ska bli så jäkla kul o se när allt är på plats
//Lindh
Nuvarande bilar:
Det måste ju vara kanonbra för dig/er att följa den både IRL och här på detta forum.. hehe alltså måste ju vara hur grymt som helst för er att ha möjlighet att göra detta.. och att ni båda verkar ha gediget intresse gör mig glad..