5427
Sök

Lindh´s projekt * Volvo XC70 - Purple And White Edition

Familjebilen används året runt och rullar massor med mil varje år, bruksbil så att säga med det lilla extra :)

628 676 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2017
723 Inlägg
4 maj 2011
Lindh skrev:
gutfucker skrev:
Engångsdörrar,  lyxigt!

ca när beräknas lackering vara klar? (aka när får vi se bilder på hur det blir ? )

Det skulle väl igentligen vart nu till helgen men vi har sagt att vi hellre ser ett kanonresultat istället för något stressat, så inästa vecka så bör den bli klar smile

//Lindh

Tycker det är bra att ni tänker lite mer tid för bättre resultat istället för att stressa det tjänar ni på i längden smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

1 064 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Tycker det är bra att ni tänker lite mer tid för bättre resultat istället för att stressa det tjänar ni på i längden smile

Ja precis, tycker vi med wink Bättre o bli nöjda big_smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

57 Inlägg
4 maj 2011
Lindh du får ta och svänga förbi sen så man får se bilen... Nyfiken smile

1 064 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Lackkillen skrev:
Lindh du får ta och svänga förbi sen så man får se bilen... Nyfiken smile

Jarå, de kan vi nog ordna wink

//Lindh

Nuvarande bilar:
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

1 964 Inlägg
5 maj 2011
suprakalle skrev:
Hej! Rolig projekttråd! smile
Inte för att vara den som är den... men, "Kanonresultat" kanske inte riktigt blir ett kanonresultat med tanke på alla delar som sitter kvar på bilen.. och vad händer om tex breddaren som sitter tejpad släpper lite? Hade dom gjort det ordentligt så hade dom absolut ínte spacklat stöten med ett vanligt spackel! Men vi får hoppas på att du blir nöjd iaf! smile

om det släpper lite så tar vi ju självklart åt oss och gör om det utan kostnad, men vi har försökt och få bort lister bräddare osv, men dom sitter verkligen fastlimmade ordentligt, och därför tycker vi att det är onödigt att ta bort dom, för ska vi ta bort dom kommer dom inte förbli raka längre och måste på så vis köpas nya för att det ska bli bra.

och det är inte vanligt spackel vi använder till ståtfångaren utan det är ett spec stötfångarspackel som ska klara av vebrationer smile

mvh jimmy custom and paint ab

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
5 maj 2011
Har just sträckläst igenom hela tråden å måste säga att enligt mig är detta en av dom mest intressanta projekt trådarna jag läst, är absolut ingen volvo kille men ni har en riktit fin bil!
sitter som alla andra nu och väntar på hur lacken blev, så upp me bilder så fort du får dom!

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

1 064 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
volvo240R skrev:
suprakalle skrev:
Inte för att vara den som är den... men, "Kanonresultat" kanske inte riktigt blir ett kanonresultat med tanke på alla delar som sitter kvar på bilen.. och vad händer om tex breddaren som sitter tejpad släpper lite? Hade dom gjort det ordentligt så hade dom absolut ínte spacklat stöten med ett vanligt spackel! Men vi får hoppas på att du blir nöjd iaf! smile

om det släpper lite så tar vi ju självklart åt oss och gör om det utan kostnad, men vi har försökt och få bort lister bräddare osv, men dom sitter verkligen fastlimmade ordentligt, och därför tycker vi att det är onödigt att ta bort dom, för ska vi ta bort dom kommer dom inte förbli raka längre och måste på så vis köpas nya för att det ska bli bra.

och det är inte vanligt spackel vi använder till ståtfångaren utan det är ett spec stötfångarspackel som ska klara av vebrationer smile

Vill bara sticka in att de känns tryggt att ha bilen hos er, vi har fullt förtroende för att allt skall bli bra smile
Ska bli kul att visa upp bilen hos er på träffen smile

//Lindh

Nuvarande bilar:

1 064 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Machin skrev:
Har just sträckläst igenom hela tråden å måste säga att enligt mig är detta en av dom mest intressanta projekt trådarna jag läst, är absolut ingen volvo kille men ni har en riktit fin bil!
sitter som alla andra nu och väntar på hur lacken blev, så upp me bilder så fort du får dom!

TACK! Riktigt kul att höra big_smile
Kul att det även intresserar någon som "inte gillar" volvo så att säga, kul att tråden uppskattas big_smile

Jajjamensan! Vi kommer upp med lite teasers sen såfort vi har lite bilder wink

//Lindh

Nuvarande bilar:

57 Inlägg
5 maj 2011
volvo240R skrev:
suprakalle skrev:

En liten fråga..
Listen som sitter runt rutan hur maskerar ni den i underkant?kör ni med någon flytande maskering eller maskerar ni den med tejp?Har försökt att maskera den men det är inte helt lätt, och varför sitter stötfångaren på? har det något med färgen att göra??
Senast redigerat av Lackkillen (5 maj 2011)

1 064 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare

Vi hämtade ut ett paket hos volvo.. big_smile Som tidigare sagts så har vi ju bilen för att den skall användas också tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31895/31895-1bd56bda434e2b2b1d9ce5081c5e4b72.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31895/31895-2fb9966e29ff4a927d4111fababa29e8.jpg

Vi var o hämtade upp en äldre husvagn innan bilen gick iväg på lack, så blir till att prova på i sommar o se om de e något för oss big_smile hehe

Nu är bilen istortsett klar för lack iallafall, det är lite maskering o lite sakerr kvar men förhoppningen är att den lackas på måndag! big_smile Har lite bilder från Custom And Paint... får se om de hinns upp några ikväll wink Har även lite bild på färgprov.. winkwinkwink

//Lindh

Nuvarande bilar:

3 292 Inlägg
6 maj 2011
Ja klart bilen ska användas.. och klart att ni ska testa o köra ut o campa med husvagn.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
6 maj 2011
klart du hinner upp me bilder ikväll!! smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

1 064 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Ja klart bilen ska användas.. och klart att ni ska testa o köra ut o campa med husvagn.. big_smile

hehe ja, de underlättar ibland tror vi o komma iväg på vissa saker, vi har ju 2 barn och 3 hundar så de är inte alltid så enkelt o bara "dra iväg" tongue Kommer nog bli bra tongue Vi har ju en bra dragbil iallafall som sticker ut ur mängden tongue haha
//Lindh

Nuvarande bilar:

1 064 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Machin skrev:
klart du hinner upp me bilder ikväll!! smile

Hehe ja, får se wink haha nä men de ska nog kunna ordnas, får se om vi lägger med färgprovet eller ej wink
//Lindh

Nuvarande bilar:

3 292 Inlägg
6 maj 2011
Detta kanske inte rör ämnet i din tråd så mycket.. men jag tänkte faktiskt på just din bil när jag hittade på blocket en V70N men tillhörande släp.. släpet var nämligen en bakdel av en V70N som var kapad mellan A och B stolpe tror jag.. tänkte faan vad coolt om du skulle ha en sån till din bil.. big_smile kan ju sova i den o allt sånt..

68 Inlägg
6 maj 2011
Mycket trevlig tråd smile
Nog för att jag följer bilen IRL eftersom jag är Jimmys sambo, men vill gärna följa här oxå för att se vad som skrivs mer!
Nu messar han med ägaren och är jäääättteee glad big_smile Avslöjar inget här, kanske en "framtidsplan" big_smile fick ni lite att fundera på wink

Jag tror att bilen kommer bli kanon fin smile Den är ju nu inkörd i boxen iaf big_smile

www.customandpaint.com Kika gärna in där ;)

1 064 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Detta kanske inte rör ämnet i din tråd så mycket.. men jag tänkte faktiskt på just din bil när jag hittade på blocket en V70N men tillhörande släp.. släpet var nämligen en bakdel av en V70N som var kapad mellan A och B stolpe tror jag.. tänkte faan vad coolt om du skulle ha en sån till din bil.. big_smile kan ju sova i den o allt sånt..

Hehe kanske inte men intressant big_smile Har sett den bilen med förut, häftigt projekt hehe smile
Men sen att sätta kapen i en bilsådär, då ska man nog veta vad man gör, kul med något eget dom lyckats med iaf smile

//Lindh

Nuvarande bilar:

3 292 Inlägg
6 maj 2011
Lindh skrev:
Danne_1977 skrev:

Hehe kanske inte men intressant big_smile Har sett den bilen med förut, häftigt projekt hehe smile
Men sen att sätta kapen i en bilsådär, då ska man nog veta vad man gör, kul med något eget dom lyckats med iaf smile

//Lindh

Ja precis.. satt åxå o fundera på hur man kan köpa en bli o bara kapa den.. men hur som helst.. åter till ditt bygge.. jag tänkte jag skulle fråga... har ni några planer på att göra nåt med motorn.. trimmning eller annat optimering.. ?

1 064 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Sassie skrev:
Nog för att jag följer bilen IRL eftersom jag är Jimmys sambo, men vill gärna följa här oxå för att se vad som skrivs mer!
Nu messar han med ägaren och är jäääättteee glad big_smile Avslöjar inget här, kanske en "framtidsplan" big_smile fick ni lite att fundera på wink

Jag tror att bilen kommer bli kanon fin smile Den är ju nu inkörd i boxen iaf big_smile

Tack så mycket!
Va kul o höra!!

Hahaha ja de är nog bäst att inte avslöja förmycket här, får se vad framtiden utvisar wink
Har ju inte ens avslöjat mer än att bilen ska lackas om än tongue hehe

De tror vi med, allt som Jimmy o Kalle fixar med till bilen kommer att göra att de blir skitbra rent ut sagt big_smile
Ska bli så jäkla kul o se när allt är på plats wink

//Lindh

Nuvarande bilar:

3 292 Inlägg
6 maj 2011
Sassie skrev:

Det måste ju vara kanonbra för dig/er att följa den både IRL och här på detta forum.. hehe  alltså måste ju vara hur grymt som helst för er att ha möjlighet att göra detta.. och att ni båda verkar ha gediget intresse gör mig glad.. big_smile

Sök