2677
Sök

Lindh´s projekt * Volvo XC70 - Purple And White Edition

Familjebilen används året runt och rullar massor med mil varje år, bruksbil så att säga med det lilla extra :)

628 806 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2017
144 Inlägg
10 november 2011
Lindh skrev:
carlssoon skrev:
Jag var ironisk för att förtydliga att det börjar spåra ur nu. Nu är det liksom inte detaljer längre..

Förstod de, men som sagt så är det en tanke bakom, inte många som skulle märka förändringarna med det draperingen medfört, då vi valt (i våra ögon) "smådetaljer" som binder ihop men ändå inte sticker ut, men återigen, alla tycker vi olika och har våra åsikter smile

//Lindh

Inte meningen att klanka ner på det ni gjort, tycker snarare att det blir skitsnyggt. Men det ser nästan ut att sluta med att alla plastdetaljet får film på sig när uppdatering efter uppdtaering kommer med nya detaljer wink

1 064 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
carlssoon skrev:
Lindh skrev:
carlssoon skrev:
Jag var ironisk för att förtydliga att det börjar spåra ur nu. Nu är det liksom inte detaljer längre..

Förstod de, men som sagt så är det en tanke bakom, inte många som skulle märka förändringarna med det draperingen medfört, då vi valt (i våra ögon) "smådetaljer" som binder ihop men ändå inte sticker ut, men återigen, alla tycker vi olika och har våra åsikter smile

//Lindh

Inte meningen att klanka ner på det ni gjort, tycker snarare att det blir skitsnyggt. Men det ser nästan ut att sluta med att alla plastdetaljet får film på sig när uppdatering efter uppdtaering kommer med nya detaljer wink

Ingen fara, alla har vi olika smak och självklart kan jag förstå att det kan framstå som att det mesta draperats när vi uppdaterat de olika delarna, men när man ser helheten så ser de rätt bra ut, iallafall i vårt tycke wink
Men förstår din tanke helt, men kan faktiskt erkänna att man blir sugen på att drapera det mesta, just för att slippa plasten tongue Men de skall hållas inom kontroll, lovar hehe smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

144 Inlägg
20 november 2011
Ser bra ut! smile Ska nog också beställa den där kolfiberfilmen, vet du om den funkar på utsidan av bilen? Tänkte sätta på backspeglar och spoiler smile

1 064 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
AccelGR skrev:
Ser bra ut! smile Ska nog också beställa den där kolfiberfilmen, vet du om den funkar på utsidan av bilen? Tänkte sätta på backspeglar och spoiler smile

Tackar big_smile
Vet faktiskt inte riktigt, hör med grabbarna på SC, men vad jag TROR är att den fungerar även bra utvändigt smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

Lång & Smal!
462 Inlägg
21 november 2011
Hur blir de i hörn och uppbuktningar när man folierar? Vad använder du/ni för verktyg?
Har funderat på att göra på min ljusbox, men så mycket upp å ner i svackor känns ju omöjligt att få till.

//Henrik Johansson

1 064 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
RallyHenrik85 skrev:
Hur blir de i hörn och uppbuktningar när man folierar? Vad använder du/ni för verktyg?
Har funderat på att göra på min ljusbox, men så mycket upp å ner i svackor känns ju omöjligt att få till.

Nja det är ett pill med hörnen, man får testa sig fram och försöka dra och släta och värma osv osv smile
Vi har värmepistol med ställbara intervaller samt skaffade ett bra skalpell-set och det har hittills räckt för oss iallafall smile

//Lindh

Nuvarande bilar:

3 292 Inlägg
27 november 2011
Var ett tag sen jag kollade in denna tråden.. det har ju hänt rätt så mycket roliga grejer.. det där med kolfibern var ju en lyckat grej.. och dom nya fälgarna lika så.. samt spakarna gillar jag skarpt...

Nu när det varit höst bra länge.. hur bra funkar era Devil Eyes i kombination med xenon.. ? alltså bättre ljusbild än orginal lykthusen.. ?

Xenon i backljuset.. faan vilken bra idé.. såg ju grymt bra ut.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

1 064 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Var ett tag sen jag kollade in denna tråden.. det har ju hänt rätt så mycket roliga grejer.. det där med kolfibern var ju en lyckat grej.. och dom nya fälgarna lika så.. samt spakarna gillar jag skarpt...

Nu när det varit höst bra länge.. hur bra funkar era Devil Eyes i kombination med xenon.. ? alltså bättre ljusbild än orginal lykthusen.. ?

Ja vi har pysslat med lite iallafall sen sist då big_smile Mer kommer nog framöver wink
Vi är mkt nöjda hittils med dom moddarna och vi har lite mer idéer på G hehe smile

Jaa, vi är mkt nöda med ljuset, funkar kanon med projektorlinsen (halvljus) samt helljuset big_smile

hehe japp, visst är de bra, de kan vi rekomendera starkt, xenon i backljuset kommer vi aldrig byta bort igen iallafall big_smile hehe

//Lindh

Nuvarande bilar:

3 292 Inlägg
27 november 2011
Lindh skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja vi har pysslat med lite iallafall sen sist då big_smile Mer kommer nog framöver wink
Vi är mkt nöjda hittils med dom moddarna och vi har lite mer idéer på G hehe smile

Jaa, vi är mkt nöda med ljuset, funkar kanon med projektorlinsen (halvljus) samt helljuset big_smile

hehe japp, visst är de bra, de kan vi rekomendera starkt, xenon i backljuset kommer vi aldrig byta bort igen iallafall big_smile hehe

//Lindh

Har läst igenom tråden en gång till nu.. från början alltså.. haha tar ett par timmar att skumma igenom allt.. big_smile  men ack så intressant.. big_smile  haha

Men ja jag vet inte.. kommer pendla långa streckor framöver.. och behöver bättre lyse, så tänkte därför fiska lite i hur ni tycker erat lyse funkar.. men hade ni xenon även i orginal lycktorna.. ?  minns inte om jag läst det nånstans i tråden.. roll

Ahaaa...
132 Inlägg
27 november 2011
Har med skummat igenom tråden nu, och fan så fint det blir, själv är jag inget stort fan av färgen.
Fast nu är det inte min bil wink Men jävlar vad fin den är ändå med alla detaljer big_smile
Kanske blir lite smågrejer på XCn... wink
Senast redigerat av gustafzon (27 november 2011)

Jaha du menar nu?

1 064 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Har läst igenom tråden en gång till nu.. från början alltså.. haha tar ett par timmar att skumma igenom allt.. big_smile  men ack så intressant.. big_smile  haha

Men ja jag vet inte.. kommer pendla långa streckor framöver.. och behöver bättre lyse, så tänkte därför fiska lite i hur ni tycker erat lyse funkar.. men hade ni xenon även i orginal lycktorna.. ?  minns inte om jag läst det nånstans i tråden.. roll

hehe kul att du tar dig tiden smile
Ja vi hade org xenon innan, bra ljus kan man inte få för mycket av.. men jag skulle aldrig plocka bort extraljusen, dom gör så jäkla mycket:)

//Lindh

Nuvarande bilar:

1 064 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
gustafzon skrev:
Har med skummat igenom tråden nu, och fan så fint det blir, själv är jag inget stort fan av färgen.
Fast nu är det inte min bil wink Men jävlar vad fin den är ändå med alla detaljer big_smile
Kanske blir lite smågrejer på XCn... wink

Tackar så mycket iallafall smile hehe de är lugnt, det kan inte tilltala alla, så är det med allt.
Men kul att du gillar detaljer och arbetet kring iallafall smile
hehe jasså du har en xc med, upp med den på gorg o börja modda wink
//Lindh

Nuvarande bilar:

Ahaaa...
132 Inlägg
27 november 2011
Familjebilen som körs av alla smile Smågrejer kan det bli men inget radikalt wink

Jaha du menar nu?

3 292 Inlägg
27 november 2011
Lindh skrev:
Danne_1977 skrev:

hehe kul att du tar dig tiden smile
Ja vi hade org xenon innan, bra ljus kan man inte få för mycket av.. men jag skulle aldrig plocka bort extraljusen, dom gör så jäkla mycket:)

//Lindh

Hur tyckte du xenon funkade bakom orginal räfflat glas i din bil.. innan du bytte till Devil Eyes.. ?  bättre än halogen ?

1 064 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
gustafzon skrev:
Familjebilen som körs av alla smile Smågrejer kan det bli men inget radikalt wink

hehe är ju så det ska va, ska användas wink hehe
//Lindh

Nuvarande bilar:

1 064 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Hur tyckte du xenon funkade bakom orginal räfflat glas i din bil.. innan du bytte till Devil Eyes.. ?  bättre än halogen ?

Vi hade inte räfflat glas vid xenonlampan, men de funkade kanonbra, så lite svårt att vara partisk när vi "bara" haft xenon på denna bil sedan dag 1..men skulle aldrig byta bort xenonet:)

//Lindh

Nuvarande bilar:

138 Inlägg
29 november 2011
såd denna i skövde för nån vecka sen,, utanför volvo powertrain thumbs up!

1 064 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
turboroger skrev:
såd denna i skövde för nån vecka sen,, utanför volvo powertrain thumbs up!

hehe skoj att de gillas, fast den var rätt skitig efter vägarna över zinkgruvan tongue hehe
Tack!

//Lindh

Nuvarande bilar:

maskinist
585 Inlägg
2 december 2011
när kommer de upp bild på den med nya fälgarna Lindh ?wink

1 064 Inlägg
2 december 2011
Trådstartare
timsi skrev:
när kommer de upp bild på den med nya fälgarna Lindh ?wink

hehe de kommer, ska bara montera på bilen först wink hehe har inte blivit av att få på vinterhjulen än tongue

//Lindh

Nuvarande bilar:

Sök