4462
Sök

Vem "konar" avgasrör? Downpipe mot turbon.

350 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
Hoppas jag postar rätt...

Ja, vem/vilket företag kan tänka sig pressa ut en avgasstump så de passar över avgaskonan på turbon?
Alltså, där avgasöret möter turbon. Var till en mekanikverksta här i lilla kumla men dom var tvungna att göra ett nytt verktyg till detta. Så då skulle 1000spänn ryka och det är ju inte att tänka på. Någe annat företag som kan tänkas göra detta smidigt och enkelt?

Vet inte riktigt hur jag ska formulera frågan men hoppas nån fattar va jag menar tongue
Btw, det brinner i knutarna så in med tips!

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

Likbärgare
375 Inlägg
12 mars 2011
En rörfirma fixar det, Ring din lokala rörpulare!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

350 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
Ska det vara typ Hydroscand då? Dom pressar ju grova grejer så det ska jag nog kolla in!
Tackar för tipset!

Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

Likbärgare
375 Inlägg
12 mars 2011
Hydroscand kan mycket möjligt fixa det, Dom har väldigt bra kundbemötande och bra priser åsså.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

350 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Ingen kunde göra någe, hydroscand kunde bara förminska...
Jaha, då blire och skaffa ett rör från en turbo helt enkelt. Lite surt hmm

3 295 Inlägg
14 mars 2011
vad är det för turbo det är till? kolla på Klracing eller liknande, dom har ju färdiga konor och flänsar..

350 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Alltså det är bara avgasröret som går till turbon. Det e ju rakt nu, och det måste pressas ut en liten bit så det ligger "tätt" mot turbokoningen. Hittar inget på kl om det dock... Känns så fjuttigt att man inte kan hitta nån som enkelt trattar till röret åt mig, trodde "alla" gjorde sånt men tji fick jag tongue
Ne, nu blir det och kapa en gammal ful böjj jag hittat och fixa det i skolan. Röret ska bara till en vanlig volvoturbo. Bilen är en volvo 360.
Senast redigerat av werd (14 mars 2011)

Sök