2325
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 973 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
Fri fart för ett fritt folk!
14 772 Inlägg
21 maj 2011
NdL skrev:
Mjo men det måste ju vara självfall på den också.
Nu åker ju inte oljan ut för ens den har kommit upp till den nivån. Och det blir ju ganska mycket olja.

hehe verkligen..näe det är verkligen inte bra för turbon..returen är det som faktist är viktigast

förstår inte dom som snickar dit någon liten fjant nippel i bottendelen och tror att det ska fungera bra

orginal fungerar utmärkt att bygga på eller så gör man det ordenkligt med en stålomspunnen slang riktig nippel med samma innerdiameter som orginalhålet MINST

slangar med klämmor borde bilprovningen ge körförbud för..skiten går sönder i tid och otid och så gråter folk över att bilarna börjar brinna "helt" utan aneldning smile

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 772 Inlägg
21 maj 2011
_Persson_ skrev:
Har nu vänt returen rakt ner, blev inge bättre

då har troligen tätningen redan gått sönder

men tycker returen ser VÄLDIGT liten ut..orginal har man väll 10-13mm invändigt minst och din slang ser ut att vara betydligt mycket mindre än vad man har original

finns säkert någon formel hur stor returen ska vara
din retur ser ut som den olje in slangen jag körde på mitt 16T när jag åkte 240turbo

kan oxå vara så att du ska ha en restriktor på olje in på turbon
vissa aggregat gillar ej för stora olje in hål

Kör fort så hinner inget hända...

548 Inlägg
22 maj 2011
Slangen ser tillräcklig ut?.. men såg nu också att det är helt fel på bilden. Returhålet på turbon ska vara helst lodrätt ner, eller max runt 10 grader vinklat typ.

Min retur är inte heller helt perfekt men har inte hunnit köra så mycket, har inte fått dem där problemen dock!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

2 415 Inlägg
22 maj 2011
det skall inte bli något tryck i oljereturen. det skall vara så rakt som möjligt. inga böjar eller något!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 938 Inlägg
22 maj 2011
En del babbel om det där med dumpen, sådär sitter den original på min bil, kör dessutom med en likadan om det är en Forge dump du har. smile

571 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Slangen ser tillräcklig ut?.. men såg nu också att det är helt fel på bilden. Returhålet på turbon ska vara helst lodrätt ner, eller max runt 10 grader vinklat typ.

Min retur är inte heller helt perfekt men har inte hunnit köra så mycket, har inte fått dem där problemen dock!

Nja de verkar inte som de, just nu sitter den rakt ner! De har blivit bättre, Va helt kolsvart inne vid avgashuset. Gick lite fett där ett tag å de var bara lite olja i botten av avgashuset.
Den är 10mm, slangen något större. så jag tror den inte riktigt räcker till neutral

1 938 Inlägg
22 maj 2011
_Persson_ skrev:
Glesmark skrev:
En del babbel om det där med dumpen, sådär sitter den original på min bil, kör dessutom med en likadan om det är en Forge dump du har. smile

Den funkar iaf, sitter iof bara i uppe vid turbon å inte i nå tryckrör. men kolven åker in när man gasar. Japp de är en "forge"

Ingen vakum-styrning och ingen förbindelse alls med trycksidan?

Bärs!
3 456 Inlägg
22 maj 2011
_Persson_ skrev:
Den funkar iaf, sitter iof bara i uppe vid turbon å inte i nå tryckrör. men kolven åker in när man gasar.

eeh, va?

Garaget.org peakade 2008.

1 938 Inlägg
22 maj 2011
Aga_Diff skrev:
_Persson_ skrev:
Den funkar iaf, sitter iof bara i uppe vid turbon å inte i nå tryckrör. men kolven åker in när man gasar.

eeh, va?

Han menar nog att kolven lyfter där inne när han gasar pga vakumet som blir.
Men då funkar den ju inte som den skall, 1 du kan få in smuts den vägen även om sannolikheten inte är särskilt stor.
Dra en vakumslang från plenumet till styrningen där uppe på dumpen och en slang från mellan turbo - spjällhus någonstans och plugga i under dumpen så får du korrekt funktion.

1 738 Inlägg
25 maj 2011
Hur gick det med spridarmotståndet sen, fungerar allt som de ska? ska nämligen köra hög ohm spridare så jag måste också koppla förbi motståndet men vet inte riktigt hur man ska göra :S är de bara koppla ihop alla kablar i ett? kör du låg eller hög ohm spridare?

Grymt projekt för övrigt wink keep up the godd work! ska följas!

MVH

571 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Hur gick det med spridarmotståndet sen, fungerar allt som de ska? ska nämligen köra hög ohm spridare så jag måste också koppla förbi motståndet men vet inte riktigt hur man ska göra :S är de bara koppla ihop alla kablar i ett? kör du låg eller hög ohm spridare?

MVH

Jo mitt verkar fungera, 5 kablar som går ihop med varandra svårare än så var det inte roll. Är högohm.

1 738 Inlägg
25 maj 2011
_Persson_ skrev:
940RDALLE skrev:

MVH

Jo mitt verkar fungera, 5 kablar som går ihop med varandra svårare än så var det inte roll. Är högohm.

Ofan enkelt smile men är de låg ohm original eller?

MVH

571 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Oljeretur fixad och funkar som den ska.
Har provkört den lite nu och den går väl. Laddar segt som fan men kom upp i 1,2bar som mest vid 6000 varv ungefär. Börjar ladda sakta efter 3.
Tycker den borde ladda bättre även fast de är ett stor avgashus.
Fast har iof original kammen i nu.
Senast redigerat av _Persson_ (27 maj 2011)

160 Inlägg
27 maj 2011
_Persson_ skrev:
Oljeretur fixad och funkar som den ska.
Har provkört den lite nu och den går väl. Laddar segt som fan men kom upp i 1,2bar som mest vid 6000 varv ungefär. Börjar ladda sakta efter 3.
Tycker den borde ladda bättre även fast de är ett stor avgashus.
Fast har iof original kammen i nu.

Nice:D

548 Inlägg
27 maj 2011
Härligt! Hur hård wastegate fjäder kör du med? Hur är din laddtrycksstyrning?

571 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Härligt! Hur hård wastegate fjäder kör du med? Hur är din laddtrycksstyrning?

Vet inte vad för fjäder som sitter i, den är iaf inskruvat max.
Kör pysventil. Den är också max inskruvad så nå mer ladd kan ja inte fixa nu.
Den känns riktigt slö, provade lägga en burn, den orka knappt sad fick inte upp nå ladd alls då..
Känns typ som å köra en bil utan turbo.

Men köpte ny turbo idag, en hx35.
Med 12ans avgashus roll

571 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Verkar fått lite fart på laddet nu, börjar ladda vid 3000, vid 4 är de 0,5 och 5-6 är de 1+.
1ans växel får ja upp de max i 0,5 2an lite mer och på 3an drar de iväg rätt bra smile
Verkar inte gå å få bättre än såhär. En annan kam kanske skulle va bättre.
Inga läckage iaf! Tråkigt att de blir så jävla varmt bara, ett litet värmeskydd på turbon ska fixas.
Sen ska ja göra ett hål i huven senare när den ska lackas.

Provade diffen lite också, de sköt på bra när ja la i 2an! big_smile
Fixar en liten film sen wink
Senast redigerat av _Persson_ (29 maj 2011)

548 Inlägg
29 maj 2011
Blev lite bättre med hx35 i alla fall? Jag har snart köpt mig en S200 tror jag big_smile

Fått torsendiff nu!?

571 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Blev lite bättre med hx35 i alla fall? Jag har snart köpt mig en S200 tror jag big_smile

Fått torsendiff nu!?

Nej har inte bytt till holset än, och ja torsendiffen är på sen 2 veckor sen smile
Måste ju bort med hela grenröret å skiten för å få på nya turbon. De orkar ja inte nu tongue

548 Inlägg
29 maj 2011
Okej! Hur fick du upp laddtrycket då? smile

Sök