3654
Sök

Bmw e28 m535i, m50 turbo

Motor byte och chassi ombyggnad av m535i

43 811 Visningar
Uppdaterades senast 21 november 2013
204 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#21
haha aa ser fan inte bättre ut, men man lär sig av misstagen! smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#22
Uppdate 15 / 8

Rivit ut motor med drivlia och allt, karrossen börjar bli väldigt lätt och plåtren nu!big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-f89f7276c4efc108fea93066f6d3231e.jpg

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

70 Inlägg
15 augusti 2012
#23
Snyggt bygge! detta skall följas smile synd det där med 6:ans kolv dock sad


204 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
#24
jo det va lite tråkigt men ska svarva av alla kolvar 0.5mm så kommer det bli bra, då kan man ladda på lite mer oxå!smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
#25
Vägde allt skit som jag har plockat bort från bilen som inte ska användas och änsålänge med bara kablar och abs så vart det 28,3 kg lättare!

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

166 Inlägg
6 november 2012
#26
inge nytt?


376 Inlägg
29 november 2012
#28
Prem lagd!

Kalaspuff
31 januari 2013
#29
Har aldrig hittat så mycket pengar i mina volvos sad sjukt, rika som kör bmw alltså! Prem lagd.

127 Inlägg
20 mars 2013
#30
vad använder du för motorfästen?

204 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#31
har varit sjukt dålig på att uppa dena tråd ska försöka bättra mig nu i vår!

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#32
Lazurblau_Metallic skrev:
vad använder du för motorfästen?

kör med ett m20 motorfäste ( från en e28 520 ) sedan ett egensvettsat på insugssidan smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

166 Inlägg
20 mars 2013
#33
Hur långt har du kommit nu? smile


V.A.G!
199 Inlägg
20 mars 2013
#34
klar snart? big_smile

V.a.g!

204 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
#35
R0biin skrev:
Hur långt har du kommit nu? smile

Hade bilen igång i sommras men rev ner allt igen för att göra om lite, bygga bur samt bygga rörramschassi fram lite div småfix.

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
#36
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)

har nu i helgen blästrat samt lackat mina nya bärarmar
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-a9575a3ca05dcbb62b7efaf4f9e429e4.jpg


Samt började hjälpa polaren med hans m30 maskin
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-bd0ea50f5fe95de065984ead62be59c5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-c1e0bbe8f0ded0046a0fbbe51f1e5640.jpg

Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)

Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

293 Inlägg
24 mars 2013
#37
BKRacing skrev:
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)

har nu i helgen blästrat samt lackat mina nya bärarmar
http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-a9575a3ca05dcbb62b7efaf4f9e429e4.jpg


Samt började hjälpa polaren med hans m30 maskin
http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-bd0ea50f5fe95de065984ead62be59c5.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-c1e0bbe8f0ded0046a0fbbe51f1e5640.jpg

Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)

Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.

Ang borr..så spelar det väl ingen roll om du svarar av kolvarna..borr är väl ända cylinderns omkrets..att svarva av en kolv skulle nog bara förändra kompressions förhållandet i cylindern.

Är ganska säker på det jag säger..men inte 100% säker. Annars har jag uppfattat det fel o lör mej också nått nytt.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

V.A.G!
199 Inlägg
25 mars 2013
#38
zelica skrev:
BKRacing skrev:
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)

har nu i helgen blästrat samt lackat mina nya bärarmar
http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-a9575a3ca05dcbb62b7efaf4f9e429e4.jpg


Samt började hjälpa polaren med hans m30 maskin
http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-bd0ea50f5fe95de065984ead62be59c5.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-c1e0bbe8f0ded0046a0fbbe51f1e5640.jpg

Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)

Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.

Ang borr..så spelar det väl ingen roll om du svarar av kolvarna..borr är väl ända cylinderns omkrets..att svarva av en kolv skulle nog bara förändra kompressions förhållandet i cylindern.

Är ganska säker på det jag säger..men inte 100% säker. Annars har jag uppfattat det fel o lör mej också nått nytt.

Jo jag har också för mig det är så

V.a.g!

204 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#39
zelica skrev:
BKRacing skrev:
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)

har nu i helgen blästrat samt lackat mina nya bärarmar
http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-a9575a3ca05dcbb62b7efaf4f9e429e4.jpg


Samt började hjälpa polaren med hans m30 maskin
http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-bd0ea50f5fe95de065984ead62be59c5.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-c1e0bbe8f0ded0046a0fbbe51f1e5640.jpg

Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)

Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.

Ang borr..så spelar det väl ingen roll om du svarar av kolvarna..borr är väl ända cylinderns omkrets..att svarva av en kolv skulle nog bara förändra kompressions förhållandet i cylindern.

Är ganska säker på det jag säger..men inte 100% säker. Annars har jag uppfattat det fel o lör mej också nått nytt.

Det ni säger stämmer till 100% min förklarning var inte 100, har både B34 och B35 kolvar och kör med B35 blocket och det va B34 kolvarna som va för stora så ska svarva av B35 kolvarna ( eftersom dom har en upphöjning i mitten ) å sedan montera dom på H-profilarna.
Hoppas ni förstår vad jag menar smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

204 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#40
Lite uppdate igen då!
började motorrummet såg ut såhär
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-f89f7276c4efc108fea93066f6d3231e.jpg

Lite senare
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-b049c67313f514e7035157732c4b3f15.jpg

Och efter några varv med lacksprutan
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-dd324d253048d3d251b52bd71c79c19d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102101/102101-7edb53bb14b1e51b26f9eefd31af630b.jpg

Ska lacka och montera alla glasfiber delar under veckan.

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."


Sök