Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)
har nu i helgen blästrat samt lackat mina nya bärarmar
Samt började hjälpa polaren med hans m30 maskin
Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)
Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)
Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)
Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.
Ang borr..så spelar det väl ingen roll om du svarar av kolvarna..borr är väl ända cylinderns omkrets..att svarva av en kolv skulle nog bara förändra kompressions förhållandet i cylindern.
Är ganska säker på det jag säger..men inte 100% säker. Annars har jag uppfattat det fel o lör mej också nått nytt.
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)
Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)
Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.
Ang borr..så spelar det väl ingen roll om du svarar av kolvarna..borr är väl ända cylinderns omkrets..att svarva av en kolv skulle nog bara förändra kompressions förhållandet i cylindern.
Är ganska säker på det jag säger..men inte 100% säker. Annars har jag uppfattat det fel o lör mej också nått nytt.
Har börjar hjälpa en polare som håller på att bygga om sin e28 m535i från orginal till m30 turbo, så lägger ner mycket av min tid på att hjälpa honom, så nu kommer denna projekttråd att handla om 2 st E28 som bygger turbo med olika motorer:)
Fick lära mig en ny sak idag oxå, att det är större borr i ett M30B34 än i ett M30b35 så blir att svarva av B35 kolvarna:)
Kommer en större uppdate till Helgen ang båda bilarna.
Ang borr..så spelar det väl ingen roll om du svarar av kolvarna..borr är väl ända cylinderns omkrets..att svarva av en kolv skulle nog bara förändra kompressions förhållandet i cylindern.
Är ganska säker på det jag säger..men inte 100% säker. Annars har jag uppfattat det fel o lör mej också nått nytt.
Det ni säger stämmer till 100% min förklarning var inte 100, har både B34 och B35 kolvar och kör med B35 blocket och det va B34 kolvarna som va för stora så ska svarva av B35 kolvarna ( eftersom dom har en upphöjning i mitten ) å sedan montera dom på H-profilarna. Hoppas ni förstår vad jag menar
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."