Volvo_Trimm skrev:
Hej jag håller på med min motorn lite titt som tätt här hemma.
Ursprungligen har det varit en orginal 16v kr motor -88 altså utan katt.
Nu ser setupen ut såhär:
2,0L block/bottendel från Passat Gt
hela bottendelen kommer ifrån passaten.
Denna kombination ger ett högre komp istället för 12-13 ger detta 13-14 bar på kompprovet.
Toppen är orginal 16v portad och planad. Rallykammar (vet ej vilka)
Extraktorör, Lätt svänghjul och Passat Gt koppling.
Stora insuget (båda delarna)
När motorn var orginal bänkade jag den till 150 hk på hjulen. Efter bygget så kändes det en klar skillnad men har ännu inte kört i bänken.
Innan jag känner mig färdig med denna motorn vill jag veta om det finns något mera jag kan göra tex med bränslesystemet. Det är ju ett mekaniskt system och jag har funderat på att prova bränslefördelaren ifårn b21et. men jag vet inte om den passar och så vet jag ju inte hur det kommer bli, Finns det någon som har erfarrenhet av detta?