Uppgrader av spridare kör med orgnal turbo

-FreDDe-
18 mars 2011 · 217 Inlägg

hej

tänkt byta från röda spidare till grön465cc på min saab 9000 fördelar? evenellt byta till 3 bars mapsenor men ska man kanske byta turbo då?

Viggenuffe
18 mars 2011 · 14 Inlägg

Ja det ska du..

har nya 630 spridare plus en 19T till 9000 med 6ans avgas om du vill köpa det..

Senast redigerat av Viggenuffe (18 mars 2011)

-FreDDe-
19 mars 2011 · 217 Inlägg

okey ja kan ju höra av mig när ja har bättre ekonomi=) när börjar då bilen ladda om man har en t19?

Janneutanb
19 mars 2011 · 7 271 Inlägg

Du ska varken byta spridare, mapsensor eller turbo om du inte har rätt programvara för det.

bumpe Lastbilsmekaniker
19 mars 2011 · 3 878 Inlägg

Håller med brains, vet du inte vad du håller på med så ska du absolut inte börja labba med att byta delar i insprutningen utan att korrigera för detta i boxen, kostar mycket dyrt oftast!
Torpis har fina bilder på vad som händer smile

Vet inte vad du har för effektmål? Blir dyrt att uppgradera en sak åt gången för du måste köpa/skaffa mjukvara varje gång!

Kolla på någon av de större leverantörerna, typ maptun. Deras steg är ganska bra utvecklade så kopiera bara rakt av så har du ett bra koncept om du inte själv vet vad du vill ha för delar smile

Viggenuffe
19 mars 2011 · 14 Inlägg

Sjlälvklart så ska man ha annat program till detta men det förutsåg jag att man visste!

Som sagt så ska du ta reda på vad du vill ha för effekt o sen ta kontakt med dom kända firmorna o inte ta tex ( Kalles trim o mek) för då kan det bli dyrt för dej..

-FreDDe-
19 mars 2011 · 217 Inlägg

ja ska byta box med lutar mest att ta kontakt med maptun

-FreDDe-
19 mars 2011 · 217 Inlägg

Viggenuffe skrev:
Ja det ska du..

har nya 630 spridare plus en 19T till 9000 med 6ans avgas om du vill köpa det..

vad vill du ha för det kan ju hlra av mig senare när lönen har kommit:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang