6188
Sök

Köpråd Saab 9-3 SS Aero 03-

215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Helljuset är lagligt att konvertera ja, eller egentligen inte då man inte får göra nåt på en helbilsgodkänd bil, men jag har då åkt igenom besiktning 2 år utan problem med xenon i helljuset. smile

Okej smile men är det så att när det står att en bil har xenon som betyder inte det att helljuset också har det?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 mars 2011
Nej, xenon i helljuset finns inte original, det är halvljuset som gäller. Helljuset är alltid vanlig halogen, men när man slår på helljuset så åker skärmen framför halvljuslampan upp så att den lampan hjälper till lite mer.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Nej, xenon i helljuset finns inte original, det är halvljuset som gäller. Helljuset är alltid vanlig halogen, men när man slår på helljuset så åker skärmen framför halvljuslampan upp så att den lampan hjälper till lite mer.

Jaha, hade jag itne en aning om, vad man lär sig ! big_smile

Vad tycker du är lagom många mil för en begagnad 9-3 ss aero? och vad är rimligt pris ? smile

2 271 Inlägg
19 mars 2011
Den med 6k på mätarn va rätt prisvärd men dock aut?
Rent generellt för dom pengarna kan du få en -05 privat.

Den här va ju typ....klar.smile
http://www.blocket.se/ystad/Saab_93_aer … 11&w=3

8 928 Inlägg
19 mars 2011
Som tidigare nämnts så får du en -05 för ca 100" med få mil. och i -05an är det flesta barnsjukdommarna som var på -03an åtgärdade.
Vad som är rimligt att betala måste du ju avgöra själv dvs hur mycket "vill" du ha just den bilen du evt är spekulant på.

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Hamilton skrev:
Som tidigare nämnts så får du en -05 för ca 100" med få mil. och i -05an är det flesta barnsjukdommarna som var på -03an åtgärdade.
Vad som är rimligt att betala måste du ju avgöra själv dvs hur mycket "vill" du ha just den bilen du evt är spekulant på.

Mvh
Hamilton

Okej, får ha lite is i magen som sagt och vänta på " den rätta ", jag vill ju helst ha en bil som är så nära orginal som möjligt, vill ju forma min egen look, plus att det är större chans att de är tufft körda när de är stylade och så..

215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
lingua skrev:
Den med 6k på mätarn va rätt prisvärd men dock aut?
Rent generellt för dom pengarna kan du få en -05 privat.

Den här va ju typ....klar.smile
http://www.blocket.se/ystad/Saab_93_aer … 11&w=3

fasen det missade jag tongue
Aa det du skickade är riktigt najs, tar hellre en som är lite mer orginal. smile

05a? yikes
hittar inga så nya med få mil..
men får väl vänta tills det dyker upp någon intressant.. har kollat runt lite här på garaget och Röda 9-3or är jäkligt fräsha!
Men vi får se:)

vad tror du en 05a ska behöva ha för mätarställning för att den ska säljas för runt 100k ?

215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Hittade denna,.

http://www.blocket.se/varmland/Valvarda … 14&w=3
Riktigt snygg!

Ser den prisvärd ut? nu vet jag inte om den har Xenon men låt säga att den har det, är det då mycket mil för det priset?

Ustäkta att jag frågar så mycket men är helt ny på ämnet och är lite osäker så jag inte gör ett dåligt köp..

smile

2 271 Inlägg
215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
lingua skrev:
bara att fråga på.smile

Också en -04 men 7000 färre mil.
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ … 11&w=3

Dock har ingen av dem Xenon.. men är det rimligt pris för 8000 mil? det är ju enomr skillnad på 15000 mil för samma pris ungefär.. 10000kr betalar ( iallafall ) jag gärna för att få 7000 mindre mil.
men den lär ju försvinna direkt den som du skickade..

2 271 Inlägg
19 mars 2011
jemtegrannen skrev:
lingua skrev:
bara att fråga på.smile

Dock har ingen av dem Xenon.. men är det rimligt pris för 8000 mil? det är ju enomr skillnad på 15000 mil för samma pris ungefär.. 10000kr betalar ( iallafall ) jag gärna för att få 7000 mindre mil.

Hade också hellre lagt på ett par tusenlappar för att få ner halva miltalet nästan.
Såg det nu att det inte va xenon, aja! smile håller ögonen öpnna.

215 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
lingua skrev:
jemtegrannen skrev:
lingua skrev:
bara att fråga på.smile

Hade också hellre lagt på ett par tusenlappar för att få ner halva miltalet nästan.
Såg det nu att det inte va xenon, aja! smile håller ögonen öpnna.

aa det kan vara värt de pengarna i slutändan..
Tack! smile

OEM <3
6 957 Inlägg
19 mars 2011
Ett tips: Köp för guds skull en med den lilla färddatorn i mittkonsolen, bäst vore ju det med navin men utan nån av dom så är det ju bara några sketna knappar, ser inge bra ut och man lessnar nog på det tongue

Hade en relativt fullsketen -05a förut (ej taklucka dock) med navi, den var riktigt trevlig att ha i ögonvrån big_smile

För övrigt så är SS:en en underbar Saab, skön att åka i, relativt soppasnål och redigt sköna linjer på karossen.

OEM <3

215 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Bjork skrev:
Ett tips: Köp för guds skull en med den lilla färddatorn i mittkonsolen, bäst vore ju det med navin men utan nån av dom så är det ju bara några sketna knappar, ser inge bra ut och man lessnar nog på det tongue

Hade en relativt fullsketen -05a förut (ej taklucka dock) med navi, den var riktigt trevlig att ha i ögonvrån big_smile

För övrigt så är SS:en en underbar Saab, skön att åka i, relativt soppasnål och redigt sköna linjer på karossen.

Nae okej:) de jag har kollat på har haft den lilla färddatorn, och den ser bra ut men med navi ser det ännu bättre ut men det är svårt att hitta någon som har det jag söker.. hmm

Okej , låter riktigt trevligt ! big_smile

Vad tycker du är att mätarställningen ska stå på vid köp av en begagnad? alltså 15000 mil är det för mycket?

OEM <3
6 957 Inlägg
20 mars 2011
jemtegrannen skrev:
Bjork skrev:

Nae okej:) de jag har kollat på har haft den lilla färddatorn, och den ser bra ut men med navi ser det ännu bättre ut men det är svårt att hitta någon som har det jag söker.. hmm

Vad tycker du är att mätarställningen ska stå på vid köp av en begagnad? alltså 15000 mil är det för mycket?

Ja navin är inte det lättaste, det var ett av mina krav men den lilla datorn duger gott.

En mätare kan stå på 20 000mil, så länge den är servad efter boken och skött där emellan, personligen så är jag allergisk mot mil tongue Men 15 tkr jag inte är jättefarligt men visst skulle de va gött att ha en som gått under 10 000? tongue

Min vite golf hade 990mil när jag köpte den tongue

OEM <3

Forummoderator
18 530 Inlägg
20 mars 2011
jemtegrannen skrev:
lingua skrev:
effekten blir väl densamma, man får se till att det är rätt justerat och icke bländande.
Att ha de från början är ju en klar fördel, så lite is i magen hittar du nog den du vill
med xenon från början.

Kollade runt lite och det är som du säger, ont om svarta.
Fanns en rikigt fin på bytbil men tyvärr aut.

Aha okej.. låter lite pilligt..
så det låter ju som en fördel att få det förmonterat.
Aa får lugna mig lite, det är så trist att vänta tongue vill gärna ha en bil till sommaren..

http://bytbil.com/bilar/saab/9-3/xvxkk4 … HqYAAAA__!
http://bytbil.com/bilar/saab/9-3/uvnthr … HqYAAAA__!

De är lite över budget men är någon av dem värd pengarna?
bara så man vet vad som är prisvärt och inte..

Det var automat på den ena, såg du det?

Tänk inte ens på att köpa utan att pruta duktigt! Står det 118' lappar så bjud 100'
Sen knallar du därifrån om inte säljaren börjar räkna. Tro mig... Varit bilhandlare...

Mvh
Alex

215 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Bjork skrev:
jemtegrannen skrev:
Bjork skrev:

Ja navin är inte det lättaste, det var ett av mina krav men den lilla datorn duger gott.

En mätare kan stå på 20 000mil, så länge den är servad efter boken och skött där emellan, personligen så är jag allergisk mot mil tongue Men 15 tkr jag inte är jättefarligt men visst skulle de va gött att ha en som gått under 10 000? tongue

Min vite golf hade 990mil när jag köpte den tongue

Okej smile jo det är sant, men finns det inte en gräns för vad en motor i 9-3an klarar innan den börjar tjura?
såklart man vill ha så lite som möjligt smile !

215 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
jemtegrannen skrev:
lingua skrev:
effekten blir väl densamma, man får se till att det är rätt justerat och icke bländande.
Att ha de från början är ju en klar fördel, så lite is i magen hittar du nog den du vill
med xenon från början.

Kollade runt lite och det är som du säger, ont om svarta.
Fanns en rikigt fin på bytbil men tyvärr aut.

Aa får lugna mig lite, det är så trist att vänta tongue vill gärna ha en bil till sommaren..

Tänk inte ens på att köpa utan att pruta duktigt! Står det 118' lappar så bjud 100'
Sen knallar du därifrån om inte säljaren börjar räkna. Tro mig... Varit bilhandlare...

Mvh
Alex

Aa jag såg det sen.. typiskt.
Okej! men jag kan inte bilar så bra och vet itne vad man kan bjuda utan att det blir för lågt.. låt säga att jag åker och kollar på en bil och jag absolut vill ha den, och prutar 15k då kanske säljaren säger nejnejnej det är för lite, och så blir det ingen bil? tongue
Vet inte riktigt var gränsen går om du förstår smile

Forummoderator
18 530 Inlägg
20 mars 2011
jemtegrannen skrev:
Dieselsmurfen skrev:
jemtegrannen skrev:

Mvh
Alex

Okej! men jag kan inte bilar så bra och vet itne vad man kan bjuda utan att det blir för lågt.. låt säga att jag åker och kollar på en bil och jag absolut vill ha den, och prutar 15k då kanske säljaren säger nejnejnej det är för lite, och så blir det ingen bil? tongue

Många är som dig. Det vet inte hur hårt man kan gå fram. Säg att du prutar 15 och han då säger nej såklart. Då säger du: Nja då får jag väl tänka på saken. Sen frågar du hur mycket han kan gå ner. Han droppar nog priset rakt av med 5-6 tkr. Du kör du med: dra av 10 lappar så skriver vi papper direkt!

Troligen har du då köpt dig en Saab.

Kollade lite på den manuella. Handlaren har haft den sedan November 2010! Han vill nog gärna bli av med den för en hundring! Den ska bes senast 11-03-31. Bilen ska lev. nybes.

215 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
jemtegrannen skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Mvh
Alex

Många är som dig. Det vet inte hur hårt man kan gå fram. Säg att du prutar 15 och han då säger nej såklart. Då säger du: Nja då får jag väl tänka på saken. Sen frågar du hur mycket han kan gå ner. Han droppar nog priset rakt av med 5-6 tkr. Du kör du med: dra av 10 lappar så skriver vi papper direkt!

Troligen har du då köpt dig en Saab.

Kollade lite på den manuella. Handlaren har haft den sedan November 2010! Han vill nog gärna bli av med den för en hundring! Den ska bes senast 11-03-31. Bilen ska lev. nybes.

Skönt at höra.. hehe, Okej tack för tipset smile ska ha det i baktanken när jag ska köpa bil!

Vad snällt att du tar dig tid och kollar upp saker och ger mig tips!
Tror dock att jag vill ha en med färddator ( såg att denhär saknade det ) men är det rimligt att betala ungefär 100.000kr för en 9-3a som har gått ~8000 mil smile?

Sök