Montering interccoler 760 T5

V_Racing
22 mars 2011 · 935 Inlägg

Vanligtvis sätter man ju intercooler bakom vattenkyl (närmast front)

Men pga. dåligt med plats tänkte jag sätta intercooler framför vattenkyl och en fet fläkt i fronten som blåser inåt mot först vattenkyl sen interccoler? Borde la funka ungefär lika bra?

För och nackdelar ? antar att det inte spelar större roll?

Tack på förhand.. Mvh..

Marlboroman
22 mars 2011 · 8 234 Inlägg

Visst funkar det, men det är ju inte den bästa lösningen. Desto färre varma kylare man har framför ic, desto bättre kan ju den göra sitt jobb. Jag hade ju om jag varit du funderat en gång till på om det inte går att ha intercoolern längst fram med vattenkylaren bakom och en sugande läkt på den.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
V_Racing
22 mars 2011 · 935 Inlägg

Marlboroman skrev:
Visst funkar det, men det är ju inte den bästa lösningen. Desto färre varma kylare man har framför ic, desto bättre kan ju den göra sitt jobb. Jag hade ju om jag varit du funderat en gång till på om det inte går att ha intercoolern längst fram med vattenkylaren bakom och en sugande läkt på den.

jo visst det är väl helt rätt det du säger smile tänkte mest för regbesiktningen enbart. sedan blir det riktig IC som är frontmonterad smile

Marlboroman
22 mars 2011 · 8 234 Inlägg

Är det bara för besiktningen är det ju inget att tveka på, då är det ju bara att göra som du tänkt. Jag trodde det var frågan om en långsiktig lösning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
V_Racing
22 mars 2011 · 935 Inlägg

Marlboroman skrev:
Är det bara för besiktningen är det ju inget att tveka på, då är det ju bara att göra som du tänkt. Jag trodde det var frågan om en långsiktig lösning.

nej inte alls smile bara regbesiktning smile dom e ju sjukt petiga på att det sitter orginal ic på tongue
besiktar med 740 IC men anslutningarna sitter rakt ut längst upp så måste sätta skiten fram tongue

V_Racing
22 mars 2011 · 935 Inlägg

vilket är bäst av sugande eller tryckande fläkt ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang