3856
Sök

Funkar scan-tech bränslepump på en trimmad Saab 9000??

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Fick byta bränslepump på min 9000 för nåt år sedan och då monterades ett scan-tech universal kit dit, en pirat walbro pump med en massa slangar å adapters i samma kit.

Bilen gick som en klocka men senare när jag monterade i en steg2 box så har jag aldrig fått bilen att gå OK och har provat att byta en massa grejer under en bra tid och nu börjar jag misstänka att det är bränslepumpen som inte hänger med riktigt när det börjar hända saker.

Kollade på skruvat.se och där hade dom ett sånt där bränslepumps kit, dock vet jag inte om det va scan-tech men där stog det att det pallade med 90L/min och undrar ifall det är för litet på en trimmad motor?

Har en henko pump liggandes som klarar 275L/min som jag tänkt montera men aldrig blivit gjort så det kanske man skulle prova med?

Som vanligt har jag fått för mig att scan-tech prylar duger till svensson bilar men till trimmade bilar så brukar inte prylarna hänga med, stämmer det?

//Per-Arne

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
5 710 Inlägg
29 mars 2011
PerArne skrev:

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
•Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna'

mvh Moderator

MVH Jonas
..............

5 710 Inlägg
29 mars 2011
PerArne skrev:
Bilen gick som en klocka men senare när jag monterade i en steg2 box så har jag aldrig fått bilen att gå OK och har provat att byta en massa grejer under en bra tid och nu börjar jag misstänka att det är bränslepumpen som inte hänger med riktigt när det börjar hända saker

Var har du för felsymtom?
För att VETA om det saknas bränsle kan du ju mäta bräsletryck uder drift.
PerArne skrev:
Har en henko pump liggandes som klarar 275L/min som jag tänkt montera men aldrig blivit gjort så det kanske man skulle prova med?

Är ju inte fel men det skall inte vara nödvändigt med så låg trimningsgrad.
PerArne skrev:
Som vanligt har jag fått för mig att scan-tech prylar duger till svensson bilar men till trimmade bilar så brukar inte prylarna hänga med, stämmer det?

Nja....jag har massor med ScanTech prylar på min bil så det tycker jag inte stämmer generellt. Hur det är just med pumpen vet jag inte.

MVH Jonas
..............

Sök