Akut saab köp

FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

Hej det är så att jag nu har en polo och ska få tillökning i familjen behöver en kombi har hittat en saab 9-5 2.0T -04 9100mil som jag ska åka och provköra och antagligen köpa i morgon så pumpa mig på information vad jag ska kolla på på just den modellen, har bara haft saab 9-5 aero -00 innan och den va det ju bara kamkedjan man behövde oroasig för.

tackar för svar!
MVH/ john

Saab 9-5 2.0t -04
Drunk A.Sörman
24 mars 2011 · 1 299 Inlägg

det är en snabel akta dig för dom ;D

FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

hehe keft snöman

Saab 9-5 2.0t -04
Drunk A.Sörman
24 mars 2011 · 1 299 Inlägg

en länk till bilen tack

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 mars 2011 · 17 485 Inlägg

Hoppas verkligen inte att bilen är skrot efter 9100 mil! Köpa hos handlare? Bra i så fall! Tro mig. Varit bilhandlare själv... Och som "Drunk" säger: Länk är bra.

Vad du än ska ge så PRUTA! Provkör minst 30 minuter! Kör på duktigt! Kolla allt el! Fläktar, acc, torkare, elhissar osv.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

Okej ska kika massor. han som haft den innan jobbar ju på gustav e så man kan ju hoppas att han skött om bilen.

Saab 9-5 2.0t -04
Drunk A.Sörman
24 mars 2011 · 1 299 Inlägg

va jag kan se från länken så är den i bra skick men det ger ju typ bara 10% av intrycket ta bilen på en längre provtur -låna den över helgen brukar kunna gå ? smile

azid Det som inte dödar gör ont
24 mars 2011 · 2 668 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Hoppas verkligen inte att bilen är skrot efter 9100 mil! Köpa hos handlare? Bra i så fall! Tro mig. Varit bilhandlare själv... Och som "Drunk" säger: Länk är bra.

Vad du än ska ge så PRUTA! Provkör minst 30 minuter! Kör på duktigt! Kolla allt el! Fläktar, acc, torkare, elhissar osv.

Mvh
Alexander

Vad är det exakt man ska upptäcka när man tar en åktur på 30 minuter som man missar om man kör tillex i 20 minuter?

2slow
FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

men det jag kommer se direkt är ju alla sånna vanliga fel om det skulle vara något det jag är ute efter är om det är något peciellt med saab -04

Saab 9-5 2.0t -04
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 mars 2011 · 17 485 Inlägg

azid skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Hoppas verkligen inte att bilen är skrot efter 9100 mil! Köpa hos handlare? Bra i så fall! Tro mig. Varit bilhandlare själv... Och som "Drunk" säger: Länk är bra.

Vad du än ska ge så PRUTA! Provkör minst 30 minuter! Kör på duktigt! Kolla allt el! Fläktar, acc, torkare, elhissar osv.

Mvh
Alexander

Vad är det exakt man ska upptäcka när man tar en åktur på 30 minuter som man missar om man kör tillex i 20 minuter?

Hehe... Poäng där! Men att köra runt kvarteret när bilen inte ens hinner bli varm är inte så smart. Kokande saabar har jag sett förr om man säger så.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Drunk A.Sörman
24 mars 2011 · 1 299 Inlägg

ja fenan din bror köpte en saab som tex  gick inte upp i temp osv.jag hade nog försökt å få låna hem den över helgen

azid Det som inte dödar gör ont
24 mars 2011 · 2 668 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

azid skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Hoppas verkligen inte att bilen är skrot efter 9100 mil! Köpa hos handlare? Bra i så fall! Tro mig. Varit bilhandlare själv... Och som "Drunk" säger: Länk är bra.

Vad du än ska ge så PRUTA! Provkör minst 30 minuter! Kör på duktigt! Kolla allt el! Fläktar, acc, torkare, elhissar osv.

Mvh
Alexander

Vad är det exakt man ska upptäcka när man tar en åktur på 30 minuter som man missar om man kör tillex i 20 minuter?

Hehe... Poäng där! Men att köra runt kvarteret när bilen inte ens hinner bli varm är inte så smart. Kokande saabar har jag sett förr om man säger så.

Mvh
Alexander

Jo såklart att man kör bilen varm och kollar så den håller temp och inte går konstigt men att sitta och åka 30 minuter tyckte jag lät overkill. Är ju inte ett ånglok man ska få upp värmen i.

2slow
FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

hmm ahh får nog ta en slutsats i morgon när jag provkör, lättast så,

Saab 9-5 2.0t -04
azid Det som inte dödar gör ont
24 mars 2011 · 2 668 Inlägg

Drunk skrev:
ja fenan din bror köpte en saab som tex  gick inte upp i temp osv.jag hade nog försökt å få låna hem den över helgen

En sådan modell fick jag tag i med. bytte termostat, 160 kronor och 40 minuters jobb. Fast man kanske lever livet på den farliga sidan, vad vet jag.

2slow
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 mars 2011 · 17 485 Inlägg

Lite off-topic tror jag men som exempel: Skulle byta in en 9-5 2.0T -98 för några år sedan (vill jag minnas) Sedanmodell dessutom. De är hatade av handlare och inbytespriset var under gränsen till oförskämt. Killen skulle köpa en ny Hyundai tror jag. Han accepterade utan att blinka! Nja...

Provkörde (redan misstänksam) och killen pratade på. på motorvägen (vi tog en runda på ca 10-25 minuter) beror på bil, blev han riktigt tjatig. På vägen tillbaka drog jag på duktigt och visst: Bilfan började koka... Vad jag vill säga är att hur trevliga och tillmötesgående folk än må vara så: Lite inte på nån i bilaffärer!

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

nu blire kvällen för mig, hör av mig i morgon hur det bli!

Saab 9-5 2.0t -04
FenioN
24 mars 2011 · 120 Inlägg

ne jag litar inte på någon föräljare! bästa är forum och läsa sig fram.

Saab 9-5 2.0t -04
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 mars 2011 · 17 485 Inlägg

FenioN skrev:
ne jag litar inte på någon föräljare! bästa är forum och läsa sig fram.

Lycka till och skriv hur det blev!

Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
azid Det som inte dödar gör ont
24 mars 2011 · 2 668 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Lite off-topic tror jag men som exempel: Skulle byta in en 9-5 2.0T -98 för några år sedan (vill jag minnas) Sedanmodell dessutom. De är hatade av handlare och inbytespriset var under gränsen till oförskämt. Killen skulle köpa en ny Hyundai tror jag. Han accepterade utan att blinka! Nja...

Provkörde (redan misstänksam) och killen pratade på. på motorvägen (vi tog en runda på ca 10-25 minuter) beror på bil, blev han riktigt tjatig. På vägen tillbaka drog jag på duktigt och visst: Bilfan började koka... Vad jag vill säga är att hur trevliga och tillmötesgående folk än må vara så: Lite inte på nån i bilaffärer!

Mvh
Alexander

Hmm, detta är inget jag hört nått om, att saabarna skulle koka. klart man inte gör tongue

2slow
Drunk A.Sörman
24 mars 2011 · 1 299 Inlägg

azid skrev:

Drunk skrev:
ja fenan din bror köpte en saab som tex  gick inte upp i temp osv.jag hade nog försökt å få låna hem den över helgen

En sådan modell fick jag tag i med. bytte termostat, 160 kronor och 40 minuters jobb. Fast man kanske lever livet på den farliga sidan, vad vet jag.

ja du lever på den farliga sidan då .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang